סיקור מקיף

80% מהציבור הישראלי לא יודע מה זאת מכונית היברידית

טויוטה פריוס – אחת המכוניות ההיברידיות הראשונות

סקר חדש מעלה כי כ-80% מהציבור הישראלי לא יודע מה זאת מכונית היברידית. הסקר הראה שאותה החמישית מהאוכלוסייה שכן ידעה לומר מהי מכונית היברידית, נוטה באופן מובהק להיות משכילה ואמידה יותר. הסקר נערך על-ידי מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית באמצעות מכון רותם למחקר ואבחון שיווקי.

המונח ‘רכבים היברידיים’ מתייחס לרכבים המשלבים מנוע רגיל של בנזין או סולר ומנוע חשמלי הפועל בעיקר בעיר בנסיעות במהירות נמוכה. תחום הרכבים ההיברידיים הולך וצובר תאוצה בעולם היות וטכנולוגיה זו מפחיתה במידה ניכרת את זיהום האוויר מכלי רכב ומצד שני מאפשרת מרחקי נסיעה ארוכים בין תדלוק לתדלוק, כאשר התדלוק יכול להתבצע בתחנות דלק רגילות. בהשוואה בין רכבים דומים (דגם היברידי לעומת הדגם הרגיל המקובל) התקבל חסכון של כ- 30% עד 40% בצריכת הדלק .(לנתונים המלאים ראו www.fueleconomy.gov).

לדברי ג’רמי ברנשטיין, סמנכ”ל מרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית, טכנולוגיית הרכבים ההיברידיים היא טכנולוגיה מבורכת שצפויה לתרום לצמצום הנזקים הסביבתיים והשלכות אחרות של צריכת מוצרי הנפט. עם זאת, אין זה סותר המשך קידומם של אמצעים נוספים לחסכון בדלק ולהפחתת זיהום האוויר, לרבות מעבר לתחבורה ציבורית יעילה ונקייה. “העובדה שהציבור אינו מודע לאפשרות טכנולוגית זו ולקיומם של מכוניות היברידיות מצביעה על היעדרו של עידוד לכך מצד משרדי הממשלה ומצד יבואני הרכב.”

כלי רכב הם המקור העיקרי לזיהום האוויר בישראל הגורם למחלות ולנזקים כלכליים גדולים, והם המקור השני בחשיבותו, אחרי תעשייה, לפליטת גז החממה המרכזי, פחמן דו-חמצני. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (אפריל 2006) 97% מפליטות פחמן דו-חמצני ו-30% מפליטות תחמוצות חנקן משרפת דלקים הן מכלי רכב.

על-פי סקרים שנערכו בארצות הברית 70% מהאמריקאים דורשים שעד 2010 מחצית מכל המכוניות החדשות שייווצרו תהיינה היברידיות או סוגים אחרים של רכבים שיעילים בשימוש בדלק. 86% מהאמריקאים בעד דרישה ליעילות דלק טובה ו-77% בעד הדרישה מיצרני המכוניות לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר של יעילות דלק גם אם משמעותה שקנייה או השכרת רכב תהינה יקרות יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.