סיקור מקיף

הרובוט שיקבע פגישות בטלפון ולא תדעו להבדיל בינו לבין אדם

גוגל חשפה בכנס הגדול האחרון שלה את העתיד: בינה מלאכותית שיודעת לתקשר עם בני-אדם ברמה גבוהה עד כדי-כך, שהיא יכולה לדבר עם אדם בטלפון מבלי שיחשוד שמדובר במחשב בקו השני

תיאור תהליך זיהוי קולי באמצעות תבונה מלאכותית, כמו זו שנעשה בה שימוש ברובוט החדש של גוגל. איור: shutterstock <i class="contrib-thumb contrib-thumb-def sstk-icon icon-account-user"></i><span class="contrib-byline small">By <a href="https://www.shutterstock.com/g/akhnovskyi%20valentyn" data-track="click.assetDetails.contributorSelected">Pro_Vector</a> </span>
תיאור תהליך זיהוי קולי באמצעות תבונה מלאכותית, כמו זו שנעשה בה שימוש ברובוט החדש של גוגל. איור: shutterstock 

גוגל חשפה בכנס הגדול האחרון שלה את העתיד: בינה מלאכותית שיודעת לתקשר עם בני-אדם ברמה גבוהה עד כדי-כך, שהיא יכולה לדבר עם אדם בטלפון מבלי שיחשוד שמדובר במחשב בקו השניבמהלך האירוע, הראה מנכ”ל גוגל כיצד יכולה הבינה המלאכותית להתקשר למספרה ולדבר עם הפקידה כדי לקבוע תור. הבינה המלאכותית ניהלה שיחה קלילה וזורמת עם הפקידה, כחכחה בהסכמה מפעם לפעם, והובילה את כל האינטראקציה עד לתוצאה הרצויה: קביעת התור במספרה.

זה מדהים, ללא ספק. אנחנו רואים כאן את הכניסה לעתיד חדש, שסופרי מדע בדיוני כמו אליסטר ריינולדס וגרג איגן כתבו עליו רבות, ובו בינות מלאכותיות מסוגלות לתקשר איתנו כאילו היו אנושיות. לא רחוק היום בו אוכל לבקש מהעוזר האישי שלי להזמין לי תור במסעדה, לשלוח הביתה פרחים לאשתי, וגם לכתוב לה מכתב אהבה שייראה בדיוק כאילו אני כתבתי אותו – והוא יעשה כל זאת באופן מושלם, תוך שהוא מדבר עם נציגי השירות האנושיים לפי הצורך.

אבל זה יהיה רק השינוי הראשוני. השינוי הגדול יותר יגיע כשבתי-העסק עצמם יבינו שאינם צריכים עוד להעסיק פקידים אנושיים, וניתן להעביר את עבודתם לידי המחשבים. אחרי הכל, מחשב שיכול לנהל שיחה עם פקיד אנושי, יוכל בוודאי להחליף גם את מקומו של הפקיד עצמו בהצלחה לא-מבוטלת. וכך ייעלמו רוב נציגי השירות האנושיים מן התמונה.

אבל שוב, למה לעצור כאן? נציגי השירות האנושיים הם רק חוליה בשרשרת שנועדה לעשות סטנדרטיזציה של המידע. כאשר אנשים מתקשרים לעשות שינוי בהזמנותיהם, לקבוע תור או לקבוע פגישה, הבעיה העיקרית עד היום הייתה שהם עושים שימוש בדפוסי דיבור חופשיים. זו הסיבה שהיינו צריכים שאנשים ידברו עם אנשים – כי מכונות לא היו יכולות להפיק מידע שימושי וברור מהשיחה האנושית. אלא שכאשר המכונות יוכלו להבין את דפוסי הדיבור האנושיים ולהפיק מהם רק את המידע החשוב, הן גם יוכלו להעביר בעצמן את המידע לארגון ולסדר אותו באופן מדויק וברור. במידה רבה זוהי עבודתם של רואי החשבון, אגב, והנה לכם סיבה נוספת שמקצוע זה ייעלם ברובו מן העולם בעשורים הקרובים.

עוד בנושא באתר הידען:

2 תגובות

  1. כל כך קשה לצרף לינק או סרטון שרואים ושומעים בו את השיחה?

    https://www.youtube.com/watch?v=JvbHu_bVa_g

    אם זו אכן:

    “בינה מלאכותית שיודעת לתקשר עם בני-אדם ברמה גבוהה עד כדי-כך, שהיא יכולה לדבר עם אדם בטלפון מבלי שיחשוד שמדובר במחשב בקו השני”,

    זה אומר שהיא עוברת בהצלחה את מבחן טיורינג. סליחה אבל לא נראה לי שאנחנו עדיין שם.

    למרות שזה בהחלט מרשים.

  2. כבר זמן מה יש לי הרושם שלא אתה כותב את הפוסטים האלה אלא בוט מתחזה. השאלה היא אם ד”ר צזנה עדיין מאחרי הקלעים או שהוא בכלל לא קשור לבלוג הזה. והשאלה היותר גדולה: איך נוכל לדעת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.