מדענים יוצרים "חור שחור" מלאכותי

חור שחור אלקטרומנגנטי. צילום: אוניברסיטת ננג'ינג בסין
חוקרים סינים בנו בהצלחה מכשיר ספיחה אלקטרומגנטי לתדירויות מיקרו. המכשיר, שמורכב מ-60 טבעות גליליות דקות וצפופות ממטא-חומרים מסוגל לספוח קרינת מיקרו, ובכך הוא דומה למה שבאסטרופיזיקה מכונה "חור שחור" (שסופח אליו חומר וקרינה).

המחקר אשר פורסם בכתב העת New Journal of Physics, מציג כיצד המדענים ניצלו את התכונות היחודיות של מטא-חומרים, שאלו קבוצת חומרים מלאכותיים ומסודרים היכולים לעוות אור וגלים אחרים.

קיאנג צ'אנג ביחד עם תי ג'ון קוי מאוניברסיטת ננג'ינג בסין עיצבו את מכשיר הספיחה המכונה "הסופח האלקטרומגנטי הרב-כיווני", בעזרת לוח חשמלי שהכיל 60 רצועות של מעגלי נחושת קרובים זה לזה. בכל שכבה מוטבעות תבניות משתנות, שיוצרות גלים אלקטרומגנטיים בעלי תהודה או שאינם בעלי תהודה.

המכשיר יכול ללכוד ולספוח גלים אלקטרומגנטיים שמגיעים מכל הכיוונים ע"י כיוונון הקרינה כלפי פנימה והפיכת האנרגיה שלה לחום ש-99% ממנו נבלע במכשיר. בכך הוא מתנהג כמו "גוף שחור אלקטרומגנטי" או "חור שחור אלקטרומגנטי".

כרגע המכשיר פועל רק על גלי מיקרו. הצעד הבא של שהחוקרים הוא לפתח מכשיר חור שחור לגלי האור הנראה.

התוצאות העדכניות של המחקר יכולות לבוא לידי ישום באפליקציות בתחום גלי המיקרו. במאמר נכתב "ישנה הסכמה כוללת בין התיאורטיקאים לבין הניסיונאים בנוגע ליכולות המעולות של מטא-חומרים כמועמדים לבניית מכשירי ספיחת קרינה רב-כיוונית".

"מאחר והליבה יכולה להמיר אנרגיות אלקטרומגנטיות לאנרגית חום, אנו מצפים שלמכשיר יהיו אפליקציות בתחום הפליטה התרמית וספיחת גלים אלקטרומגנטיים.”

ההודעה לעיתונות

1. כל אחד יהיה ברשותו מכשיר חור שחור, ליצירת חשמל. כך בעיית חברת החשמל תיפתר אחת ולתמיד.

2. כשיהייה חור שחור אמיתי עם קרינת הוקינג אז כל הבולשיט הפוליטי שמסביב למקורות אנרגייה יהיה אובסוליטי.