הוליווד מתקשה להישאר בקדמת הטכנולוגיה

בידור / העולם עתיר הטכנולוגיה מקשה על תעשיית הקולנוע להקדים את המציאות

ג'יי. די בירסדורפר

כפפות שעליהן סנסורים מיוחדים בסרט "דו"ח מיוחד"

ניו יורק טיימס

תקשורת אלחוטית, מכשירי וידיאו זעירים ומחשבי-על בגודל מחשב כף יד הם כיום דבר נפוץ. אך גם בעולם עתיר הטכנולוגיה, ואולי בזכות היותו כזה, למיזוג בין עובדות מדעיות ובדיה הוליוודית יש עדיין קסם רב.

האביזרים המתוחכמים ששימשו את ג'יימס בונד זוכים כעת להכרה במוזיאון המדע בלונדון, בתערוכה "בונד, ג'יימס בונד" שעתידה להיפתח באמצע אוקטובר. התערוכה תלווה בהסברים טכנולוגיים על אביזרי הריגול ששימשו ב-40 שנות בונד.

ויליאם שטנר, השחקן שגילם את קפטן קירק בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים" הראשונה, סיים לא מכבר לכתוב את הספר "סטאר טרק: אני עדיין עובד על כך", יחד עם צ'יפ ואלטר. הספר מתאר את האופן שבו מדענים במכונים מדעיים ידועים מימשו במציאות תפישות שהוצגו לראשונה בסדרה הפופולרית.

ואכן, פעם אחר פעם, מתברר עד כמה החיים מחקים את האמנות. חברת השעונים "טיימקס" מוכרת שעון יד בסגנון הבלש דיק טרייסי, שיכול לקבל הודעות דואר אלקטרוני, מבזקי חדשות והודעות איתורית. "התפישות עצמן אינן חדשות. הדבר המרגש הוא שכעת ניתן לממשן", אמר פיל ברזיזנסקי, מנהל בחברה.

ואולם כיום, השאיפה להצליח ולהקדים את הטכנולוגיה האמיתית הפכה לאתגר לא פשוט בעבור הוליווד. הבמאי סטיוון ספילברג כינס ב-1999 פאנל של עתידנים, כדי שיסייע לצוות ההפקה של הסרט "דו"ח מיוחד" לדמות את העיר ואשינגטון ב-.2054 התוצאה היתה עולם שבו מכוניות מגנטיות נוסעות בכבישים מהירים אנכיים. מודעות הפרסומת שצצות על המסך בעת הגלישה באינטרנט הפכו בסרט לכרזות פרסום גדולות, שמזהות את האזרח על ידי סריקת רשתית העין, ועוקבות אחריו בקניון.

כדי להשיג חדשנות מרבית בסרטיהן, משאילות רבות מחברות ההפקה מוצרים מעוצבים הנמצאים בפיתוח. "לעתים מהנדסי החברה פשוט מודיעים לך: 'הנה אבטיפוס של מוצר שיהיה בשוק עוד שלוש שנים, ונשאיל לך אותו'", אמר דון לוי, סגן נשיא שיווק ותקשורת באולפני "סוני", שהשתתף בהפקת הסרטים "ספיידרמן" ו"בלייד ראנר".

בחלק מהמקרים החברות מפתחות מוצרים מיוחדים בשביל הוליווד. למשל, חברת "נוקיה" פיתחה שני טלפונים ניידים המאפשרים תצוגת וידיאו לסרט "דו"ח מיוחד", שבהם שולבו אלמנטים ממוצרים ששיווקם נבחן בחברה כעת. לעתים מושגת החדשנות בדרכים אחרות – שטנר חושף בספרו, שהסורקים הרפואיים המפורסמים של ד"ר מקוי, היו למעשה מלחיות מעוצבות מתוצרת שוודיה.

צ'ייס ברנדון, המשמש כמתווך בין הסי-איי-אי להוליווד בכל הקשור להפקות שנוגעות לארגון, תידרך בשנה שעברה את צוות סדרת הטלוויזיה האמריקאית" "Alias על תהליכי העבודה בארגון ועל טכנולוגיות לא מסווגות. לדבריו, "ברגע שהיה להם מידע בסיסי על הציוד והיכולות שלנו, זה נתן להם, ככותבים, אפשרות להמשיך וליצור דברים בעצמם".

ואולם מבחן האמינות האמיתי של האביזרים המיוחדים נופל על כתפי צוות ההפקה והשחקנים. לדברי כריס קול, האחראי לאביזרים בסדרה ","Alias הוא משוחח ארוכות עם הכותבים כדי להבין את שימושו של כל אביזר. "לאחר מכן אני מתחיל במחקר שלי", הוא מספר, "אני משוטט ברשת, מסתכל בספרים ואף מעצב בעצמי או מגדיר תפישה של מה שאנחנו רוצים להשיג". מגזינים לעיצוב כמו ""I.D ו- Now" "Design Culture ומגזינים טכנולוגיים דוגמת ""T3 מספקים השראה לתוכנית. "לפעמים למוצרים יש שימושים שונים לחלוטין ממה שאנו מייעדים להם, אך אנו אוהבים את הצורה והעיצוב", הוא אומר.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן