ג'נרל מוטורס רוצה להיות ירוקה יותר

רוברט לוץ, סגן היו"ר של ג'נרל מוטורס, מפתח חזון חדש: שברולט וולט, מכונית תצוגה היברידית שעשויה להתגלות כאחת המכוניות החשובות ביותר שפיתחה החברה אי פעם

 
 
 
רוברט א. לוץ, סגן היו"ר של ג'נרל מוטורס, נחשב כבר שנים רבות לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתעשיית הרכב, ולמי שאף מכונית אינה גדולה, חזקה ומהירה מספיק לטעמו. הוא נחשב לאבי דודג' ווייפר של קרייזלר, בעלת מנוע V-10, ולמי שקידם את הפיתוח של מכונית התצוגה קדילאק סיקסטין, בעלת מנוע V-16 בנפח של 13.6 ליטר והספק של 1,000 כוחות סוס, אשר נועדה לייצג את התשובה של אמריקה למכוניות המהירות ביותר מתוצרת גרמניה.

אולם, כעת מפתח לוץ, המכונה לעתים "מקסימום בוב", חזון חדש: בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לתוכנית רדיו בארה"ב, הצהיר לוץ כי שברולט וולט, מכונית תצוגה היברידית שחשפה ג'נרל מוטורס בתערוכת הרכב שנערכה לא מכבר בדטרויט, עשויה להתגלות כאחת המכוניות החשובות ביותר שפיתחה החברה אי פעם.

"כיום מלהיבה אותי שברולט וולט יותר מדודג' ווייפר", אמר לוץ. "זו מכונית שעשויה לחולל מהפכה, לשחרר אותנו מהתלות בנפט של מדינות זרות ולפתור בעיות רבות נוספות". באותה התלהבות בה תיאר לוץ בעבר מנועי ענק עתירי מומנט, שוחח לוץ על צריכת הדלק החסכונית של וולט, אשר אמורה לגמוא כ-64 קילומטרים לליטר דלק – באמצעות שילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין.
 
רבים הופתעו לשמוע את לוץ מדבר על החזון הירוק: אחרי הכל, מדובר במי שטען בעבר כי "חוץ מכמה מטורפים בקליפורניה", לאיש לא אכפת מההשפעה של המכוניות על הסביבה. בשנת 2003, לאחר שהצהיר כי מכונית הספורט הגדולה קורבט היא המכונית החשובה ביותר של ג'נרל מוטורס, תיאר לוץ את פריוס, המכונית ההיברידית של טויוטה, כתרגיל של יחסי ציבור – אך הודה שהיה רוצה שגם ג'נרל מוטורס תפתח מכונית דומה.

ואכן, בצד מכוניות כמו פונטיאק G8, מכונית תצוגה גדולה בעלת הינע אחורי שחשף לוץ בתערוכת הרכב שנערכה לא מכבר בשיקאגו, מקדמת ג'נרל מוטורס גם את וולט – למרות שעדיין לא פיתחה את סוללות ליתיום-יון הנחוצות עבורה. לדברי לוץ, תגיע המכונית לאולמות התצוגה בשנת 2010. "אנו בהחלט מתכוונים לייצר את שברולט וולט", אמר לוץ. "היא עשויה להתגלות כאחת המכוניות החשובות ביותר שפיתחנו אי פעם".

אולם, נראה כי לוץ, האיש שעד לא מכבר פקפק בעצם קיומו של אפקט החממה, אינו מתכוון לשמש דוגמה אישית בכל הקשור לצמצום הפליטה של גזים מזהמים: בבעלותו עדיין שני מטוסי קרב – אחד צ'כי והשני גרמני, מסוק ואוסף גדול של מכוניות ספורט, בהן דודג' ווייפר השנייה שירדה מפס הייצור (הראשונה שייכת למנכ"ל קרייזלר לשעבר, לי איאקוקה). במענה לשאלה של המנחה, סירב לוץ להתחייב שצי הרכב שלו יושבת מעתה.
 

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

5 תגובות

  1. אין לי מושג אם יהיו עוד שידורים (סה"כ בדקתי בלוח השידורים המקוון של הוט), קטונתי מלהבין את ההגיון שעומד מאחורי לוחות השידורים המטורפים של הוט בכלל והוט פריים בפרט..

    אבל הסרט (אנונימי – מי הרג את המכונית החשמלית) בהחלט מומלץ וכולי תקווה שישדרו אותו שוב בשעה נורמלית.

  2. היום (שני) בצהרים הוקרנה בערוץ הוט פריים תוכנית בשם "מי הרג את המכונית החשמלית" על ההמצאה משנות התשעים שהיתה יכולה לשנות היום את חיינו ולמה היא הושתקה ונדחקה לשוליים.

    שידור חוזר מחר (שלישי) על הבוקר בשבע, למעוניינים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן