הוקינג מזהיר: וירוס קטלני מלאכותי עשוי להשמיד את האנושות

הפרופסור מזהיר כי אם המין האנושי לא יתיישב בחלל הוא יוכחד באלף הקרוב; הווירוס יכול להיות מיוצר באופן מתוכנן או בטעות; בניגוד למתקן נשק אטומי אי אפשר לפקח על כל מעבדה קטנה

הפרופסור הנודע סטיבן הוקינג אמר השבוע כי המין האנושי חייב להתפשט לחלל החיצון לפני שיושמד על ידי וירוס פרי יצירת אדם. “הסכנה היא מווירוס שיווצר בטעות או בצורה מתוכננת שיגרום להשמדתנו”, אמר הוקינג לעיתון הבריטי “הדיילי טלגרף”, שצוטט בסוכנויות הידיעות.

הוקינג אמר בראיון כי אינו חושב שהמין האנושי ישרוד את האלף הקרוב אם לא יתחיל להתפשט למגורים בחלל. “יש יותר מדי תאונות היכולות להכחיד את החיים על כוכב שלם”, מזהיר הפרופסור. על אף תחזיתו הפסימית הביע הפרופסור הידוע למתמטיקה אופטימיות לגבי סיכויי הצלחת המין האנושי להתיישב בחלל.

הפרופסור הוקינג מאמין כי הביולוגיה ולא הפיזיקה מהווים את הסכנה הגדולה ביותר לאנושות. “על אף שארועי ה-11 בספטמבר היו נוראיים, הם לא איימו על הישרדותו של המין האנושי, כמו שנשק גרעיני מאיים. בטווח הארוך אני יותר מודאג מנשק ביולוגי. כדי ליצור נשק אטומי צריך מתקנים גדולים, אבל הנדסה גנטית יכולה להתבצע במעבדה קטנה”. הוקינג הסביר כי “לא ניתן לפקח על כל מעבדה בעולם”. הפרופסור הוקינג בעקבות פרסום ספרו “קיצור תולדות הזמן” ובקרוב ייצא לאור ספרו החדש “היקום בקיצור”.