סיקור מקיף

הסביבה לא מחכה

השלטונות יכולים לטעון מה שהם רוצים אך אסונות סביבתיים נגרמים בסופו של דבר גם באשמתם

השמש שוקעת מעל קו הערפיח בשנחאי, סין. מתוך ויקיפדיה
השמש שוקעת מעל קו הערפיח בשנחאי, סין. מתוך ויקיפדיה. קצת באיחור, שלטונות סין מנסות לתקן את הנזק

שלטונות ארה”ב יחד עם חברת בריטיש פטרוליום הודיעו לקהל הרחב כי “רוב הנפט שזרם למפרץ-מקסיקו התפרק או התאדה ונעלם(?)בדרכים שונות ….”

לא מדויק ! צוות מדענים מג’ורג’יה טוענים כי השלטונות והחברה מפרשים את הנתונים בהטיה לטובתם … פשוט משקרים ! שכן כ 80% מהנפט שזרם נמצא במפרץ. רובו מתחת לפני המים וחלקו ששקע מזהם את קרקעית המפרץ.

ככה ייעשה למזהם שהמלך כבר אינו חפץ ביקרו

סין מהווה את המזהם מס’ אחד בעולם, אחרי שהשיגה את ארה”ב. כדי להוריד את רמת הזהום דורשים השלטונות מכל מפעלי התעשיה להתייעל ולהפחית את הפליטות.

לאחרונה הורד ה”שלטר” ל-500 מפעלים שלא עומדים בדרישות הפליטות, מפעלי מתכת, מלט ואחרים הושבתו. שר התעשיה הסיני הפסיק את זרם החשמל למפעלים המזהמים למשך חודש ורק אחרי שיראו התיעלות יוכלו לקבל חשמל ולחזור לייצר.

הפסקת החשמל גם תאפשר עמידה בדרישות הגבוהות בגלל גל החום ששוטף את המדינה. כשמשליכים על המצב אצלנו …. מי יוריד את ה”שלטר” לחברת חשמל ?

כביש חוצה סרנגטי

למרות התנגדות נימרצת של גופים ירוקים בעולם כולו, למרות חוות דעת של מומחים בין-לאומיים – זואולוגים ואקולוגים, למרות התנגדות של גופי שמירת הטבע במזרח אפריקה בכלל ובטנזניה בפרט החליט נשיא טנזניה להתיר את סלילתו של כביש מהיר שיחצה את הסרנגטי, השמורה שתוארה כ”הריכוז הגדול בעולם של יונקים”, השמורה שלראשה ניקשרו כל הכתרים האפשריים תהיה חצויה ע”י כביש מהיר, כיום כאשר בשמורה רק דרכי עפר נידרסים כל שנה יותר מ 200 חיות.

הכביש שאמור לקשר בין עיירת המחוז ארושה לאגם וויקטוריה יחצה את צפון הסרנגטי באיזור שמהווה את מסלול הנדידה העונתית של כמיליון וחצי גנו עליהם מצטרפים כ מאתיים אלף זברות ועוד אלפי צבאים. יש להניח שהנדידה העונתית לא תיעצר לכן השאלה שעולה היא : כמה תאונות יגרמו, כמה זברות, גנו, צבאים ואחרים ישלמו בחייהם כדי לקצר את הקשר בין המרכזים בחמישים ק”מ? כיום מכניסים אלפי מבקרים כל שנה בסרנגטי כסף רב ומספקים פרנסה לתושבים באזור, האם התיירים ימשיכו ויבואו כדי לראות פגרי חיות?

השטפונות בפקיסטן

הגורמים לשטפונות בפקיסטן החלו להיווצר כבר בתחילת המאה ה20- כאשר הבריטים סכרו נהרות, יבשו ביצות ופיתחו את שטחי החקלאות העצומים בביצות ואגמים רדודוים, אזורים שהיו קולטים מי שטפונות.

ההתחממות העולמית גורמת לתופעות מזג אוויר קיצונית – גשמי זעף ולהמסת קרחוני ההימליה. ארועי גשם והמסת קרחוני גורמים לזרימות חזקות שעד ה”פיתוח” היו מתנקזות לביצות ואגמים ואילו היום מובלות בתעלות צרות שנסתמות בסחף. התוצאה … הצפות!

3 תגובות

  1. לפעמים יש ברע גם טוב.
    כדאי לעשות את חישוב הדלק והזיהום שייחסכו על ידי קיצור הכביש.

  2. יש רעיון איך לפתור את הבעיה של כביש מהיר חוצה סראנגטי, לאפשר לאופנועים וקטנועים לנוע בכביש הזה ולאסור תנועת כלי רכב בעל 4 גלגלים ויותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.