סיקור מקיף

אוכל, קדימה אוכל

חברת BiteMojo הפכה את חוויית טיולי הטעימות זמינה לנוסע העצמאי, וזכתה בפרס בתחרות החדשנות Visa’s Everywhere שהתקיימה לאחרונה. החברה זכתה במענק בסך 25 אלף יורו באתגר הקהילה המקומית.

אילוסטרציה: pixabay.
אילוסטרציה: pixabay.

אחד הדברים המטרידים אנשי עסקים ותיירים בערים שאינן מוכרות הוא המטבח המקומי. אחד הפתרונות הפופולריים הוא סיורי אוכל, אבל הם לא תמיד מתאימים ללוח הזמנים, ולעיתים הם גם מאוד יקרים. חברת BiteMojo יצרה סיורים דיגיטליים, המאפשרים לנוסע העצמאי לבקר בעיר ולחוות אותה דרך הבטן.

מיכאל וייס, מייסד משותף של BiteMojo מסביר: “יעל אשתי ואני, ביחד עם ראובן ומור פילו הקמנו את חברת התיירות הקולינרית הגדולה בישראל – יאללה באסטה. החברה צמחה מהר כי היא זיהתה צורך של מטיילים בודדים לחוות את שווקי האוכל הכי טובים בישראל מבלי להיות תלויים במדריך או בקבוצה.

“פיתחנו מוצר שנקרא כרטיסי טעימות שהפך להיות המוצר הקולינרי הכי נמכר בישראל. החלטנו שכדי לקחת את הקונספט הזה לעולם הרחב צריך לחבר אותו עם טכנולוגיה ואז הקמנו את BiteMojo  כסטארטאפ נפרד השואף לספק את החוויה הקולינרית מספר אחת בעולם ולאפשר ליותר ויותר אנשים להתחיל ללמוד על מקומות דרך המטבח המקומי שלהם”.

“גייסנו מעל חצי מיליון דולר מקרנות הון סיכון וממשקיעים פרטיים ופיתחנו את האפליקציה על פלטפורמות iOS ואנדרואיד. עד היום השקנו באמצעותה סיורי אוכל בירושלים, תל אביב, ברלין, רומא ובקרוב בברצלונה, ולאחר מכן בערים אחרות באירופה. מודל ההתרחבות שלנו הוא באמצעות שותפויות בכל יעד עם חברות שעושות סיורי אוכל מקומיים. כך אנחנו מרוויחים גם שותף מקומי, גם הבנה של המוצר וכמובן גם חסכון ניכר בעלויות.

מיכאל וייס, מייסד משותף של BiteMojo.
מיכאל וייס, מייסד משותף של BiteMojo.

“החיבור של BiteMojo ל-Visa טבעי מאוד כי הוא יכול לאפשר חוויית משתמש שנשמעת היום דמיונית – היכולת לרכוש כבר במהלך החוויה הקולינרית טעימות נוספות. כלומר ליהנות מהטבות נוספות בתוך בית העסק שבו מבקר הסיור, ואפילו לתת טיפ בעזרת האפליקציה. אלו תכונות שהמשתמשים ובעלי העסקים ביקשו מאתנו”.

עודד סלומי, מנכ”לVisa  בישראל, אמר: “BiteMojo היתה בין 8 חברות ישראליות שעלו לשלב הגמר והתמודדו על הפרסים גם מול עוד 7 חברות צעירות מרחבי אירופה. התחרות היתה קשה אבל המתמודדות בלטו ברעיונות החדשניים, בטכנולוגיות ובפתרונות המתקדמים, שישנו את פני הדרך שבה אנשים קונים ומשתמשים בכסף”.

ביל גאג’דה (Gajda), סגן נשיא בכיר לחדשנות ושותפים אסטרטגיים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בחברת Visa, אמר: “חיפשנו, ואנחנו ממשיכים לחפש מגוון רחב של פתרונות פינטק. במקומות כמו תל אביב, ברלין ולונדון יש המון חברות שעובדות בתחומים האלה.

“ישראל חזקה בטכנולוגיות רבות, לא רק בכל מה שקשור באופן מסורתי לאבטחה. ישראל מתחילה להפוך למובילה עולמית בתחום הביומטרי וכעת נוצרת בה גם קהילת ביטקוין תוססת. בכלל, יש בישראל הרבה חברות פינטק טובות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ולהאיץ את התפתחותן”.

על-מנת ליצור קשר עם חטיבת החדשנות של Visa בישראל, הקליקו כאן.

 

תגובה אחת

  1. אותי מאד מטריד פולחן האוכל והגורמה הזה שתופס תאוצה .
    פעם היו אוכלים בשביל לחיות, “גורמה” מי בכלל ידע מה זה.
    ראש הממשלה לא היה שותה רק שמפניה ורודה, אלא היה מערבב יין עם סודה (בן גוריון).
    היום אוכל וגורמה הפך לפולחן מטורלל , תופס את רוב שעות השידור בערוצים בטלויזיה ובעיתונות וברשתות .
    הבעיה היא שיותר ויותר אנשים סובלים מהשמנת יתר מחלות קרדיווסקולריות, וגם מצד שני מבעיות אכילה, ומפרנסים מצד אחד את עולם הגורמה , ומצד שני את הדיאטנים, המנתחים, רופאי הלב,יצרני התרופות, והקברנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.