סיקור מקיף

האנדוור נחתה בשלום

עם זאת הסי.אן.אן מוסר כי נאס”א תקפיא את שיגורי המעבורות הקרובים עד שתיפתר בעיית אבדן חומר הבידוד

נחיתת האנדוור, 21 באוגוסט 2007
נחיתת האנדוור, 21 באוגוסט 2007

עדכון19:35
מעבורת החלל אנדוור שבה בשלום למרכז החלל קנדי, למרות פער שנפער בתוך מגיני החום של המעבורת ונזק שנגרם לשניים מאריחי הגנת החום בתחתית המעבורת, ככל הנראה מקצף שנפל בעת השיגור. כזכור, נאס”א החליטה במהלך שהותה של אנדוור בתחנת החלל הבינלאומית שלא לתקן את התקלה, ובסופו של דבר, החלטה זו הוכחה כנכונה. ואולם הסי.אן.אן דיווח בשידור שליווה את הנחיתה כי נאס”א תקפיא את השיגורים הקרובים עד שיימצא פתרון לשאלת הפגיעה במערכת הגנת החום.

אנשי נאס”א נשמו לרווחה כרבע שעה לפני הנחיתה כאשר המעבורת עברה למעשה את השלב הבעייתי שבו החום באוויר המקיף אותה הוא גבוה, בשל החיכוך עם האטמוספירה לפני הפחתת המהירות. במהלך ירידתם לעבר מרכז החלל קנדי, יכלו אנשי הצוות להתבונן שמאלה (מערבה) ולראות את ההוריקן דין שעלה היום לחופי מקסיקו.

המעבורת אנדוור תנחת ב-19:32 * המנועים הוצתו ב-18:25

עדכון 18:40

טייס המעבורת צ'אלרס הובאו הציתו את מנועי האנדוור בשעה 18:25 והאנדוור החלה בירידה לעבר מרכז קנדי. היא צפויה לנחות שם בשעה 19:32 שעון ישראל

אתר הנחיתה בפלורידה מוכן לבוא המעבורת אנדוור. צילום נאס”א

חברי צוות המעבורת אנדוור במשימה STS-118 השלימו את ההכנות לחזרה לכדור הארץ. הנחיתה מתוכננת להערב, שעה 19:32 שעון ישראל (12:32 שעון ארה”ב) במרכז החלל קנדי בפלורידה.

סיפון המטען של המעבורת סגור כעת ופקחי הטיסה החליטו להמשיך עם תהליך הנחיתה. המפקד סקוט קלי והטייס צ'אלרס הובאו יציתו את מנועי האנדוור בשעה 18:25 ויחלו בירידה לעבר מרכז קנדי. אם בקרי הטיסה יבחרו לדלג על ההזדמנות הראשונה לנחיתה בפלורידה, ההזדמנות הבאה תהיה כשעה וחצי לאחר מכן (21:06, עזיבת המסלול במקרה כזה תהיה בשעה שמונה).

בנאס”א מוסרים כי גם בסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה נמצא בכוננות, אך רוב הסיכויים שלא יזדקקו לו. כזכור, אנשי הבקרה של נאס”א הקדימו את הנחיתה ביום לעומת התכנון, כדי להספיק ולבצעה לפני סגירה צפויה של חדר הבקרה ביוסטון עקב הסופה דין. במהלך שיגור המעבורת נתגלה שקע במערכת הבידוד שלה, המגנה על המעבורת מפני החום הגבוה בכניסה לאטמוספירה ואולם בנאס”א טוענים כי הדבר אינו מסכן את הנחיתה ולכן העדיפו שלא לנסות לתקן את האריחים הפגומים בחלל.

2 תגובות

  1. הכשלונות באים אחד אחרי השני ,
    המסקנה : לעבור לרכב החלל העתידי המתוכנן ע"י נאס"א
    ובמקביל לפתח ולמצוא שיטה אחרת לבידוד החום או לפתח יש מאין את הדור הבא של מעבורות החלל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.