HSBC ו-IBM ישתפו פעולה בפיתוח יישומי מחשוב הקוונטי לעולם הפיננסי

בנק ההשקעות הבריטי מעוניין לגייס מדעני מחשוב קוונטי ולהכשיר צוותים פנימיים לפיתוח יישומים עבור תמחור ואופטימיזציה של תיקי מניות, ניתוח סיכונים ומניעת הונאות

המחשב הקוונטי IBM SystemOne. צילום: אנדרו לנדלמן

הבנק הבריטי HSBC וענקית הטכנולוגיה IBM הודיע כי יעבדו יחד על פיתוח יישומים למחשוב קוונטי עבור עולם השירותים הפיננסיים. שיתוף הפעולה החדש נועד לחזק את המומחיות של HSBC במחשוב קוונטי, ולהבטיח את מוכנותה הארגונית לנצל את מלוא היתרונות של הטכנולוגיה החדשנית.

כחלק מההסכם התלת-שנתי, הבנק יצטרף לתוכנית ה-IBM Quantum Accelerator, שתעניק לו גישה לתוכנית הפרימיום של IBM של מערכות מחשוב קוונטי, כולל מעבד Eagle שמכיל 127 קיוביטים שהוכרז לאחרונה, כמו גם המומחיות של IBM במחשוב קוונטי, כדי לסייע לקדם ולאמת תהליכים קוונטיים לשימושים פוטנציאליים.

כך למשל יחקרו ב-HSBC את השימוש במחשוב קוונטי לצורך תמחור ואופטימיזציה של תיקי מניות ולצמצום סיכונים, כמו גם לזיהוי ומניעת הונאות. הבנק ישיק תוכנית הכשרה פנימית לצורך פיתוח יישומי מחשוב קוונטי ויגייס מדענים וחוקרים כדי לבנות יכולת ייעודית בתוך צוות החדשנות שלו.

דו"ח של המכון לערך עסקי של IBM (IBV) שפורסם לאחרונה מתאר כיצד הכוח האקספוננציאלי של המחשוב הקוונטי יכול לעצב מחדש את הדרך שבה מוסדות פיננסיים וארגונים אחרים מתמודדים עם האתגרים הדחופים ביותר שלהם בעידן הפוסט-קורונה, תוך אימוץ גישה של מחקר לאיתור מודלים עסקיים חדשים שיהיו משולבים אלה באלה ואוטומטיים.

יותר מ-175 לקוחות, כולל חברות Fortune 500, סטארטאפים, מוסדות אקדמיים ומעבדות מחקר, עובדים כיום עם טכנולוגיית IBM Quantum כדי לקדם את המחשוב הקוונטי ולחקור יישומים מעשיים. הצוות והלקוחות של IBM Quantum חוקרים כיצד מחשוב קוונטי יעזור למגוון תעשיות ודיסציפלינות, בין היתר עולמות הפיננסים, האנרגיה, הכימיה, מדעי החומרים, אופטימיזציה של מערכות מורכבות ולמידת מכונה.

1. זה מה שצריך: לתת לבעלי הכוח וההון כלי עוצמתי כדי שיוכלו להיות עוד יותר בעלי כוח ולבצר את שלטונם המוחלט על חיינו. לא נראה לי שישתמשו במחשב כדי לבדוק איך מחלקים את ההון בצורה הוגנת יותר, איך מונעים עוני ורעב או בכלל פועלים למען ענשים