סיקור מקיף

“אנחנו צריכים ללמוד, ולכם צריכים להקשיב”

כך אמר שר המדע אופיר אקוניס שנפגש עם ארבעה חתני וכלת פרס נובל במדעים מישראל – פרופ’ עדה יונת, פרופ’ ישראל רוברט אומן, פרופ’ מייקל לויט ופרופ’ אהרון צ’חנובר

 

בתמונה מימין לשמאל: פרופ' מייקל לויט, פרופ' עדה יונת, השר אופיר אקוניס, פרופ' ישראל אומן, פרופ' אהרן צ'חנובר. צילום: לע"מ.
בתמונה מימין לשמאל: פרופ’ מייקל לויט, פרופ’ עדה יונת, השר אופיר אקוניס, פרופ’ ישראל אומן, פרופ’ אהרן צ’חנובר. צילום: לע”מ.

 

שר המדע אופיר אקוניס נפגש היום עם ארבעה חתני וכלת פרס נובל במדעים מישראל – פרופ’ עדה יונת, פרופ’ ישראל רוברט אומן, פרופ’ מייקל לויט ופרופ’ אהרן צ’חנובר. השר ביקש לשמוע מהם הצעות לגבי עתיד המדינה בתחום המדע ולדרכים לשמר את ישראל כמדינה פורצת דרך ומובילה בחדשנות.  “אתם מהווים גאווה למדינת ישראל והבאתם לנו כבוד גדול. מכם, שהגעתם לפסגות הגבוהות ביותר, אנחנו צריכים ללמוד, ולכם צריכים להקשיב”.

 

בין ההצעות שהועלו: ביצוע יותר מחקרים משותפים עם מדינות בעולם, יצירת מערכים לאומיים בתחום המדע, התוויית כיוונים חדשים לתשתיות מדע, הגדלת השקעה בחוקרים צעירים שרבות מהתגליות מגיעות מהם, שינוי תכנית הלימודים למדעים מהתצורה הנוכחית לתצורה משולבת של כימיה, ביולוגיה ופיזיקה, חלוקת טאבלטים לילדים ועוד.

פרופ’ עדה יונת זכתה בפרס נובל לכימיה לשנת 2009, פרופ’ מייקל לויט הוא חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2014, פרופ’ ישראל אומן הוא חתן פרס הבנק המרכזי השוודי ע”ש אלפרד נובל לכלכלה לשנת 2005 ופרופ’ אהרן צ’חנובר הוא חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004.

עוד בנושא באתר הידען:

3 תגובות

  1. לא יעזור גם אם הוא יקשיב. יש לו מוח של ליכודניק שלא מסוגל לתפוס כלום. מה שמו אותו שר המדע? זה כמו לשים, נניח, את מירי רגב למשל בתור שרת התרבות.

  2. אני חושב שדרך נוספת טובה מאוד לשמר את ישראל כמדינה פורצת דרך ומובילה בחדשנות היא להשקיע את הכסף, המיועד לקידום המדע בישראל, רק בתלמידים, סטודנטים ואנשי מדע אחרים.
    לא כל אדם (ולא משנה באיזה גיל) יכול לסייע בקידום עולם המדע.
    יש אנשים שלא מתחברים ולא אוהבים את זה, ואותם צריך לקדם לתחומים שכן מדברים אליהם.
    לא לנסות בכוח לדחוף, לתלמידים, השכלה לכל תחום.
    השכלה היא כמו “חליפה” – זה בסדר לבקש מכל התלמידים למדוד, אבל לא לכפות על תלמיד ללבוש חליפה שלא מתאימה לו !
    החומר הלימודי הוא “חומר מופשט” – אין שום מגבלה מבחינת השינויים שאפשר לעשות לו על מנת להתאים אותו לתלמיד.
    תשקיעו כסף בזה !!
    “לתפור” את החומר הלימודי למידותיו של כל תלמיד אינדיווידואלי, כולל להוציא חומרים לימודיים (ואפילו מקצועות שלמים, יהיו אשר יהיו, במאה ה-21 חייבים להפסיק את המקובעות של “מקצועות חובה”) שלא “מתלבשים” עליו טוב ממערכת השעות שלו ולהכניס במקומם את החומרים שכן.
    רוצים שתלמידים יצטיינו ? – זאת הדרך ! (תלמיד אחד יסיים י”ב מתמטיקאי ותלמיד אחר יסיים צייר, אין אחד יותר טוב מהאחר רק כיוון שונה).
    התאמה של חומר לימודי תעשה באמצעות מבחנים שבודקים יכולות בסיס אינדיווידואליות של כל תלמיד ולמידה מכך מה יתאים לו ללמוד, וגם בדיקת דעותיו ורצונותיו בנוגע ללמידת מקצועות הלימוד שבית הספר יכול להציע.
    מצדי שתלמיד ילמד רק מקצוע אחד במשך 12 שנות הלימוד שלו, אבל יסיים י”ב עם תואר שני או דוקטורט.
    המדינה צריכה להשקיע כסף בשכל, תרתי משמע !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.