עוגיפלצת על כוכב חמה

אנשי מרכז טיסות החלל גודארד, האחראים על משימת המסנג’ר אומרים כי מדובר בשילוב של מכתשים צעירים על גבי מכתשים ותיקים, שיעזרו להם לפענח אילו תוואי שטח צעירים יותר ולזהות כך גם איזורים דומים במקומות אחרים על פני כוכב הלכת

מכתש עוגיפלצת על כוכב חמה. צילום: החללית מרקורי מסנג'ר
מכתש עוגיפלצת על כוכב חמה. צילום: החללית מרקורי מסנג’ר

בעוד המועמד לנשיאות ארה”ב מיט רומני מבקש לחסל את שירות הטלוויזיה הציבורי בארה”ב, המוכר כמפיק הסדרה “רחוב סומסום”, אחד הגיבורים של הסדרה עשה חלטורה במקום מרוחק – כוכב הלכת הקרוב ביותר לשמש, כוכב חמה.

אנשי מרכז טיסות החלל גודארד, האחראים על משימת המסנג’ר אומרים כי מדובר בשילוב של מכתשים צעירים על גבי מכתשים ותיקים. במקרה זה שני המכתשים הקטנים המוצלים שנראים כמו עיניים בולטות ליד שפתו של מכתש ותיק יותר, מזכירים את המפלצת הכחולה הקטנה זוללת העוגיות מרחוב סומסום.
בעוד רובינו יכולים להינות מהתמונה בשל אפקט פרידיולה שמאפשר לנו לראות פרצוף מוכר (ולפנטז על עוגיות וכולנו זוכרים את הפרצוף לכאורה במכתש סידוניה במאדים), מה שהמדענים רואים כאן אלו מכתשים, בפרט בתמונה זו, חוק הסופרפוזיציה איפשר למדענים לקבוע אילו תוואי שטח מוקדמים ואילו מאחוירם יותר, דבר שיוביל להבנה טובה יותר של ההסטוריה הגיאולוגית של איזורים שונים על פני השטח של כוכב חמה.