הנחיתה התבצעה בחלון הנחיתה המתוכנן הראשון הערב (שבת) ב-18:15 שעון ישראל * כעת נותרו עשר משימות מעבורת בלבד – אחת מהן באוקטובר לטלסקופ החלל האבל
מעבורת החלל דיסקברי שבה מהחלל בשלום בנחיתה חלקה במיוחד הערב בשעה 18:15 שעון ישראל.מפקד החללית מארק קלי הפעיל את מנועי המעבורת בשעה 17:10 שעון ישראל והחל בכך את כניסתה של המעבורת למרכז החלל קנדי לנחיתה.
לאחר הנחיתה ישהו האסטרונאוטים בתוך הדיסקברי במשך כשעה עד להתפוגגות גז ההידרזין שנפלט מהמעבורת במהלך הנחיתה.
“נחיתה מושלמת מארק וברכות על משימה גדולה” אמר מנהל חדר הבקרה לקלי לאחר שהמעבורת הגיעה לעצירה מלאה. “אנו שמחים לחזור” אמר קלי.
המעבורת דיסקברי המריאה למשימה ב-2 ביוני והעלתה את מעבדת החלל קיבו לתחנה. אתמול התוררו דאגות באשר ליכולתה של המעבורת לחזור לאחר שעצם מלבני ניתק ממנה ונראה צף ומתרחק. לאחר בדיקה של סרטי הוידאו הותמונות שצילמו אנשי הצוות הודיעו להם ממרכז הבקרה כי מדובר בחבק של מנועי ההאטה של המעבורת, השומר עליהם בעת השיגור ואין לו תפקיד בנחיתה. בכך נסללה הדרך לנחיתה הערב שכאמור היתה חלקה במיוחד.
עד לסיום פרויקט המעבורת נותרו עשר טיסות, אחת מהן – באוקטובר השנה – לשירות אחרון של טלסקופ החלל האבל והתשע הנותרות לתחנת החלל, רובן להעלאת אספקה ומתקני ניסויים, כאשר הפרויקט הגדול ביותר יהיה התקנת קולט שמש גדול נוסף לצורך הגדלת יכולת ייצור החשמל בתחנה. לאחר סיום הפרויקט בשנת 2010, תיאלץ נאס”א להסתמך על טילים חד פעמיים להעלאת ציוד, רכיבים חדשים ואספקה לתחנה ועל שירותיה של סוכנות החלל הרוסית בהעלאת בני אדם לתחנה שבעקבות משימה STS-124 שבה הועלה רכיב קיבו היפני, היא תוכל להכיל באורח קבוע ששה אסטרונאוטים.
6 תגובות
היה נחמד מאוד אם הייתם מוסיפים תמונות.
בכל מקרה, כתבה מאוד מעניינת.
תודה רבה.
עוד שנתיים המעבורות יצאו לפנסיה ויתחילו להשתמש בחלליות אוריון
יופי! – נגמרה הדאגה.
מדוע יוצאות לפנסיה המעבורות החמודות ששרתו אותנו כל כך הרבה שנים לפעמים בנאמנות ולפעמים בבוגדנות? האם יש אלטרנטיבות טובות בהרבה? למה לא משתמשים בהם כבר? האם הן פשוט זקנות מדי? או יקרות מדי? למה לא משפצים או בונים חדשות?
מה עים התמונות