ריפוי גנטי הצליח בתיקון תאי לב

כתב העת Circulation, העוסק בלב ובמחזור הדם, מדווח כיצד הם השתמשו בוירוס כדי להחדיר גן לתאים שנלקחו מאדם הסובל מגודש הלב. לאחר הטיפול התאים יכלו להתכווץ במלוא הכוח.

מדענים הצליחו להשתמש בריפוי גנטי כדי לתקן נזקים בתאי לב של אדם במעבדה. החוקרים מאוניברסיטת תומס ג'פרסון, מקווים כי בתוך זמן לא רב ניתן יהיה לנסות את הטכניקה על חולים הלוקים בליבם.
הצוות של אוניברסיטת ג'פרסון משוכנים כי עבודתם מייצגת את הפעם הראשונה שבה ריפוי גנטי שימש בהצלחה לתיקון תאי לב של אדם, בעוד עבודות אחרות התמקדו בתאים של בעלי חיים.

תהליך הריפוי הגנטי מבצע את ייעודו באמצעות חסימת פעולת אנזים הקרוי beta-adrenergic kinase. האנזים משחק תפקיד מפתח בסיוע לויסות פעימות הלב. ואולם הוא גם יכול להיות גורם לבעיות, כפי שהדבר קורה אצל אנשים בעלי כשלים בלב, כאשר רמתו גבוה מהנורמה. במקרה כזה, יותר מדי קולטנים בלב מפסיקים לפעול והאיבר כולו לא יכול לשאוב בכוח שהוא אמור לשאוב בו את הדם. תהליך הריפוי הגנטי ייצר פפטיד הקרוי beta-Arkct החוסם את פעולת האנזים.

החוקר המוביל, וולטר קוך Koch אמר: “זו העבודה הראשונה בתאי אדם אמיתיים המראה את יעילות
beta-Arkct כאמצעי ריפוי פוטנציאלי וחשוב יותר, הוכחנו כי האנזים1 beta-Arkct הוא המטרה לטיפולי כשל הלב.
פרופ' סיר צ'ארלס ג'ורג', מנהל רפואי של קרן הלב הבריטית, הזהיר כי ישנם הבדלים גדולים בין ניסויי מעבדה לבין טיפולים בחולים. “אף כי המחקר מעניין בכך שהוא מסביר כמה מהשינויים המתרחשים בלב כושל, העבודה נעשתה בתאים מבודדים במעבדה. ההשפעה של הטיפול על חולים עדיין אינה ידועה, משום שתרפיית גנים יצרה עד כה בעיקר יתרונות לטווח הקצר בבעלי חיים ובבני אדם חיים.

ידען רפואה גנטית