החללית היאבוסה לא נחתה על האסטרואיד וברחה כמאה ק”מ ממנו. נסיון נוסף ביום שישי

חודש הקשר עם החללית אלא שהיא לא הצליחה לנחות באופן אוטומטי כפי שהיתה אמורה לעשות לאחר שהבוקר אבד עימה הקשר. ככל הנראה היא נמצאת בטווח של 100 קילומטרים מהאסטרואיד. היפנים מתכננים לבצע נסיון נחיתה נוסף ביום שישי.

עדכון שעה 16:00

אבד הקשר עם החללית היפנית היאבוסה, שניות לפני נחיתתה על אסטרואיד

20/11/2005 שעה 10:00

חללית מחקר יפנית הגיעה מטרים אחדים מפני הקרקע של האסטרואיד איטוקווה היום (ראשון), אך איבדה קשר ולא ברור אם היא נחתה בהצלחה במטרה לאסוף דוגמאות מפני הקרקע של האסטרואיםד. כך מסרה סוכנות החלל היפנית.

לפי התכנון היתה החללית אמורה לנחות נחיתה חטופה על האסטרואיד, לאסוף דגימת קרקע ולהמריא בחזרה לכדור הארץ.

היאבוסה הגיעה לגובה של כ-120 מטרים מעל האסטרואיד איטוקווה, ואז שיגרה למטה מכשיר טלמטריה בגודל ובצורת כדורגל, שיסמן לה את אתר המטרה ואז ירדה כ-50 מטרים נוספים. לדברי סוכנות החלל היפנית, בשלב זה אבד הקשר עם החללית למשך שלוש שעות. החללית הועברה למצב של בקרה עצמית והמדענים מנתחים את הנתונים שאספה. נמסר רק כי לאחר מכן סבלה החללית מסדרת תקלות.

חזרה כללית של נחיתה זו הופסקה לפני כחודש בשל בעיה באיתור נקודת הנחיתה ורובוט קטן שנשלח לנחיתת נסיון אבד. תקלות קודמות גרמו להשבתת שניים משלושת הגירוסקופים שלה, אך אלה תוקנו מאוחר יותר.

נעדכן ברגע שיהיו נתונים חדשים.

הגישושית ששלחה החללית היפנית לאימון נחיתה על האסטרואיד אבדה בחלל

חללית האם תנסה בכל זאת לבצע את הנחיתה ב-19 או ב-25 בנובמבר

15/11/2005
משימת סוכנות החלל היפאנית סבלה מתקלה חמורה במשימה לאסוף דוגמאות קרקע מפני השטח של האסטרואיד ולהחזירם לכדור הארץ כאשר נחתת זעירה אבדה בחלל בנסיון לנחות על האסטרואיד במסגרת חזרה לקראת נחיתה סופית. למרות אבדן הגישושית חללית האם עצמה אמורה לנחות ב-19 או ב-25 בנובמבר, בהתאם לשיקולים של סוכנות החלל היפנית.

החללית היאבוסה שיגרה גישושית בשם מינרווה – הרובוט חוקר השטח , לפני השטח של האסטרואיד, אך סוכנות החלל היפנית מסרה כי נראה שהגישושית החלה להיסחף החוצה מפני השטח של האסטרואיד. מינרווה צפויה לנחות ולקפץ על פני האסטרואיד כדי לאסוף נתונים באמצעות שלוש מצלמות צבעוניות. “לצערנו, נראה שמינרווה לא זיהתה את פני השטח” נמסר בהודעת הסוכנות.

מינרווה היתה עדיין בקשר רדיו עם היאבוסה בשבת, ובקרי הטיסה ניסו ללמוד פרטים נוספים על מצבה ומיקומה. בכירי סוכנות החלל היפנית חוששים כי השידורים לא יחודשו. בכל זאת, אמר ג'וניצ'ירו קאווגוצ'י, בכיר בסוכנות החלל היפנית כי הגישושית אספה בכל זאת כמה נתונים על האסטרואיד שיסייעו להנחתה טובה יותר של החללית האם.

לידיעה באתר ספייס.קום