ובכל זאת, "קולומביה" אמורה לנחות מחר בפלורידה

מעבורת החלל קולומביה ועליה האסטרונאוט הישראלי אילן רמון צפויה לנחות במרכז החלל קנדי בפלורידה מחר בשעה 16:15 לפי שעון ישראל. שלושת ערוצי הטלוויזיה הישראליים המרכזיים- 2 ,1 ו– 10 יעבירו את הנחיתה בשידור חי. דיווחים מהיום ה-16 לטיסה – 31/1/2006

רמון מתאמן במסגרת ניסוי על שרירים, אתמול במעבורת החלל

מעבורת החלל קולומביה ועליה האסטרונאוט הישראלי אילן רמון צפויה לנחות במרכז החלל קנדי בפלורידה מחר בשעה 16:15 לפי שעון ישראל. שלושת ערוצי הטלוויזיה הישראליים המרכזיים- 2 ,1 ו– 10 יעבירו את הנחיתה בשידור חי. ממרכז השליטה של נאס"א ביוסטון, טקסס, נמסר אתמול כי תנאי מזג האוויר באתר הנחיתה בפלורידה השתפרו מאוד בימים האחרונים וכי כרגע נראה שלא תהיה מניעה להנחית את המעבורת במועד המתוכנן.
החלטה סופית על ביצוע הנחיתה תתקבל כשעה ורבע לפני מועד הנחיתה המתוכנן, בהסתמך על התנאים בשטח. אם עד יום שני לא תתאפשר נחיתה בפלורידה, תעבור המעבורת לנחיתה בבסיס אדוורדס שבקליפורניה. עדיין לא ידוע מתי ישוב רמון לישראל.

מעבורת החלל אמורה לנחות אחרי 16 ימים בחלל, שבהם השלימה כ-80 ניסויים מדעיים. רמון התמקד בניסוי הישראלי לחקר סופות אבק, אולם השתתף גם בניסויים אחרים בתחומי הפיסיקה והביולוגיה. אחרי הנחיתה, צפויים חברי הצוות, שעברו על גופם ניסויים ביולוגיים, לעבור מיד סדרה של בדיקות רפואיות לצורך סיכום הניסויים. מדובר בניסויים שמטרתם לבחון את השפעות השהות בחלל על מנגנוני הגוף השונים, כדי לאפשר שהייה ממושכת של אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.

נשיא המדינה, משה קצב, קיבל אתמול בדואר אלקטרוני מכתב מרמון. רמון תיאר כיצד נראית ישראל מבעד לחלון המעבורת קולומביה: "הבוקר טסנו מעל ישראל", כתב, "מהחלל ראיתי בבירור את ירושלים. בזמן שהסתכלתי על בירתנו, התפללתי תפילה אחת קטנה – 'שמע ישראל'". בסוף מכתבו מציין רמון: "אנחנו עובדים לטובת האנושות. מהחלל כל העולם נראה כיחידה אחת בלי גבולות. לכן, אני רוצה לקרוא מן החלל – 'בואו נעבוד למען השלום ולחיים טובים יותר לכל אחד בעולם".