סיקור מקיף

צעד נוסף לקראת כלי רכב מונעים במימן

אחסון מימן בננו-חלקיקים עובד: הציפיות העתידיות לרכבי-מימן משתפרות

מכונית ספורט מונעת במימן
מכונית ספורט מונעת במימן

הכימאי הההולנדי קיז באלדה (Baldé) הדגים כיצד ניתן לאחסן מימן באופן יעיל בננו-חלקיקים. מחקרו יוכל לאפשר שימוש קל ונוח יותר של אחסון מימן ברכיבים ניידים. החוקר הדגים כי ננו-חלקיקים של החומר נתרן-הידרידי אלאנאטי (sodium hydride alanate) בגודל של 30 ננומטרים מספק אחסון ושחרור אפשרי של מימן.

מימן נחשב לאמצעי אחסון ושינוע נקי של אנרגיה. אשר על-כן, תרחישים עתידיים מגוונים מבוססים על אחסון ושינוע של מימן למטרות רבות. אולם, בטרם ניתן יהיה להשתמש כראוי ב”כלכלת-מימן” זו בקנה-מידה נרחב יש צורך להתגבר על מספר מכשולים. אחד המשמעותיים שבהם הוא אחסון המימן.

אחת השיטות המבטיחות לאחסון מימן טמונה בהטמעתו בהידריד מתכתי. חסרונה של שיטה זו הינה בכך שקצב ההטמעה והשחרור של המימן איטי מדי. מזעור גודל החלקיק של ההידריד המתכתי למידה ננומטרית יוכל להוות פתרון אפשרי לבעיה זו. החוקר הדגים כי חלקיקי נתרן-חמרן הידרידי בגודל 30 ננומטרים מאחסנים מימן בצורה יעילה ביותר. בשילוב עם זרז טיטאניום ניתן למזער את גודל החלקיק עד כדי 20 ננומטרים, תוצאה המביאה להגברת יעילות האחסון של מימן. השבתת התגובה של זרז הטיטאניום נבחנה גם כן מאחר וגם היא אחראית לקצב השחרור של המימן החוצה מההידריד. כמו-כן, נבחנו ונמצאו מאפיינים מבניים של הזרז המשפיעים על פעילותו הכוללת. המידע הנ”ל יוכל לשמש לשם פיתוח וייצור זרז יעיל יותר.

להודעה של החוקרים

15 תגובות

  1. Dear scientists
    You discount fuel from water in your articles
    It seems that your are either paid or pressured by big oil money or uninformed
    I just arrived back home to Israel from years in the U.S where cars are being converted , with UL approval, to run on HHO, which can be produced cheaply & efficiently by a simple Hydrogen Generator
    These cars have achieved 30% to 50% gas saving and reduced harmful emission by the same rate
    I sent my URL to your institution and received no response
    I’m totally frustrated of your action which proves again that no one really חפיף cares and acts very
    Please call me for a meeting at 054-9060337
    In which I intend to show you some amazing things that may change your
    mind
    Respectfully
    Eli B. Abrams

  2. יפה מאוד אבל…משהו מתקרב משהו שאף אחד לא ציפה לו…העולם כולו ירעד מהתרגשות!……N-I-F…….

    National Ignition Facility

    פתרון לצריכת החשמל העולמית..

  3. הורדת תוכנות וחנן:
    עם כל הציניות – הפריוס זוכה להצלחה רבה.
    היא מורידה את צריכת הדלק ב50 אחוז.
    נכון שזה עוד לא פותר את הבעיה לגמרי אבל זה בהחלט סותר את טענתכם.

  4. חנן:
    אני אינני נביא ולא אהמר על מחירי הפתרונות השונים למרות שנראה לי שההתקדמות בשנה האחרונה מהירה מאד.
    מצד שני אני יודע שיש עוד נושאים שאתה מהמר עליהם וגם הם קשורים בקונספירציות (הרבה פחות סבירות כי כאן, לפחות, באמת יש גורמים מעוניינים בקונספירציה אבל לטענתי יכולתם להשפיע מוגבלת)

  5. הכל טוב ויפה, אבל אותי גם מעניינת השאלה, כמה יעלה נניח גלון מימן? כמה יעלה מיכל "דלק מימני" המקביל לליטר דלק רגיל?

    מדוע יש לי תחושה, שאותו "דלק מימני" יעלה לא פחות (אם לא יותר) מדלק רגיל ותחזוקת רכבים המונעים בדלק כזה תהיה יקרה בהרבה מרכבים רגילים…

    לפחות על דבר אחד אני מוכן להמר – עד שלא יסתיימו כל עתודות הדלק בעולם (כולל אלו שעוד יתגלו), כל ההמצאות והפיתוחים האלו יישארו בגדר גימיקים או "צעצועים לעשירים", או בגדר קוריוזים – כמו המכוניות החשמליות.

    אנחנו שוכחים לפעמים מי עומד מאחורי תעשיית הדלק העולמית, וכמה מולטי-מיליארדי דולארים מגלגלת התעשייה הזו. האם נראה למישהו ברצינות שאיילי הנפט והמדינות המייצרות דלק ירשו לספק לעולם דלק זול, שמצוי בכמות כמעט בלתי נדלית ???

    חנן
    http://WWW.EURA.ORG.IL

  6. תשובה לדקל
    יש כמה הבדלים בין פחמן דו חמצני לאדי מים:
    CO2 ואדים שניהם גזי חממה, אבל בזה זה נגמר.
    CO2 נשאר גז בטמפרטורות שלנו כל כדה"א, בעוד שאדי מים מתעבים די מהר למי נוזליים (בצורת עננים, ואז גשם ומשקעים). אז הגברת הלחות בערים באמצעות פליטה של אדים לא תעשה כלום.
    אל תשכח ש כל פעילויות האדם בסביבה האורבנית מאדות המון מים (שלא היו קיימים באזור אלמלא אנחנו), וגם שמכוניות בנזיןפולטות אדי מים ( חלק מהעשן הוא אדי מים)

  7. המכוניות יפלטו מים ולא אדים שהרי בעת מיזוגו מחדש של המימן עם החמצן
    נוצר אלקטורן המניע את המכונית לדעתי יוקמו תשתיות מיוחדות לפינוי המים שיאגרו בגוף המכונית בכדי למנוע הצפות במערכת הביוב

  8. עד כמה שידוע לי אף אחד עוד לא מת מלחות באויר מצד שני רבים מתים מהזיהום מדלק פוסילי .

  9. דקל:
    המים, בסופו של דבר, ירדו חזרה כגשם (בהנחה שאכן ייפלטו כאדים ולא ייאגרו כנוזל)

  10. שאלת תם – אם מליוני מכוניות שפולטות CO2 מספיקות כדי להחמיר את אפקט החממה, מה עלולה להיות ההשפעה של (בואו נהיה אופטימיים) מליוני מכוניות שפולטות אדי מים? להעלאה משמעותית של אחוזי הלחות באויר במרכזי הערים הגדולות לא תהיה השפעה שלילית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.