סיקור מקיף

ילדים מציירים מדע וארכיטקטים מציגים מיצירותיהם

מכון ויצמן מרכז את “צייר לי מדען” תחרות ציורי ילדים ארצית בשיתוף עם האיחוד האירופי – הגשת ציורים עד 12 בספטמבר * לראשונה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון – תערוכת בוגרים 

תחרות ציורי הילדים הארצית, של מכון ויצמן למדע, תחת הכותרת “צייר לי מדען”, נמשכת. ילדים מכל הארץ מוזמנים לשלוח ציורים מעשי-ידיהם שבהם יתארו את דמות המדען, או המדענית – כפי שהיא נראית בעיניהם. ועדה שתורכב ממדענים, אמנים ואנשי-תקשורת תבחר את הציור הזוכה, שיוצג בתערוכה בין-לאומית מטעם האיחוד האירופי שתתקיים בבריסל. שלושה ציורים נוספים יזכו את יוצריהם בפרסים.

תערוכת הציורים תוצג בביתן התערוכות המתחלפות שבגן המדע על-שם קלור במכון ויצמן למדע, שהוא מוזיאון מדע ייחודי הפועל תחת כיפת השמים. טקס פתיחת התערוכה יתקיים ב-24 בספטמבר, במסגרת אירועי “חכמים גם בלילה” – ערב של פעילויות מדעיות מגוונות לילדים, בני נוער ומבוגרים, הכולל הדגמות, סדנאות, הפעלות, ושיחות בגובה העיניים עם מדענים. פעילות “חכמים גם בלילה” מתקיימת זו השנה השנייה, בשיתוף עם האיחוד הארופי, בתיאום משרד המדע, התרבות והספורט ובהשתתפות מוסדות מדע וחינוך בישראל, ובהם משרד המדע, התרבות והספורט, המרכז הטכנולוגי מיגל בגליל, האוניברסיטה העברית בירושלים, מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, ירושלים, גן המדע ע”ש קלור במכון ויצמן למדע, הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, מדעטק – המוזיאון למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.

את הציורים, בגודל מומלץ של A4 עד A3, ניתן ליצור בכל סגנון וטכניקה, לרבות ציור ממוחשב, ויש לשלחם אל:
המחלקה לפרסומים ולתקשורת במכון ויצמן למדע
ת.ד 26
רחובות 76100
בצירוף שם, גיל ומספר טלפון.

על-פי בקשת הקהל, המועד האחרון להגשת ציורים הוארך עד לערב ראש השנה, 12 בספטמבר.

לראשונה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון – תערוכת בוגרים

שמונים וחמישה פרויקטים של סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, מוצגים בתערוכה מקיפה, שתהא פתוחה לקהל עד ל-10 בספטמבר, בבנין הפקולטה שבטכניון. התערוכה היא גם סיום עבודתן של כיתות הסטודיו, שבמסגרתן עבדו הסטודנטים במהלך שנת הלימודים האחרונה שלהם. כיתת הסטודיו היא מעבדת מחקר, המאפשרת לאדריכלים ואדריכלי הנוף לעתיד להתנסות בפתרון בעיות מהעולם הממשי. יחד עם זאת, עדיין לא חלות עליהם אותן מגבלות ודרישות, איתן יצטרכו להתמודד עם סיום לימודיהם, ב”עולם האמיתי”.
התוצאות מרתקות, מרעננות ומאתגרות, והן מהוות את הפרק הראשון ביצירה של עשרות האדריכלים ואדריכלי הנוף לעתיד. העבודות עוסקות בשאלות בשיח האדריכלי הישראלי והעולמי: בניייה ירוקה, השפעת המחשב, בעיות חברתיות וסוציו-פוליטיות ועוד שפע של סוגיות חשובות ומענינות. “אתם, הסטודנטים, מובילים את הפקולטה בשאיפתכם למצויינות”, אמר דיקן הפקולטה, פרופסור ירח דויטשר, בפתיחת התערוכה. “כל אחד ואחד מכם ניכן בחדשנות וביצירתיות. פרויקט הסיום מבטא את מה שרכשתם והפנמתם במהלך שנות לימודיכם בפקולטה, ומכאן ואילך כל מה שתעשו יהיה פרויקט גמר”.
בין מגוון העבודות שהוצגו, היו כמה עבודות מענינות, כמו למשל עבודתה של בוגרת הפקולטה, ניצה אמסלם-הלוי, הנמצאת בחודש התשיעי להריונה, ובחרה לתכנן בית יולדות חדשני כפרויקט גמר. הפרויקט מציע פרספקטיבה חדשה על סביבת הלידה, מתן מענה לצרכי האשה לאורך התהליך, משלב תכנון ההריון ועד לאחר הלידה. “במהלך תקופת ההריון, סיירתי עם בעלי בכל מחלקות היולדות בארץ, שוחחתי עם מיילדות ועם הצוות הרפואי. נוכחתי לדעת כי כיום הסביבה הקלינית אינה תומכת בתהליכים הטבעיים שלנו בגוף, אלא מעכבת אותם. גם הפרויקט הוא סוג של הריון ולידה. אני עוד לא יודעת מה יותר קשה.” סיפרה ניצה בחיוך.
פרויקט מענין נוסף של שלושה בוגרים: מיטל אינשטיין, ישי ברסלואר ורון הנזל עסק בחידוש התחנה המרכזית בתל אביב. “טיפלנו בבעייה הארכיטקטונית – איך אפשר לשנות אותה בלי להרוס אותה? ניסינו לפתור בעיות קריטיות, כמו בעיית אוריינטצייה וחוסר אור, ובמקביל גם ניסינו לטפל בבעיות חברתיות כמו הומלסים, נרקומנים, זונות ואוכלוסיית העובדים הזרים. את בעיית חוסר האוריינטציה פתרנו על ידי פתיחת הגג, כך שייכנס אור, וכן על ידי כך ש”חתכנו” את המבנה לשניים,  כך שמדרחוב שכונת נווה שאנן יעבור בין הבניינים. הפתרון שמצאנו לבעיית ההומלסים אינו מיועד לפתור את הבעייה, אלא להקל עליה, וזאת על ידי בניית קיר, שיספק נקודות חשמל, ברזי מים וקורת גג. כיום יש בתחנה המרכזית תשתית של אולמי קולנוע. החלטנו לנצלם לצורך הקמת מרכז תרבות לאוכלוסיית העובדים הזרים”, הסבירו הבוגרים הטריים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.