סיקור מקיף

כאן זה לא סיציליה

כתב אנשים ומחשבים נתבקש לצאת ממסיבת עיתונאים של סלקום, בגלל ששאל שאלה שלא מצאה חן בעיני המנכ”ל * אז מי מפחד מביקורת?

אבי בליזובסקי, טור אישי. פורסם לראשונה בכתב העת אנשים ומחשביםב-11/5/2005, ומובא כאן כולל התגובות

בחברות הסלולר נוקטים כנראה בטקטיקות לא לגיטימיות כדי להשתיק את הביקורת הציבורית על ההעלאה המטורפת של התעריפים, הרבה מעל ומעבר למה שהתבקש בשל ההפחתה הקטנה מדי בדמי הקישוריות. הדוגמה הבוטה ביותר היתה במסיבת עיתונאים שקיימה אתמול סלקום. החברה החליטה לוותר על שלב השאלות, והזמינה את העיתונאים לבדוק מכשירים. מכיוון שתפקידנו אינו רק לעשות מה שמזמין מסיבת העיתונאים דורש, אלא גם לחקור בשאלות שבהם הציבור זכאי לתשובה, ניסיתי לשאול את המנכ”ל, ד”ר יצחק פטרבורג, האם לאור העובדה שנפתחו בפני סלקום אפיקי הכנסה חדשים בתחומים כמו מוסיקה, ולאור הגידול העצום ברווחי החברה בשנת 2004, אולי צריכה סלקום לבטל את ההעלאה בתעריפים, ולבקש סליחה ממנויה. התשובה היתה גירוש ממועדון הפיוז’ן בתל אביב בו נערכה מסיבת העיתונאים, בטענה שזהו אירוע סגור, וזה אחרי שאותה דוברת, גלית טוכטרמן, טרחה להזמין אותי מראש, לשלוח תזכורות ולבקש אישור להגעתי לאירוע.

יוסי לובטון, סמנכ”ל השיווק התנדב לכאורה לענות, אבל במקום תשובה עניינית ניסה לתקוף את הידע שלי בכלכלה (BSc בכלכלה וניהול פלוס שבע שנים של לימוד יום יומי מפי נחמיה שטרסלר בישיבות המערכת כשעבדתי בהארץ ) בטענה ששאלה מסוג זה לא יכולה להישאל על ידי מי שמבין בכלכלה – כנראה שרק מי שמסכים עם האלימות של סלקום הוא מי שמבין בכלכלה.

הפסדים מדומים

כצרכנים כולנו מרגישים שחשבונות הסלולר הולכים ותופחים, וכמו בבנקים, איננו יודעים אפילו בדיוק על מה אנחנו משלמים. הגיע הזמן שהחברות יחזירו את המיליונים האבודים לציבור. כל חברה שהכנסותיה מיליארדי שקלים חייבת להיות חשופה לביקורת ציבורית, כי אחרת תמיד יתעורר חשד שאת המיליארדים היא עשתה בדרך לא חוקית. אחרי הכל אנחנו בישראל, שאמורה להיות מדינה מערבית ושעסקים בה נעשים בשקיפות מרבית, ולא בסיציליה או רוסיה.

נמצאו 9 תגובות

מיקי | 11:29 11/05/05
חסר כתורת
תאמין לי, אף אחת מרשתות הסלולר לא שמה קצוץ על הלקוחות שלה…
חבל שזה ככה.
הם חושבים רק על להיות יותר ויותר עשירים…
כמה אפשר ? זהו, הם מליונרים… לא מספיק להם ? אז עכשיו הם צריכים לדאוג קצת יותר לצרכנים..

יצחק | 16:15 12/05/05
המשך כך ואל תתן ל”סטאלין” של סלקום להשתולל
אבי, בדיוק כך צריך עיתונאי לפעול – המשך כך.
באשר ל”סלקום”, ראוי לדעת, שיצחק פטרבורג – המנכ”ל, עוד לפני היותו מנכ”ל קופת חולים כללית ולפני שחלם לנהל את סלקום, כבר זכה לתואר “סטאלין”. הכינוי ניתן לו כנראה בשל היותו דמוקטטור לא קטן כבר אז.

עמית | 07:31 03/07/05
למה לפגוע בסיציליה
אבי… פה זה גרוע מסיציליה לפעמים.

גולן שלום | 17:30 30/08/05
צא למאבק – אנחנו איתך
אבי – אתה עיתונאי למופת , תמשיך לשאול את השאלות שהציבור מעוניין לקבל עליהם תשובות. אם תצא למאבק – אנחנו איתך בהצלחה גולן שלום

גדי | 15:14 02/07/06
נצא למאבק
אולי עתונאי אנרגטי ואמבציונר כמו הנ”ל יכול לארגן איזה 50 או 100 אלף איש ויותר שיסגרו לשבוע את הסלולר תאמין לי תתחיל לדבר ב10 אג’ לדקה

קובי | 20:13 17/11/05
מירס וסלקום עושקות את הלקוחות שלהן
מירס זו החברה הכי בעיתי מנסה לגנוב מה שיותר מלהלקוחות

יוסי פ. | 09:46 19/04/06
סלקום – חברת האייטולות
אבי, אינך היחיד שחש שסלקטיביות ושאלות בעייתיות אלו הן כלי עבודה של הגוף הבעייתי – סלקום. עוד ניפגש כש אורנג’ יהיו החברה הגדולה ביותר בזכות שירות עדיף

דמיטרי | 12:45 15/09/06
כל הכבוד למי שלא מפחד
כל הכבוד למי שלא מפחד לפגוע בכבודם של המעצמה “סלקום”. אבל אני שואל למה הדבר היחידי שעליו אתם מעיזים להעיר לחברות הסוללר הוא הפן הכלכלי. הרי הפן הבריותי הוא לא פחות חשוב והוא גם בא לידי ביטוי בכלכלה של כל חולה סרטן ושל משפחתו, אז למה – אם כבר אתם מעיזים לדבר דברים שלא מוצאים חן בעיני המדבירי אנשים – למה שלא תעלו גם את הנושא הזה, נושא שהוא לא פחות חשוב מהמכירים?

יוסי | 22:53 05/12/06
כל הכבוד על הגנתך על אינטרס הציבור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.