החל “משפט הקופים” 2005 – במחוז דובר בפנסילבניה

11 הורים תבעו את מועצת בתי הספר במחוז דובר בשל החלטתו ללמד את תלמידי כיתות ט' על התכנון התבוני לפני לימודי האבולוציה

משפט הקופים.
מה דעתם של מקקיין ואובאמה בנושאי האבולוציה (30/10/08)

תורת התכנון התבוני היא תאוריה דתית שהוכנסה לבתי הספר בתוכנית הלימודים של המחוז ללא לבדוק כלל אם יש לה בכלל כסות מדעית.” כך אמר נציג התובעים לשופט פדרלי ביום שני במשפט המהווה ציון דרך חשוב בארה”ב.”
קבוצה של 11 זוגות הורים בעיר הקטנה דובר שבפנסילבניה, בתמיכת ארגון זכויות אזרח, עתרה לבית המשפט בדרישה לשנות החלטה של מועצת בית הספר המקומי, אשר פסקה כי תיאוריית התכנון התבוני תילמד בבית הספר. בבסיס התיאוריה הזו, אשר זוכה לתמיכת מוסדות נוצריים דתיים, עומדת ההנחה כי אורגניזמים מורכבים היו חייבים להיות מתוכננים, זאת בניגוד לתיאורית האבולוציה החילונית של דרווין, הסוברת כי מדובר בתהליך של ברירה טבעית ללא יד מכוונת.
“הם עשו כל שביכולתם כדי להחדיר דעות דתיות לשיעורי מדע ולא דאגו כלל באשר לתקפות המדעית” אמר אריק רוטשילד, המייצג שמונה מתוך 11 המשפחות המבקשות לבטל את החלטת מועצת בית הספר במחוז דובר.
ואולם בדברי הפתיחה שלו הגן הפרקליט מטעם בית הספר במחוז על המדיניות הדורשת מתלמידי כיתה ט' לשמוע הודעה קצרה אודות תאורית התכנון התבוני לפני שיעורי הביולוגיה העוסקים באבולוציה.
“מדובר בחקירה חופשית בחינוך, לא באג'נדה דתית” אמר פטריק גילן ממרכז המשפט על שם תומס מור באן הרבור, מישיגן. “תוכנית הלימודים המתונה של מחוז דובר ממכישה את התמצית של החינוך הליברלי” הוסיף. המרכז משמש לובי לחופש הדתי הנוצרי, המגן בבית המשפט על מועצת בתי הספר של המחוז.
שמונים שנה לאחר משפט הקופים, מסמלת פתיחת המשפט בבית משפט פדרלי את הפרק המשפטי האחרון בויכוח אודות לימוד תורת האבולוציה בבתי הספר הציבוריים.
שמונה המשפחות טוענות כי מדיניות המחוז מפירה את ההפרדה החוקתית בין הכנסיה למדינה.
השופט המחוזי ג'ון א. ג'ונס החל בשימוע, במשפט שלא יוכרע על ידי חבר מושבעים.
רוטשילד, הטוען כי תיאורית התכנון התבוני היא תורה דתית ולא מדעית, אומר כי הוא יוכחי כי השפה שבה משתמשת מועצת בתי הספר מעידה על כוונות דתיות.
מערכת החינוך של דובר הירא הראשונה במדינה הדורשת מהתלמידים להיחשף לתפיסת התכנון התבוני, במסגרת המדיניות שאומצה ברוב של 6 לעומת 3 חברים באוקטובר 2004.

1. מתוך הרשימה רק שני ביולוגים מתנגדים לאבולוציה. שניהם רשומים כחוקרים במקום שבו למדו תואר ראשון בעוד שבפועל הם חוקרים באוניברסיטה הדתית של המטיף ג’רי פורוול.

2. תשובה ל-shade הרשימה ניבדקה והינה התוצאות :
    זהו סירטון שמסביר את האמת מאחורי הרשימה של מכון דיסקברי.
    בנוסף ישנו פרויקט סטיב :
    רשימה של ביולוגיים ומומחים למקצועות נוספים שיש להם קשר לאבולוציה (גאולוגים, פלאנטולוגים, רופאים) ותומכים בתאוריה, כדי לאתגר את יצירת הרשימה (ככה זה פשוט קל מידי) שמם הפרטי של כול החתומים חייב להיות סטיב… נכון להיום ישנם 983 סטיבים ברשימה, כמה אחוז מהמדענים לדעתך מקבלים את תאורית האבולוציה?
    אגב ה"תיכנון התבוני" היה היפותזה מדעית אך הופרכה… : http://www.youtube.com/watch?v=JVRsWAjvQSg

3. על מכון דיסקברי שחתום על המסמך הזה אפשר לסמוך בערך כמו על אמנון יצחק. מיהם המדענים, מאילו אוניבריסטאות (יש אוניברסיטאות פרוטסטנטיות שרמתן האקדמית נמוכה אבל הפרופסורים שלהם חושבים את עצמם לפרופסורים לכל דבר), באילו תחומים הם פועלים?
    אנסה גם לנתח את הטיעון שלהם לסתירה, אבל בהזדמנות אחרת. בינתיים הקשיבו היום לראיון שלי ברשת ב’ בין השעות 19:00 ל-21:00

4. האם קיימים מכחישי אבולוציה בעלי רקע אקדמאי בתחום המדעים המדוייקים? נראה לי שהתשובה תהיה שלילית.