העמודים היפים של ערפילית הנשר, כנראה כבר אינם קיימים

“עמודי הבריאה” צילום שנחשב לאחת הקלאסיקות של האבל, שבו מופיעים העמודים היפים שיוצאים מתוך ערפילית הנשר מראה משהו שכבר אינו קיים. תמונה חדשה שצילם טלסקופ החלל שפיצר מכרה כי מגדלי הגז והאבק התאדו להם ככל הנראה לפני זמן רב.

ערפילית הנשר נמצאת במרחק של כ-7,000 שנות אור מכדור הארץ, ומשמעות הדבר היא שלאור מהערפילית לוקח 7,000 שנה להגיע אלינו. איננו רואים את הערפילית כפי שהיא נראית כיום אלא כפי שנראתה לפני אלפי שנים. התמונה של שפיצר מראה את הערפילית כשבתוכה איזור המואר באור אדום. איזור ענק זה נחרך בחומר שנפלט מסופרנובה אלף עד אלפיים שנים קודם לכן. למעשה האיזור מלא בכוכבים צעירים ומאסביים העומדים להתפוצץ בכל רגע.

אף כי ניתן לראות את העמודים בתמונה זו, עדיין זה רק עניין של זמן, האסטרונומים מעריכים כי יקחו עוד כלאף שנה עד שגל ההלם מהסופרנובה יגיע לעמודים ויעיף אותם. משמעות הדבר היא שהעמודים הללו נהרסו לפני ששת אלפים שנה. יידרשו לנו עוד אלף שנים עד שנוכל לצפות באירוע.

תהנו מהעמודים הללו ככל שתוכלו.

1. יש גם ערפילת הנשר אני קראתי על ערפילית ראש הסוס וכן אתה צודק זה אכן מרחק קטן מאוד ביקום האדיר ” האדם מכיר באפסיותו מול אין סופיותו של היקום” הסיכוי שלנו לגלות חיים גם אם יש חיים הוא אפס ואפילו פחות המדענים סוברים שאין חיים מה הם בדקו כוכב אחד מתוך מילארדים רק בגלקסיה שלנו יש סיכיוי של 99.9 לצוילזיות מתקדמות בהרבה מאיתנו ששברו את חוקי הפיזיקה שאנחנו כפופים להם

2. מימדי הבעייתיות שבחקר החלל , באים לידי ביטוי כבר כאשר מדובר במרחק שכנות ( 7000 שנות אור זה מרחק קטן מאוד יחסית ) .