להקשיב לאי.טי

טלסקופ שנבנה באוסטרליה יאפשר להאזין לאותות רדיו פנימיים של כוכבי לכת ברדיוס 30 שנות אור, או בערך מאלף כוכבים

כוכבי לכת חוץ ארציים. איור

הדמיית אמן של ציביליזציות זרות. איור – CfA – המרכז לאסטרופיסיקה של מכון הארוארד סמיתסוניאן., באדיבות אתר “universe today”

האם אנו לבד ביקום? לא נדע עד שנתחיל לחפש חיים סביב כוכבים אחרים, או פשוט להאזין להם.  אסטרונומים במרכז לאסטרופיסיקה במכון הארוארד סמיתוסינן מציעים שיטה חדשה לגילוי ציווליזציות דמויות זו שלנו אם היא קיימת על כוכב לכת דומה לכדור הארץ, סביב אלף הכוכבים הקרובים ביותר לשמש.

חיפושים קודמים של אותות תבונה חוץ ארצית (SETI) העריכו כי החייזרים מבקשים שנמצא אותם. החיפושים התמקדו באותות מכוכבים אחרים. במקום זאת, סקר חדש יחפש דליפות מקריות מציווליזציות זרות.  במילים אחרות, נאזין לשידורי הטלוויזיה, ה-FM ולמכ”מים הצבאיים.

מכשיר אחד שעשוי לסייע בכך הוא טלסקופ הרדיו בעל השדה הרחב מילאורה (Mileura ), ההולך ונבנה בימים אלה באוסטרליה. הוא חזק דיו כדי לקלוט אותות מרדיוס של 30 שנות אור, הכולל כאלף כוכבים. מצפי רדיו חזקים יותר כמו המערך בשטח קילומטר רבוע, יכולים לקלוט שידורים במרחק גדול פי 10, ולהרחיב את מספר הכוכבים האפשריים לחיפוש ל-100 מיליון כוכבים.

1. מי אמר שיש להם טליוזיה וגם אם יש בשידורים יהיו חלשים מאוד והם ימשעו כמו רעש רגיל הרי כדור הארץ נמצא רק ב0.6 תחילת עקומת המידע הם בטח כבר מנצלים את כל מערכת השמש לטובתם ואנחנו אפילו לא התחלנו בכוכב שלנו ויש בטח עוד צוילזיות שמנצלות את הכוח האין סופי של החור שחור לטובתן אז על תשמחו כל כך אם הם יפנו נגדנו אולי זה ”לצתת” תחשבו על ההשלכות האפשריות לדבר הזה

2. קליטה של אותות מאלף כוכבים , מגדילה מאוד את ההסתברות , לגילויי חיים , מעבר לכוכב " הזעיר מאוד " שלנו .