הוקינג הכריז על סופה של “התיאוריה של הכל” *עדכון: הועבר לבי”ח מתמחה בריאות ולב

סטיוון הוקינג. מודע לכך ש”שינוי דעתו עלול לאכזב רבים”.

הוקינג הועבר לבית חולים מתמחה
המדען הבריטי הנכה סטיבן הוקינג הועבר למרכז מיוחד לטיפול במחלות לב וריאות, ומצבו הוגדר כיציב.
הוקינג הועבר לבית החולים פאפוורת' בקיימברידג' לאחר שנלקח לבית חולים אחר בשבוע שעבר עקב דלקת ריאות .
מצבו יציב מסרה דוברת בית החולים, שסירב להוסיף פרטים.
המשטרה החלה בנפרד בחקירה באשר להתנכלויות שגרמו לפציעתו של המדען בן ה-62 בעת אישפוזו הקודם.
“אנחנו עדיין מבקשים לדבר איתו ועם האנשים שסיפקו את המידע על החשד להתעללות” מסרה דוברת משטרת קיימברידג'שייר.
העיתון דיילי מירור פרסם בינואר כי שלושת ילדיו של הוקינג מודאגים מפציעתו בידי מישהו הלוקה בתסמונת מינכהאוזן, שבה אדם פוגע באחרים כדי להסב את תשומת הלב אליו.

צוות האחיות התריע לפני שנה על כך שהוקינג הושאר בחצר בשמש, וכי סבל ממכת שמש. נמסר בדיילי מירור.
הפרופסור מקיימברידג' מרותק לכסא גלגלים מאז שחלה במחלת מוטור-נוירונית שבמהלכה החמיר מצב שריריו, מחלה המכונה לו גריג, שבה לקה בגיל 21. הוא יכול לדבר רק באמצעות מסתנז קול ממוחשב.

לידיעה המדעית מאתמול

בעבור חוקרים רבים זה היה האתגר האולטימטיווי: הניסיון לנסח משוואה מתמטית שתתאר, לפחות באופן עקרוני, כל דבר ביקום. אבל נראה ש”התיאוריה של הכל” תישאר תמיד מעבר להשגתו של האדם. סטיוון הוקינג, שטען בספרו “קיצור תולדות הזמן” כי המדע נמצא על סף ניסוחה של תיאוריה כזאת, שינה את דעתו. ייתכן שניאלץ להכיר בכך שלעולם לא נבין את כל מסתורי היקום, הוא אומר כעת.

אם מדענים היו יודעים את המיקום והמהירות של כל החלקיקים ביקום ואת החוקים הפיסיקליים השולטים בהם, הם היו יכולים – בהינתן מחשב בעל עוצמה מספקת – לחשב את מצב היקום על כל מרכיביו, בכל זמן נתון. עוצמתה של מערכת משוואות כזאת תהיה כה רבה, עד שידיעתה תהיה ידיעת רצון האל, קבע פרופ' הוקינג באמירה שזכתה לפרסום רב.

לדברי האסטרונום מרטין ריס, “תיאוריה של הכל” נחשבת בלתי סבירה זה זמן רב. החלטתו של הוקינג לזנוח את הרדיפה אחר תיאוריה כזאת נמסרה ללא פירוט ניכר במאמר שפירסם באינטרנט. במאמר, “גדל וקץ הפיסיקה”, הוא מתאר כיצד רעיונותיו הקלאסיים של המתמטיקאי קורט גדל הופכים את “התיאוריה של הכל” לבלתי אפשרית.

גדל פיתח סדרה של פרדוקסים מתמטיים שאינם ניתנים להוכחה. אם אכן קיימות בעיות כאלה במתמטיקה, חייבות להיות גם בעיות פיסיקליות, כמו הבנת היקום, שנמצאות מעבר להבנתנו, טען הוקינג. הוא הוסיף, כי הוא מודע לכך ששינוי דעתו בנוגע ל”תיאוריה של הכל” עלול לאכזב רבים.

הוקינג שוב מאושפז

האסטרופיסיקאי המפורסם סטיבן הוקינג הובהל אתמול שוב לבית חולים לטיפול בדלקת ריאות.
הוקינג מטופל בבית החולים פאפוורת' בקיימברידג'. מצבו יציב, מסרה דוברת בית החולים.
הוקינג, 62, המשותק וסובל גם מאובדן זכרון, אושפז לטיפולים בדלקת הריאות בדצמבר ובינואר.

המשטרה מסרה כי בכוונתה לראיין את הוקינג אודות טענות בדבר התנכלויות אליו, שבעטיין סבל מסדרת פציעות. הוקינג דחה את הטענות הללו. “אני דוחה לחלוטין את הטענות לפיהן הותקפתי” כתב הוקינג בהודעה שפרסם ב-23 בינואר.
הוקינג הוא פרופסור לואקסיאני למתמטיקה בקיימברידג', תפקיד שפעם החזיק בו אייזיק ניוטון, ומחבר הספר קיצור תולדות הזמן. במשך 40 שנה, מחלתו הגבילה את יכולתו לדבר או לזוז. הוא יכול להזיז כמה אצבעות, והוא משתמש בתיבת קול ממוחשבת לצורך דיבור.