CLASSIQ הגישה חבילת פטנטים בליבת התוכנה הקוונטית

בחברה אומרים כי הפטנטים האלה יגדילו ויחזקו את תיק הפטנטים המאפשרים תכנון אלגוריתמים קוונטיים במחשבים קלאסיים

קיוביטים <a href="https://depositphotos.com. ">המחשה: depositphotos.com</a>
קיוביטים המחשה: depositphotos.com

Classiq, המספקת פלטפורמת תוכנה ליצירת מעגלים ממוחשבים קוונטיים, הודיעה היום כי הגישה תשעה פטנטים המתייחסים לספקטרום של עיצוב, הידור, איתור באגים ואופטימיזציה של תהליך תכנון האלגוריתמים הקוונטיים..

פלטפורמת Classiq והקניין הרוחני (IP) יאפשרו למחשוב קוונטי למצות את הפוטנציאל האמיתי שלו. ככל שמחשבים קוונטיים הופכים גדולים וחזקים יותר, השיטות הנוכחיות לתכנותם הופכות מיושנות ולא מעשיות. כיום, תוכנה קוונטית נכתבת על ידי ציון מפורש של הקשרים בין סיביות קוונטיות – קיוביטים – ושערים קוונטיים. בעוד ששיטה זו עשויה לעבוד עבור מעגלים של 10 או 20 קיוביטים, תהליך ידני ועתיר עבודה זה אינו מתאים למחשבים עם 100 קיוביטים או יותר. מחשבים כאלה כבר הוכרזו וצפויים להיות מוצגים בחודשים הקרובים.

ב- Classiq מסבירים כי מחשבים עם יותר קיוביטים יכולים לפתור בעיות מורכבות יותר. עם זאת, כאשר משתמשים בגישות נוכחיות וככל שכמות הקיוביטים גדלה, מספר האנשים המסוגלים לתכנן, לאתר באגים ולתחזק מעגלים כאלה יורד במהירות. בקרוב, עם מחשבים גדולים מספיק, כמעט אף אחד לא יוכל לבצע משימות כאלה.

כדי לפתור את החסם הגדול הזה, הציגה Classiq התאמה קוונטית מהפכנית של שיטה שזוכה להצלחה רבה בתחום תכנון המעגלים הדיגיטליים. במקום לעבוד ברמת השער והקיוביט, מהנדס תוכנה המשתמש בפלטפורמת Classiq מספק מודל פונקציונלי ברמה גבוהה של המעגל הקוונטי. לאחר מכן, פלטפורמת Classiq מסנתזת אוטומטית את המודל הפונקציונלי הזה למעגל קוונטי ברמת שער עובד. הפלטפורמה עושה זאת על ידי בדיקה מהירה של אלפי חלופות ויותר כדי למצוא את היישום הקוונטי הנכון. מהנדס התוכנה יכול גם להגדיר אילוצים חשובים – כמו מספר הקיוביטים או סוגי השערים – והפלטפורמה לוקחת אותם בחשבון. הדבר מאפשר למתכנן לחקור במהירות פשרות שונות כדי למצוא את הטוב ביותר לבעיה הנתונה.

מיחשוב קוונטי <a href="https://depositphotos.com. ">המחשה: depositphotos.com</a>
מיחשוב קוונטי המחשה: depositphotos.com

הגשת הפטנטים החדשה מתייחסת להיבטים מרובים של גישה פורצת דרך זו: כיצד לסנתז באופן דינמי מעגל, כיצד ניתן לנתח מעגלים מתוחכמים ולפתור באגים גם כאשר הם גדולים מכדי לדמות אותם במחשבים קלאסיים, כיצד לייעל את העיצוב למימושי חומרה מסוימים, וכן הרבה יותר.

“בעיות של תכנות קוונטי דורשות לעתים קרובות מומחים לפיסיקה ברמת הדוקטורט. לעומת זאת, על ידי מתן אפשרות למתכנני אלגוריתמים לעבוד ברמה הפונקציונלית במקום ברמת השער, Classiq מנגישה את הקוונטים למומחים בפיננסים, לוגיסטיקה, כימיה ולמידת מכונה מבלי לדרוש מהם הבנה עמוקה של הפיזיקה הקוונטית.”