רק יצורים חיים יכלו ליצור את התבניות שנמצאו במטאוריט ממאדים

הסאגה שהחלה במסיבת העיתונאים המפתיעה של נאס”א ב-1996 נמשכה גם שנים אחדות לאחר מכן – והפעם המטוטלת נוטה לטובת מצדדי החיים במאדים

חוקרים ממרכז נאס”א בארה”ב טענו הלילה כי מצאו הוכחה לקיומם של חיים פרימיטיביים שהתקיימו בעבר בכוכב הלכת מאדים. לטענתם, מבדיקת מטאוריט שמקורו בכוכב, עולה כי רק סוג של חיידקים יכלו ליצור את התבניות שנמצאו בו.

בבדיקת המטאוריט, שגילו מוערך ב-3.9 מיליארד שנה, נמצאו גבישים מגנטיים זעירים. בכדור הארץ המקור היחידי ליצירת גבישים כאלה, מסוג מגנטיט (סוג של תחמוצת ברזל), הוא סוג של חיידקים המייצרים את הגבישים.

בהודעת נאס”א נאמר כי במטאוריט נמצאו שרשרות גבישי מגנטיט, שיכלו להיווצר על ידי אורגנזמים חיים בלבד. “מקור השרשראות שגילינו הוא ביולוגי”, אמר אימרי פרידמן מסוכנות החלל. “כל גביש מגנטיט בשרשרת הוא מגנט מיקרוסקופי, והם קשורים אחד לשני כמו פנינים במחרוזת”, הוסיף.

המטאוריט נחת על כדור הארץ לפני 13 אלף שנה, באזור אנטרקטיקה, שם הוא נותר קבור בקרח עד לגילויו ב-1984.

ב-96' העלו לראשונה מדענים את האפשרות שניתן להסיק מגוש הסלע, שגודלו כגודל תפוח אדמה, על קיום חיים מיקרוסקופיים במאדים, ומאז החלה בדיקתו.