ידענים: החינוך בישראל

מאת 27 בינואר 2016 4 תגובות

האם מקצוע 'החדשנות' ייכנס לתכנית הלימודים בתיכון ? * שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת איי אס ג'י, יזם ויו"ר משותף של כנסINNOVEX2016כנס החדשנות של ישראל פנה לשר החינוך, ח"כ נפתלי בנט ולשר המדע והטכנולוגיה, ח"כ אופיר אקוניס בהצעה להוספת הוראת "חדשנות ויצירתיות" כמקצוע במערכת החינוך * גרדמן: "מדינת ישראל הינה מדינת סטארט אפ ועלינו לשמור על תואר זה דרך החינוך"

שלמה גרדמן, יו"ר פורום חברות ההייטק בישראל. צילום: שמואל אוסטר

שלמה גרדמן, יו"ר פורום חברות ההייטק בישראל. צילום: שמואל אוסטר

27איש החדשנות, שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת איי אס ג'י ויזם ויו"ר משותף של כנס iNNOVEX2016 , החליט יחד עם יוזמי הכנס לעודד את החדשנות והיצירתיות בישראל ולסייע להתפתחות התעשייה עתירת הידע על ידי הוספת הוראת "חדשנות ויצירתיות" כמקצוע במערכת החינוך.
גרדמן פנה בנושא לשר המדע, אופיר אקוניס, ולשר החינוך, נפתלי בנט.

"מדינת ישראל הינה מדינת סטארט אפ ועלינו לשמור על תואר זה דרך חינוך ילדינו כבר מגיל צעיר. הוספת מקצוע החדשנות לתכנית הלימודים, יהווה פריצת דרך חינוכית בישראל שתוביל לעלייה נוספת בחדשנות וטכנולוגיה תוצרת הארץ", כך לדבריו של שלמה גרדמן.

"מדינת ישראל עומדת במבחנים הרי גורל מאז היווסדה. מבחנים המעמידים את החברה הישראלית מול אינסוף אתגרים ודורשים מאתנו פתרונות יצירתיים בכדי להתמודד עימם בהצלחה. בדיוק בשל כך בולטת ישראל ביכולתה להוביל את העולם ביכולת היצירתיות של בניה ובפיתוחים החדשנים של מהנדסיה.
כיום, אנו ניצבים בחזית החדשנות הטכנולוגית הגלובלית וכשמדובר במציאת פתרונות יצירתיים לאתגרים טכנולוגים, עיני העולם כולו נשואות אלינו. בנוסף לפיתוחים מקורים של חברות ישראליות הפכה ישראל לבית גידול לחדשנות העולמית וכ 300- חברות ענק מכל העולם כבר למדו להכיר ביכולות הפיתוח והחדשנות של"המח הישראלי" והקימו כאן אצלנו מרכזי פיתוח משלהן."

"אך בעולם המשתנה ללא הרף אנו עלולים לאבד את היתרון היחסי שלנו ואת מעמדנו כמדינה המובילה את החדשנות העולמית. זוהי סיטואציה שאיננו יכולים להרשות לעצמנו ולכן עלינו להבטיח את מקומנו בתחומי הטכנולוגיה, המדע והתעשייה עתירת הידע."

"כנס החדשנות המתקיים זו השנה הרביעית ביוזמת חברות ההייטק המרכזיות, המוסדות האקדמיים המובילים בישראל ובשיתוף המדען הראשי במשרד הכלכלה שם לו למטרה לעודד את החדשנות והיצירתיות בישראל, לסייע להתפתחות התעשייה עתירת הידע ולקדם את המחקר המדעי בארץ."

"בנוסף, אנו מאמינים כי יש לוודא שהדורות הבאים ימשיכו לחדש, ליצור, להמציא ולשפר את עולם ההייטק – ובכך להבטיח את חוסנה של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית ומחדשת לאורך זמן. "

לפיכך, אנו רואים חשיבות רבה ביותר בהטמעת תרבות החדשנות ועידוד היצירתיות במערכת החינוך כבר מגיל צעיר וע"י כך לחזק את הזיקה לתחום החדשנות והחשיבה המקורית בקרב תלמידי ישראל – דור העתיד. החינוך והמדע הם מנועי הצמיחה של ישראל ולדעתנו הכללת החדשנות בסל הכלים החינוכיים לתלמידים כבר מגיל בית הספר היסודי תוודא כי נוכל להמשיך ולהיות יצירתיים גם בדורות הבאים ולהבטיח את עתיד התעשייה והכלכלה בישראל.

"אני פונה אליכם בשמי ובשם עמיתי מנהלי חברות ההייטק בקריאה לשילוב מקצוע החדשנות והיצירתיות במערכת החינוך. אנו מתכוונים כמובן לעסוק בכך בכנס החדשנות שיתקיים בחודש הקרוב 3 בפברואר, 2016 אך מאמינים כי מעבר לדיונים נדרשת תכנית אופרטיבית למימוש הרעיון. נשמח להירתם לשיתוף פעולה חינוכי-מדעי עמכם להבטחת עתיד התעשייה עתירת הידע שלנו כמו גם חוסנה הכלכלי של ישראל."

כנס INNOVEX2016 לחדשנות טכנולוגית בישראל, יתקיים ביום רביעי, ה-3 בפברואר. בכנס ישתתפו דמויות בולטות בתחום החדשנות מרחבי העולם ובהן סגן נשיא של חברת I.B.M, מנהל החדשנות של קונצרן TATA, סגנית נשיאה ומומחית לחשיבה יצירתית ב Microsoft, מנהל מרכז החדשנות בקונצרן ford, גורו לתחום הביג דאטה מחברת גוגל ושר המדע, ח"כ אופיר אקוניס. עוד באירוע, תערוכה הפתוחה לציבור הרחב, מתחם ותחרות סטארטאפים.

לאתר הכנס

 

4 תגובות ל “הצעה למקצוע חדש בתיכון – חדשנות”

  1. פארסה

    ישן מול חדש:
    ישן זה שב 2050 50% יהיו חרדים וערבים.
    מה שחדש זה שקצת אחר כך כמעט כולם יהיו אנאלפבתים.

  2. לורם איפסום

    אין בכתבה שום רמזים על תכנית הלימודים. רק מלא סופרלטיבים על חשיבות החדשנות בחיי היומיום וכיו"ב. בפועל, במקום ללמוד משהו שיתן בסיס ללימודי מדע או הנדסה בהמשך, או סתם הבנה קצת יותר מעמיקה של העולם מסביב מתעסקים בשטויות. אני כבר מעדיף שילמדו ספרות (עם או בלי דורית רביניאן) או יצאו לטיולים בארץ בחסות לימודי של"ח. חידות הלא ניתן למצוא באינטרנט בכל מקרה.

  3. net

    לורם איפסום

    אתה סתם כועס על יוזמתו של האיש, הרי אתה לא יודע איך תראה תכנית הלימודים של המגמה הזו.
    המקצוע הזה הרבה יותר עדיף מאשר תנך, ספרות, שלח… שזה באמת החרטא.
    קצת פתרון של חידות לא הזיק לאף אחד.

  4. לורם איפסום

    עוד מגמה מצטרפת ללימודי החרטה והברטה בתיכון, בנוסף ללימודי הסייבר, הסייסות ו-"עיצוב האווירה בליווי מוזיקה" (לא המצאתי. בחיי אלוהים בספר התורה). במגמה מן הסתם ילמדו התלמידים לפתור חידות מהסוג של חיבור תשעה נקודות בארבעה קווים ישרים, שמוסר ההשכל שלהם הוא "לחשוב מחוץ לקופסה" ואשר מופצות תדיר ברשתות החברתיות. בסופו של דבר הם יהיו מומחים גמורים בלחשוב מחוץ לקפסה, כי בכלל לא תהייה להם שום קופסה, עם שום כישורים מתאימים לעסוק באמת בטכנולוגיה של העשורים הקרובים (בניגוד לכתיבת מצגות פאוורפוינט על זה).

הוספת תגובה

  • (will not be published)