אנג'יניואיטי טוענת לפריצת דרך בתחום הפקת מימן לשימוש כדלק חלופי

הטכנולוגיה עוקפת את כל המכשולים המיוחסים למימן: שאלות הבטיחות, האחסון, ההובלה, ההתקנה והאחסנה בכלי הרכב, אינן עומדות כלל על הפרק שכן ייצור המימן הינו מקומי וניצולו מיידי.

חברת אנג'יניואיטי מחקר ופיתוח מאשקלון פיתחה טכנולוגיה ייחודית להפקת מימן בכלי הרכב (ON-BOARD) כדלק אלטרנטיבי.

הטכנולוגיה עוקפת את כל המכשולים המיוחסים למימן: שאלות הבטיחות, האחסון, ההובלה, ההתקנה והאחסנה בכלי הרכב, אינן עומדות כלל על הפרק שכן ייצור המימן הינו מקומי וניצולו מיידי.

באמצעות שימוש בחוט מתכת קלה (אלומיניום או מגנזיום), מים ויחידת הפקה מיוחדת , הצליחה החברה להפיק מימן וקיטור באופן רציף תוך בקרה ושליטה על הלחץ, הטמפרטורה וההספק.
המימן והקיטור מוזנים למנוע בעירה פנימית, המותאם לשימוש בטכנולוגיה.
מלבד אספקת הדלק למנוע בעירה פנימית, יכולה יחידת ההפקה לספק מימן גם לתאי הדלק מבוססי-מימן וכן לשימושים אחרים הדורשים מימן ו/או קיטור.

הטכנולוגיה נותנת מענה מיידי לשתי בעיות כלל עולמיות.:
האחת, בעיית אבטחת האספקה, הנובעת מהתדלדלות מקורות הדלק הפחמימני והעלייה בביקוש והשנייה, המשוועת לפתרון מיידי, הינה בעיית "אפקט החממה".
בתהליך ההפקה נוצרת תחמוצת מתכת המופרדת ונשלחת, לאחר מכן, למחזור באמצעות אנרגיה חשמלית. לכן, אין שינוי במאגרי המתכת וישנה אבטחת אספקה רציפה. בנוסף,שימוש בטכנולוגית החברה מבטיח העדר פליטת דו – תחמוצת הפחמן לאטמוספרה.

בימים אלה, לאחר הוכחת הטכנולוגיה, מתבצעת האינטגרציה בין יחידת ההפקה למנוע השריפה הפנימית המוסב. עם סיום האינטגרציה ובנית אב-הטיפוס, תהא הטכנולוגיה זמינה. המנוע המשולב בטכנולוגיה זו הינו מנוע בעירה פנימית סטנדרטי שהותאם לטכנולוגיה באמצעות שינויים מעטים בלבד. המנוע המוסב ניתן לייצור בתשתיות הייצור הקיימות כיום ואין כל צורך בתשתיות חדשות הנאמדות במיליארדי דולרים. בנוסף, תעשיית המתכות הקלות זמינה ומאפשרת את מימוש הטכנולוגיה.

אופן התדלוק פשוט. לכלי הרכב יוזן קצהו של סליל מתכת אשר ילופף על תוף פנימי וכן, תחובר פיה אשר תשאב את אבקת התחמוצת שהתקבלה במהלך הנסיעה.ביצועי המנוע יהיו זהים לביצועים הקיימים היום במנוע המבוסס על דלק רגיל. הנפח הנדרש לאחסון סליל המתכת דומה לנפח הנדרש לאחסון הדלק המקובל אולם משקלו יהא גדול פי שלושה בלבד. נתונים אלה עדיפים בהרבה על פתרונות אחרים של דלק אלטרנטיבי.כלכלית, פתרון זה הינו תחרותי למחירי הדלק הנוכחיים.

אנג'יניואיטי מחקר ופיתוח הינה חברת סטארט-אפ הפועלת במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי וממוקמת בחממה הטכנולוגית אשקלון תעשיות ידע.

היזמים ומייסדי החברה הינם: פרופ' אמנון יוגב שפרש לאחרונה ממכון ויצמן למדע לאחר קריירה של כ-40 שנה בהן ,בין השאר, ניהל את מרכז האנרגיה שבמכון,מילא תפקידים שונים במערכת הביטחון וכיהן כחבר בועדות אירופאיות שעניינן תוכניות הפיתוח בתחום האנרגיה במסגרת "התוכנית השישית".
אל"מ (במיל.) אלי גמזון, מהנדס אווירונאוטיקה ומחשבים, שירת 20 שנה כמהנדס פיתוח בחיל האוויר ובתפקידים שונים במערכת הביטחון. בשנות ה-80, מר גמזון הקים וניהל את חברת חץ הכסף עד לרכישתה ע"י אלביט מערכות ב- 1997.

פיתוח הטכנולוגיה נעשה בשיתוף עם אלובין מחקר ופיתוח, חב' אופונטיה בהנהלת פרופ' ערן שר ומוסד הטכניון.

אנג'יניואיטי גייסה השקעה מאורמת תעשיות בע"מ ובימים אלה, נמצאת בשלב של גיוס הון נוסף לצורך בנית אב-טיפוס. בהמשך, תוצע הטכנולוגיה לתעשיית הרכב הנדרשת לפתרון בעיית הדלק הפחמימני.

לאתר חברת אנגיניואיטי

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן