סיקור מקיף

אנדוור טסה בפעם האחרונה במסע הצדעה מעל קליפורניה

בתום מסע הצדעה נחתה אנדוור בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג’לס שם היא תורד מעל מטוס ה-747 ותועבר למרכז המדע בקליפורניה בחודש הבא.

מעבורת החלל אנדוור על גב המטוס הנושא בבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה
מעבורת החלל אנדוור על גב המטוס הנושא בבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה

מטוס בואינג 747 שהוסב למטוס נושא למעבורת חלל נשא את מעבורת החלל אנדוור, לאחר שעזבה את מרכז החלל אדוארדס בקליפוריה, במסע בן ארבע שעות וחצי שחלף בין היתר מעל צפון קליפורניה ואגן לוס אנג’לס.

המטוס הנושא והאנדוור הצדיעו מעל מרכז חקר הטיסות דריידן ובסיס חיל האוויר אדוארדס לאחר ההמראה כשהם טסים בגובה נמוך צפונה לסקרמנטו ומפרץ סן פרנסיסק וחלפה בדרכה מעל מספר אתרים של נאס”א, בירת מדינת קליפורניה ומוזיאון המדע לורנס והאקווריום במונטריי.

לאחר מכן טסו צמד כלי הטיס דרומה וחלפו מעל מרכז החלל איימס ובסיס חיל האוויר ונדנברג לתוך לוס אנג’לס לעבר ביתה הסופי מעל כל האתרים המרכזיים בקליפורניה לרבות המעבדה להינע סילוני (JPL) פסדינה, אך גם מעל אתרים כגון דיסנילנד.

בסוף מסע הצדעה נחתה אנדוור בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג’לס שם היא תורד מעל מטוס ה-747 ותועבר למרכז המדע בקליפורניה בחודש הבא.

4 תגובות

  1. בכל זאת דרור האים תוכל להגיד לי כמה טיסות עשתה מעבורת החלל דיסקברי בלבד

  2. יש הרבה מידע באינטרנט בנושא, אני רק קורא עיתונים וויקיפדיה כמו כולם… למרות שהתוכנית וההישגים מדהימים בקנה מידה אנושי והיסטורי, תוכנית המעבורות היתה כישלון מכיוון שלא עמדה בהרבה מהיעדים שהוצבו לה במקור. ממה שקראתי:
    הכוונה הייתה שהמעבורות יהיו כלי זול וזריז להגיע לחלל ובחזרה, וזה לא קרה. העלות המתוכננת לכל התוכנית (בחישוב לדולרים של היום) היתה כ-50 מיליארד $, והעלות בפועל הייתה יותר מ-200 מיליארד. במקור תוכננו כ-30 שיגורים בשנה, וזה כמובן מעולם לקרה. המעבורות התגלו כהרבה הרבה יותר יקרות ומסובכות ממה שרצו, ולכן הגיע הזמן לנסות משהו חדש – גם מבחינת התוכנית הבאה (אוריון וכו’, הקונגרס לא סגור על עצמו כמובן), וגם מבחינת שיטת העבודה (הסתמכות על חברות פרטיות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.