סיקור מקיף

התעשיה האווירית החלה במבחני הבדיקה של עמוס 2

אומר קובי קרת, מנהל השיווק של חברת חלל תקשורת, שהיה בבייקונור בעת השיגור בשיחה לאתר הידען 

עדי כפיר – סגנו של צביקה קופלמן, ראש מינהל לוויני תקשורת במבת-חלל מוסר כי הלווין עמוס 2 הגיע בערך למקומו בקרבת הלווין עמוס 1. כעת מבוצעות ללווין בדיקות IOT) IN ORBIT TEST) – בדיקות קבלה בחלל. במסגרת הבדיקות, בוחנים אנשי התעשייה האווירית את תת המערכות ואת מערכת התקשורת.

הלווין עמוס 2 סיים למעשה את סדרת ההצתות הגדולות וכעת יהיה אולי צורך בהצתות קצרות ביותר של המנועים כדי לייצבו במקום.

מה בדבר הלווין הבא?
אנחנו מקווים שלקראת סוף השנה נגיע למשהו. כרגע עומד על הפרק לווין שיחליף את עמוס 1 ועד שיתחילו בשיחות ובמו"מ אני מניח שלקראת סוף השנה יתגבש משהו.
יש פעילויות כאלו או אחרות – למכור, לשיתופי פעולה אבל כשיהיו דברים יותר ברורים ניתן יהיה לפרסמם.

הלווין עמוס 2 יגיע ליעדו בשבת

9/1/04
הלווין עמוס 2 יגיע בשבת אט אט ליעדו, נקודה מעל קו המשווה וקו האורך 4 מעלות מערב. מפעיליו, אנשי התעשיה האווירית יכוונו אותו כך שיתייצב מספר קילומטרים מהלווין עמוס 1.
קובי קרת, מנהל השיווק של חברת חלל אמר בראיון מיוחד לאתר הידען כי עד כה כל שלבי המעבר בוצעו בצורה חלקה, לרבות מספר הצתות של מנוע הלווין.
לדברי קרת, בזכות השיגור החלק, נסגרו בשבועיים כמה הסכמים עם גורמים באירופה ובראשם ממשלת הונגריה לאספקת שירותים באמצעות הלווין. בהונגריה ישמש הלווין עמוס 2 לאספקת אינטרנט מהיר דו כיווני לבתי הספר במקומות שבהן תשתית התקשורת לא מפותחת.
הלווין שייך לחברת חלל שמימנה את הקמתו, והתעשייה האווירית היא הקבלן הראשי הן לבניית הלווין והן לתפעולו. במסגרת החוזה יבצעו אנשי התעשיה האווירית את כל הבדיקות הדרושות למשדרים ולמקלטים שעל הלווין. עד כה לא היה ניתן לבצע את הבדיקות כי כאשר הלווין לא היה באתר המיועד לו, כל התקשרות איתו היתה מפריעה ללווינים פעילים. בעוד כשבועיים יוכלו YES, רשות השידור, הרשות השניה, ההונגרים, ולקוחות נוספים להתחיל לעבוד.

קרת: "זכינו בפרויקט גדול של הממשלה ההונגרית. זה דבר חשוב כשלעצמו כי זה פרויקט של רישות כל בתי הספר בהונגריה לרשת אינטרנט דו כיוונית. באותם מקומות ויש הרבה כאלה שאין כיסוי קרקעי טוב של כבלים וסיבים אופטיים עמוס משמש כשירות משלים לשירות הקרקעי.
"הונגריה היא מרכז פעילות אסטרטגי שלנו והפרויקט הוא פרויקט ממשלתי מתוקצב, פרויקט לאומי. זה משקף גם מעבר לשירות הטוב ולמחיר גם את הפעילות הארוכה שלנו בהונגריה. התחלנו שם פעילות עוד בשנת 1994, אנחנו עובדים שם כבר 10 שנים ויש כאן תעודת אמון בחברת חלל תקשורת על ידי הממשל ההונגרי. הפרויקט הזה הוא פרויקט מעניין מכיוון שניתן בעיקרון לשכפל אותו למדינות נוספות באיזור שגם הם סובלים מתשתית קרקעית רעועה בפריפריה. זה נושא שאנחנו מתכוונים לשים עליו דגש השנה."

"אנחנו גם חתמנו בסוף 2003 על הסכם עם חברת כבלים הרבעית בגודלה בגרמניה להפצת ערוצי טלוויזיה לכל מרכזי הכבלים בגרמניה, וזו מבחינתנו פריצת דרך בשוק גדול, שוק מערב אירופאי שלמרות שסבל בצורה חזקה ממשבר התקשורת העולמי מראה כרגע סימני התאוששות קלים."
"אנחנו מקווים שבאמצעות עמוס 2 נוכל לתת שירותים שם ללקוחות נוספים. יש לנו אלומה צפון אמריקאית שמאפשרת למעשה לקשר בין המזרח התיכון ואירופה עם החוף המזרחי של ארה"ב וגם בכיוון ההפוך. לכל האפליקציו, גם וידאו, גם אינטרנט, גם נתונים. יש לנו הסכם שיתוף פעולה עם טלנור USA. זו חברה שאנחנו מתחרים איתה באירופה כי יש להם לווינים שמכסים את אירופה. בארה"ב אנחנו משתפים איתם פעולה. אין הרבה לווינים שנותנים את השירות הזה. זה נובע מהמיקום הייחודי של עמוס מעל האוקיאנוס האטלנטי שמאפשר לראות גם את ארה"ב וגם את המזרח התיכון. גם כאן יש לנו יתרון תחרותי שננצל אותו ובעמוס 2 נראה תעבורה טרנס אטלנטית."
"אנחנו גם בדרך לעמוס 3, שצריך להחליף את עמוס 1 עד שנת 2007, ואנחנו מקווים להתניע את הפרויקט הזה השנה."
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן