סיקור מקיף

יותר מטוסים, פחות זיהום אוויר ופליטת דו תחמוצת הפחמן

זו המטרה של בואינג, לטענת דרו מקגיל, מנהל שיווק המטוסים המסחריים בבואינג, במסיבת עיתונאים שהתקבלה השבוע בארץ * בואינג משקיעה 75% מתקציב המו"פ שלה בשיפור הביצועים הסביבתיים

בואינג משקיעה 75% מתקציב המו"פ שלה בשיפור הביצועים הסביבתיים של המטוסים ובחסכון בדלק. כך אמר השבוע מנהל שיווק המטוסים המסחריים בבואינג במסיבת עיתונאים שהתקיימה בת"א. לדבריו, שוק התעופה האזרחית יוכפל בעשרים השנים הקרובות. עד שנת 2026 ירכשו חברות התעופה ברחבי העולם 28,600 מטוסים, רק כעשרת אלפים מתוכם יחליפו מטוסים קיימים. לפיכך 80% מצי המטוסים בשנות העשרים יורכב ממטוסים שיוצרו מהשנה ואילך.

לדברי מקגיל, כל דור חדש של מטוסים יאפשר הקטנת פליטות דו תחמוצת הפחמן לפחות ב-15%. בנוסף, מתכננת בואינג את הייצור כך שכמות הפסולת הנוצרת במהלכו תהיינה מינימאלית – למשל ב-787, המטוס החדש ביותר של החברה, מיוצרת הרבה פחות פסולת מאשר במטוסים הקודמים וכן שיפור בצריכת הדלק ב-25% לעומת מטוסי ה-737 אותם הם מחליפים ואשר הדור האחרון שלהם יצא לשוק ב-1997. כיום הזמינו כבר 51 חברות תעופה 766 מטוסים, עוד לפני טיסתו הראשונה של המטוס. ההזמנות מגיעות הן מחברות תעופה סדירות והן מחברות LOW COST.

לדברי מקגיל, בואינג מציעה כיום מטוסים קטנים, אך בעלי טווח ארוך יותר, שייתרו את הצורך ב"האבים" – אותם מרכזים שאליהם מגיעים נוסעים מטיסות ארוכות ומהם הם יוצאים במטוסים קטנים ליעדים קרובים. "כל טיסה דרך האב גורמת ליותר פליטה של דו תחמוצת הפחמן, לעומת טיסה ישירה באותו קו." אמר. הוא הוסיף כי מכיוון שהחברות הישראליות, מסיבות בטחוניות ובשל הסכמים בינלאומיים לא יכולות להשתמש בהאבים ונאלצות לספק בעיקר טיסות ישירות, מתאימים המטוסים מדגמי 787 (200-300 נוסעים) או 777 (300-400 נוסעים).

בתשובה לשאלת אתר הידען באשר לתגובה על דבריו של עמיתו בחברת וירג'ין גלקטיק שהיה בארץ שבוע לפניו, ואשר דיבר בין היתר על פיתוח מטוסי נוסעים שיטוסו בגובה רב ויאפשרו טיסות של שעתיים מלונדון לסידני, מדוע פיתוח זה לא נמצא במצגת המדברת על 20 השנים הבאות. אם תהיה טכנולוגיה שנוכל לעשות זאת באופן יעיל מבחינת כלכלית וסביבתית נשמח להשתמש בה. איננו רואים כיום את הטכנולוגיה הזו מתקדמת ב-20 השנים הקרובות."

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן