הקוד הגנטי שלכם על דיסק

בקרוב יוכל כל אחד לקבל העתק אישי של כל הקוד הגנטי שלו, לשימושים רפואיים או אף מסקרנות. חברה בריטית אומרת כי היא קרובה לפיתוח מתודולוגיה של איתור הרצף הגנטי שיאפשר לקרוא את הגנום של כל אחד בתוך כיום.

בינתיים, קרייג ונטר, המדען האמריקני שסייע להשלים את הטיוטא הראשונה של הגנום האנושי – קיבל הזמנות ממיליונרים המבקשים לבצע סריקה גנטית של עצמם.
ד”ר ונטר אומר כי הוא יוכל לספק לכל אחד את הסריקה הגנטית שלו על תקליטור בתוך כשבוע תמורת 700 אלף דולרים, החל מסוף שנת 2002.
הנתונים יכולים לספק למשל מידע אם לבעליו יש גנים הגורמים לו לסיכון של מחלות גנטיות כגון אלדסהיימר. יתכן גם שהרצף הגנטי גם ישמש לחיזוי הדרך והמועד של מות החולה.
בחברה הבריטית סולקסה שנוסדה בידי שני כימאים בוגרי אוניברסיטת קיימברידג', אומרים כי היא תפתח דרך מהירה וזולה יותר לאתר את הרצף הגנטי. כמו כן יתאפשר לערוך מחקר סטטיסטי שיאתר את הסיבות לכך שאנשים מסוימים חשופים למחלות כמו סרטן וסכרת בעוד אחרים פטורים מהם. המטרה האולטימטיבית של סולקס היא לבצע מיפוי רצף של אדם אחד תוך 24 שעות ותמורת אלף דולרים בלבד.

מנכ”ל החברה, ניק מק'קוק, חוזה תסריט לפיהם ניתן יהיה לערוך את הבדיקה מתוך דגימות דם ולקבל מפה מקיפה של הקוד הגנטי. לדבריו, הדבר ישפר את הבריאות, אך חייבים לפרש את הנתונים נכון באמצעות מומחי רפואה.