חדק שימושי

מדוע דבורת הסחלבים מתאמצת יותר מדברות הדבש ומדוע זה כדאי לה

דבורת הסחלב בעלת החדק הארוךכמו שכל מי ששתה שייק פירות יודע, קשה לשתות עם קש משקעות סמיכים. דבורת הסחלבים ניצבת בפני אותה בעיה בזמן שהיא מנסה לשאוב נקטר דרך הפרובוסקיס (חדק) הארוך שלה.

על פי מחקר שפורסם בגיליון מאי של כתב העת American Naturalist, החרק צורך ומכלה את הנקטר באיטיות, פי 5 לאט יותר מאשר דבורת הדבש למשל. מסתבר שיש שכר לעבודת פרך זו של שאיבת הנוזל דרך החדק הארוך. הפרחים הטרופיים ארוכי הצינור אותם מבקרת דבורת הסחלב מציעים פי 10 יותר נקטר מהפרחים מהן ניזונות דבורים אחרות. ואולי משום שהנקטר ממוקם עמוק מדי מכדי שמינים אחרים של דבורים יוכלו להגיע אליו, דבורי הסחלב יכולות להרשות לעצמן לקחת את הזמן ולהתעכב על כל פרח פי 5 מאשר דבורים אחרות.

1. קודם כל יש כמה אוהדים, הם כותבים מכתובות IP שונות. כבר מחקתי תגובה של מישהו שהיו בה שלוש מילים משהו בסגנון של איזו כתבה משעממת. אין מה לעשות, לא כל אחד מתעניין בכל הנושאים. זה לא טקטי לומר זאת בדרך כזו. אם יתפרסמו באתר רק כתבות בנושא מסוים נאמר – פיסיקה קוונטית (שזה לא התחום של גילת) אז מי שאוהב מאמרים באבולוציה יעזוב. ככה אני דואג שלאורך זמן, כל נושא יקבל ייצוג, כמובן בהתאם לחדשות בשטח.
    ואם מישהו יכתוב מאמר טוב בפיסיקה קוונטית (או אפילו יתרגם מאתרים המפרסמים מאמרים מדעיים פופולריים במגבלת הזכויות), הוא יתקבל בברכה.

2. אוהד, אולי תכתוב אתה איזה ערך על פיזיקה קוואנטית? אפילו מאמר קצר. הרי מה זה בשבילך איזה מאמרון על משהו פשוט כזה, הרי אתה לא לולב, בשום אופן לא.

למר בליזובסקי:  מה עם צנזורה לתגובות?

3. אל תתרגשי מנאצות שטותיות. אמנם בהתאם לאתר ציפיתי למצוא יותר מידע על ההבדלים בין הדבורים, אבל עדיין זה מידע מענין, קצר ולענין. תודה!

4. איזה שעמום אם הצמחים שלך לכי לאתרי בוטניקה נמאס כבר מהכתבות החסרות ערך האלו תחשבי על פיזקיה קוונטית את יודעת כמה תגובות זה יביא לך יא לולב!!!