סיקור מקיף

עכשיו זה בדוק – אלכוהול “הופך” את כולם ליפים

אלכוהול גורם להטיה של ההכרה, ולייחוס תכונות טובות יותר לבני הזוג הפוטנציאליים בבר מאשר יש להם במציאות. עכשיו זה גם מוכח מדעית

את יושבת בבאר, שולקת וודקה, ועוד אחת. פתאום מתחיל איתך חתיך מהסרטים – נועם מהישרדות, ממש. אף של קיסר, גוף של הרקולס ושיער סמיך ואיכותי. לפני שאת יודעת מה קורה, את מתרפקת עליו כמו יעל שרוצה קצת בטחון עצמי. השלב הבא, כמובן, הוא המשחק בדוקים. אצלו או אצלך? לא משנה, את פשוט רוצה את הדוקים של החתיך הזה.

בוקר. את מתעוררת ומגלה את עצמך שוכבת לצד אליל יווני, אבל הפעם הוא נראה, איך נאמר, מהוורסיה הפחות חביבה מהמיתולוגיה היוונית. אף כמו בטטה וגוף של גורילה. השיער עדיין סמיך, אבל צומח פרא מכף רגל ועד בין השיניים. איך לא שמת לב לזה כשהוא התחיל איתך, את תוהה? מזל טוב, נפלת קורבן לאלכוהול.

כבר זמן רב היה ידוע שאלכוהול גורם לשחרור מהמעצורים. כמויות קטנות גורמות לך לדבר ועושות אותך מאושר. אבל עכשיו הוכח מדעית שלגימת אלכוהול גורמת לך להעריך במידה מופרזת את יופיים של כל הסובבים אותך. ובמילים פשוטות: אלכוהול הופך את כולם ליפים יותר, חוץ ממי ששותה אותו.

במחקר חדש מאוניברסיטת בריסטול שבאנגליה, לקחו החוקרים 84 סטודנטיות וסטודנטים ברי-מזל והשקו אותם ברבע-כוס וודקה 37.5% אלכוהול, מהולה בשלושה-רבעי כוס מי טוניק. 15 דקות לאחר השתיה, התבקשו הסטודנטים להעריך תמונות של נשים וגברים לפי יופיים החיצוני. לחלק מהסטודנטים ניתן הפלסבו – מי טוניק ללא אלכוהול. ביום לאחר מכן, התבקשו הסטודנטים להעריך בשנית את אותן התמונות.

התוצאות היו צפויות בחלקן ומטרידות בחלקן הגדול. הסטודנטים שהושקו באלכוהול היו נדיבים יותר בממוצע בחלוקת הציונים, מאשר הסטודנטים הפיכחים. עד לכאן הכל צפוי. אבל ההפתעה הגדולה הגיעה לנוכח התגלית שהגברים שהושקו באלכוהול נמשכו יותר לא רק לתמונות של נשים, אלא גם של גברים אחרים, וכמוהם גם הנשים. אז בפעם הבאה שאתם מזמינים את השוט הבא, כדאי לוודא שאין מסביב אנשים מושכים מדי מאותו המין. מי יודע עד לאן ירומם אותם האלכוהול?

חושבים שזה מטריד? מאד. אבל מה שמעניין לא פחות הוא הבוקר שאחרי. 24 שעות לאחר הניסוי, הסטודנטיות הספיקו לחזור לשפיותן והעריכו את התמונות בהתאם. הסטודנטים הזכרים נשארו בקלקלתם, והמשיכו להעניק ציונים גבוהים לתמונות הנשים, גם 24 שעות לאחר שהשפעת האלכוהול התפוגגה. וכך נגזר דינן של הנשים להתאכזב תמיד בבוקר שאחרי, ואילו הגברים נשארים עיוורים אך מאושרים.

המחקר אינו חסין מפני שגיאות, כמובן. החוקרים מודים כי חלק מהסטודנטים היו מסוגלים לזהות, 24 שעות לאחר המבחן, האם שתו מי-טוניק עם או בלי אלכוהול. קיים חשש כי עצם הידיעה על קיום האלכוהול בדגימה היה עלול להשפיע על הערכותיהם. מצד שני, כולנו יודעים לאחר מעשה כי היינו שיכורים, ובכל זאת מתנהגים באותה הצורה בכל פעם מחדש.

האם יש פתרון? אנשים תמיד ישתו אלכוהול, ודוקים לעולם לא יאבדו את ליחם. לא נותר אלא לקוות שיומצא חומר חדש, שיאפשר גם לנשים לשמר את הערכותיהן הגבוהות והשתויות, ויקטע באיבה את אכזבת הגורילה מהבוקר שאחרי.

המחקר התפרסם בכתב העת המדעי Alcohol & Alcoholism, באוגוסט 2008. עורכי המחקר היו ליסיה ל.ס. פרקר, איאן ס. פנטון-וואק, אנג'לה ס. אטווד ומרקוס ר. מונאפו.

9 תגובות

  1. וכך יכול לראות ולהתמודד עם המציאות טוב יותר וגם עם הבחורות היפות בבר
    וגם… לא להרוג אנשים בנהיגה בשכרות אח"כ

  2. אני גיליתי דבר נהדר.
    לא חייב לשתות בירה בבוקר של אחרי כדי להעביר את ההאנגאובר.
    גם קולה עושה את זה!!!!

    (גזים )

  3. רועי?????כל הכבוד!
    וכעת,עלינו לבדוק כמה דברים:
    א.האם החוקר ,הכותב,היה נתון בגילופין בשעת כתיבת המאמר,וכנאמר,
    כשנכנס היין,יוצא הסוד..? ועל זה נאמר,אם חכם הוא,תצא חוכמה.ואם אוויל
    חס,נאמר ..יוציא..בהתאם.
    ב,באיזה מצב..לחילופין או לגילופין..מצויים הקוראים..הנחמדים..שלא
    הגיבו עדיין.
    אבל על הכל נאמר:יין ישמח לבב אנוש..
    כל הכבוד,רועי,לחיים !!…ועל שמך..אומרים…השם רועי לא אחסר..מקורות.

  4. יש ימים שאני מרגיש פתאום יפה יותר מבימים אחרים.
    כנראה שמישהו בסביבתי נוהג לשתות. 🙂

    ובטון קצת יותר רציני – אין קשר ישיר בין הערכת יופי לבין משיכה מינית.
    אני מניח שכל גבר סביר יכול לראות את יופיים של גברים מסוימים מבלי להמשך אליהם וכנ"ל (באופן סימטרי) לגבי נשים.
    הרי אנשים מזהים גם סוסים יפים ובניינים יפים.

    הדגשתי נקודה זו למרות שלדעתי רועי התבדח כשהעלה אותה, פשוט כדי למנוע פירוש בלתי מבוסס של הממצאים (ושוב – שימו לב לניסוח – יש הבדל בין "בלתי מבוסס" לבין "שגוי")

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.