האבל סייע ביצירת מפה תלת ממדית של התפלגות החומר האפל ביקום

צוות של 70 אסטרונומים עיבדו את מדידות האבל

צוות אסטרונומים יצר מפה התלת ממדית של התפלגות החומר האפל ברחבי היקום. המפה מספקת כמה מהעדויות הטובות ביותר לפיהן החומר הרגיל, שממנו מורכבים הכוכבים, כוכבי הלכת, בעלי החיים והצמחים ובני האדם, מתאסף סביב האיזורים הדחוסים יותר של החומר האפל.

המפה נעשתה באמצעות סקר מקיף שנעשה באמצעות טלסקופ החלל האבל, המכונה סקר האבולוציה הקוסמית (Cosmic Evolution Survey). צוות של 70 אסטרונומים מדד את צורתן של כ-500 אלף גלקסיות שצולמו במסגרת הסקר וחיפשו בהן הפרעות עדינות. הפרעות אלה מקורם בעיקום הכבידה שיוצר החומר האפל המפריע. ככל שהצורה מעוותת יותר, כך גדול שיעורו של החומר האפל באותו איזור.

מסקנת המחקר היא שהחומר האפל החל כשהוא מפוזר באורח אחיד ביקום, ואז החל לקרוס לגושים לתוך מעין סלילים. בלב אותם סלילים אנו רואים את הריכוזים הגדולים ביותר של החומר הרגיל.

1. יש אפשרות שהיקום יפסיק להתפשט אם יהיה די חומר כדי לבלום את ההתפשטות .אם לא אז הוא ימשיך וימשיך להתפשט .החומר האפל הזה מרכיב יותר מ 90% מן היקום .עוד דבר המפץ הגדול הוא אינו שם מתאים לתחילת היקום היקום התחיל מלא כלום מבלי הזמן ומבלי מרחב. יכול להיות שהייתה תנודה מתוך לא כלום מה שגרם להיווצרות כתם זעיר שחוצו היה כמעט אין סופי מילונית שניייה אחר כך גזים חלקיקים מכל הסוגים התפשטו במרחב חומו של הכתם ירד לאלפי מילוני מילוני מיליוני טמפ’ הזמן הכל לתקתק המרחב התפשט והחומר מילא את המרחב האדיר כוכבים לוהטים נוצרו בינהים גם כוכב קטן שנראה חסר יחידות כל שהיא אבל הודות לאסטואידים ולימיולני שנות אבולוציה הנה אנחנו דנים על היווצרות החומר המדהים הזה

2. בנוסף להתפלגות , יש לקחת בחשבון אפשרויות להומוגניות והטרוגניות , כדוגמאות להומוגניות מהחומר הלא אפל :

היהלום שהוא סריג אטומרי, כאשר אטומי הפחמן שבגבישו מסודרים בארבעונים (טטרהדרים).וזאת במידה ואינו פגום בזיהומים שונים (בעיקר חנקן).

הזהב בהיותו מאופיין בקושי הגדול להתרכב עם חומרים אחרים .

על החומרים ההטרוגנים ; תאוריטית , אין להם סוף .