מדהים לראות עד כמה שינתה הטכנולוגיה את העולם והובילה לצורות שונות של חינוך והוראה עליהם לא חשבנו כלל בעבר. התלמידים שלנו יותר ממוקדי-דיגיטליות מבעבר. הם מבלים יותר זמן באינטראקציות עם ההתקנים הניידים שלהם מאשר עם הוריהם או קרוביהם
הפוסט מתפרסם באדיבותו של הבלוג Educational Technology and Mobile Learning .
כל מורה ומורה מודאג לגבי כלי ההוראה העומדים לרשותו והכישורים להם הוא נדרש. כמה פעמים תהיתם לגבי דרך טובה יותר ללמד את אותו שיעור שהעברתם לכיתתכם? באיזו תדירות השתמשתם בטכנולוגיה כדי לעניין את תלמידיכם ולשפר את תהליכי הלמידה שלהם? אלו הן כמה מהשאלות שמורים מעלים בנוגע לכישורי ההוראה שלהם.
מדהים לראות עד כמה שינתה הטכנולוגיה את העולם והובילה לצורות שונות של חינוך והוראה עליהם לא חשבנו כלל בעבר. התלמידים שלנו יותר ממוקדי-דיגיטליות מבעבר. הם מבלים יותר זמן באינטראקציות עם ההתקנים הניידים שלהם מאשר עם הוריהם או קרוביהם. יש להודות שלעולם הדיגטלי הזה יש הן השפעה חיובית והן השפעה שלילית על התלמידים. חוסר ריכוז, טווח ריכוז קצר, הסטת המיקוד, יתר גירוי ויזואלי, גניבת זהות, חוסר בסוציאליזיה בעולם האמיתי, נושאים הקשורים לפרטיות, דיכאון ורבים אחרים הינם תוצאה ישירה של החשיפה הגדלה לטכנולוגיה. מחקרים אף הוכיחו ש"מולטי-טסקינג", שהמומחים טוענים שקשורה לשימוש בטכנולוגיה של היום, מפחיתה את עוצמת הריכוז שלנו בחצי. אולם אין להסתכל רק על החצי הריק של הכוס. החצי השני גדול הרבה יותר.
ישנם למעשה יתרונות רבים לשימוש הטכנולוגיה בחינוך וקשה יהיה לכלול את כולם בכתבה אחת. נאמר רק שבזכות הטכנולוגיה אתם קוראים את הפוסט הזה ומן הסתם גם תשתפו בו את העמיתים שלכם.
אין ספק היום שהתלמידים אותם הינכם מלמדים כיום הינם שונים לחלוטין מתלמידי המאה הקודמת. אנחנו צריכים, ללא צל של ספק, לבחון את הכישורים שאנו, כמורים, זקוקים להם בכדי לצייד את עצמנו בכדי שנוכל להתמודד עם אתגרי הטכנולוגיה טוב יותר. מבין כל האתגרים אחד החשובים ביותר הוא היכולת לתפוס את תשומת הלב והמיקוד של התלמידים ורתימתם לתהליך הלמידה. לצורך זה מצורפת כאן רשימה של כישורים דיגיטליים להם הינכם זקוקים כמורים, אם הינכם מעוניינים לפסוע בשבילי המאה ה-21. מתחת לכל כישור מופיעה גם רשימה של כלי web מתאימים
מורה של המאה ה-21 צריך להיות מסוגל:
- ליצור ולערוך אודיו דיגיטלי Free Audio Tools for Teachers
- לעשות שימוש ב- bookmarking חברתי כדי לתשף מקורות ומשאבים עם ובין הלומדים A List of Best Bookmarking Websites for Teachers
- לעשות שימוש בבלוגים וב- wikis כדי ליצור פלטפורמות online לתלמידים
Great Tools to Create Protected Blogs and Webpages for your Class - לנצל תמונות דיגיטליות לשימוש בכיתה:
- A List of Some of The Best Photo Editing Tools for Teachers
- A List of Great Tools for Teachers to Create Animated Pictures and Images
- A list of Some Awesome Photo and Image Resources for Teachers
- להשתמש בתכני וידאו:
- 80 Educational Alternatives to YouTube
- A List of some of The Best Video Tools for Educators
- להשתמש ב"אינפו-גרפיקס" כדי לייצר גיורי ויזואלי לתלמידים
- 8 Free Tools to Create Awesome Infographics
- Educational Infographics to Share with your Students
- A List of Top Educational Infographics
- A Set of Awesome Infographics on Language Learning
- This is how Teachers Can Embed Infographics in Their Blogs and Websites
- להשתמש באתרים של רשתות חברתיות כדי להתחבר לעמיתים ולצמוח מקצועית:
- Teachers Comprehensive Guide to The Use of Social Networking in Education
- Top 25 Social Media Websites for Teachers
- Google Plus Use in Education
- Facebook Use in Education
- ליצור ולהציג מצגות א-סינכרוניות ושיעורי תרגול:
- A List of The Best Presentation Tools for Teachers
- להרכיב פורטפוליו (תיק עבודות) דיגיטלי שיתרום להתפתחות התלמידים:
- Free Tools to Create Digital Portfolios
- לרכוש ידע לגבי ביטחון און-ליין:
Teachers Free Tools and Resources on Internet Safety - Online Safety Tips and Tools to Protect Kids online and Inform Parents about Internet Dangers
- Free Resources to Teach about Bullying
- להיות מסוגל לגלות plagiarized works במשימות התלמידים
- Free Plagiarism Detector Tools fr Teachers and Educators
- ליצור סרטוני וידאו ותרגולים באמצעות לכידת מסך
Five Great Screen Capture Tools for Teachers - לבחור ולהציג תכני web לצורך למידה בכיתה
10 Must have Bookmarklets for Teachers - להשתמש ולספק לתלמידים כלים לניהול משימות לצורך ארגון העבודה ותכנון הלמידה
A List of Great Task Management Tools for Educators - להשתמש בתוכנות סקרים כדי ליצור סקר בזמן אמיתי בכיתה
15 Free and Easy Poll/ Survey Tools for Teachers - להבין נושאים הקשורים לזכויות יוצרים ושימוש הוגן בחומרים אוןליין
Teach your Students Copyright Issues - The Full History of Copyright from Its Origins to What it is Now
- לנצל משחקי מחשב למטרות פדגוגיות
- Video Games Improve The Brain's Performance
- The Gaming Revolution in Education
- להשתמש בכלי הערכה דיגיטליים כדי ליצור חידונים
Free Tools to Create and Administer Quizzes - לעשות שימוש בכלים של שיתוף פעולה לבניית טקסט ולעריכה
A List of Great Free Collaborative Tools for Educators - למצוא ולהעריך תכנים אותנטיים מבוססי ווב
The Three Effective Ways Teachers Should Know about - לעשות שימוש בהתקנים ניידים כמו טאבלט
8 Free Resources on The Use of iPad in Education - A Free Comprehensive Guide to The Use of iPad Apps in Education
- A List of Excellent iPad Apps for Educators
- לזהות משאבי און ליין בטוחים לסקירת התלמידים
- A List of Awesome Kids-safe Websites
- להשתמש בכלים דיגיטליים למטרות ניהול זמן
8 Free Tools for Better Time Management - Five Free Tools to Organize and Schedule Meetings
- ללמוד על הדרכים השונות להשתמש ב"יו-טיוב" בכיתה
- 17 Free YouTube Tools Every Educator should Know about
- A List of YouTube Tools to Crop, subtitle, convert and Save Videos
- לעשות שימוש בכלים של note taking כדי לשתף בתכנים מעניינים את התלמידים
9 Great Note Taking Tools for Teachers - Free Android Note Taking Apps for Educators
- לסמן ולהאיר דפי ווב וחלקים שלהם כדי לשתף עם הכיתה
- 13 Free Web Annotation Tools for Teachers to Draw, Add notes, and highlight interesting parts in webpages
- להשתמש במארגנים גרפיים און ליין וברי הדפסה
A List of Free Graphic Organizers for Educators - להשתמש בדיבקיות און ליין כדי ללכוד רעיונות מעניינים
13 Free Sticky Notes Tools for Teachers and Students - לנצל כלים של הודעות וטקסטים קבוצתיים לצורך שיתוף פעולה במשימה
9 Free Group Text Messaging for Educators
13 Responses
תודה על התרגום הנאה
רשימה שכזאת, ועוד רבות שכמותה המצויים כיום ברשת, לא שלמה ללא סדרי עדיפויות, רציונל מוביל בשימוש מיומנויות אלה. ההיתי מתחיל מ״למידה דיגיטלית״, הדברים החשובים להוראה, גבולותיה (זמן ומקום) וכיוב.
2.לגבי זכויות יוצרים: בעקרון גם התרגום מצריך אישור המו״ל/ מחבר. אין צורך לבקש רשות שימוש אם לא מעתיקים ומעבירים את המאמר לאתר אחר. שימוש על ידי הפניה בלבד פותר זאת. עם סאת, לצרכי הוראה גם של מורים במסגרות הכשרה, מותר בהחלט להשתמש בחומרים אלה, רק לא לפרסמם עי עתקה/הדבקה באתר כלשהו.
רק טוף
שלום
מאוד מעניין וגם מעשיר כל הקישורים אשר רוכזו במסמך הזה… זאת בעצם שיטת העשרה וניסיון להעביר לכלם חומר לימודי חשוב..
אנחנו בתור אחראים על הטמעת התוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה 21 חייבים להיות מודעים לכל החידושים.. בצורה כזו הרשימה הזו יכולה לעזור רבות בחשיפת כלים נוספים..
תודה על השיתוף.
האם את מאשרת העלאת המאמר והרשימה לאתר ההדרכה שלי כך שאוכל לחשוף בפני המורים המשתלמים אצלי ??
תודה רבה
היי תודה על הריכוז והארגון , את מאשרת להעלות עם קישור ושמירת זכויות יוצרים באתר בית הספר
העשרת אותי בידע רב ועשיר, הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר מאוד ולכן חשוב להתחיל להכשיר עובדי הוראה מצטיינים בתחום הזה ואפילו לגייס עובדי הוראה מהטכניון על מנת להטמיע את הטכנולוגיה החדשה והשימושים הרבים בה במערכת החינוך בצורה כלילה ומסודרת ועקבית.
במאה העשרים ואחת. בתרבות שהיתה אור לגויים במשך אלפי שנים. בתרבות שייחסה חשיבות גדולה מאוד למורה (רב).
מעמד המורה נשחק עד דק.
מחבר הבלוג נסחף קשות ויש לי תחושה שהוא חובב טכנולוגיה נלהב אך לא מורה (או במקרה מורה יחיד סגולה). העיקר בהוראה הוא לא ה"איך" אלא ה"מה". מחשב הוא כלי נפלא אבל הוא כלי, לא מטרה בפני עצמה. מורה טוב לא צריך להיות עורך וידאו, בלוגר ושלל דברים שיש אחרים שיודעים לעשות. הרשימה הזו ארוכה ומתלהבת (ורבים מהסעיפים חוזרים על אותה מהות במילים שונות). בקיצור, לא שוס.
מלבד התוכן, לצערי התרגום וההגהה לוקים בחסר, אך זה לא המקום להרחיב; שלחתי דואל בנושא.
מאמר בולשיט.
מורה צריך להתמצא במחשב בערך כמו שקלדנית צריכה להתמצא במחשב (בתחום עבודתה) או מנהל חשבונות צריך להתמצא במחשב (בתחום עבודתו). לא משהו שצריך לנפח את חשיבותו על ידי זה שפורטים לפרוטות כל פעולה פשוטה שעושים במחשב.
מורה לא אמור לכתוב מצגות, או איזו שהיא עבודה גרפית דומה כדי להסביר את עצמו, זה אמור להכלל בספרים הכתובים או הדיגיטלים .
אשר לארצנו החביבה.
לא משתלם להיות מורה בעתיד הנראה לעין, זו פרנסה רק לנשים שאמורות להיות המפרנס השני בבית (הבעל הוא המפרנס הראשי). שכר מורה , יחסית לשעות עבודה, הוא שכר נמוך וישאר נמוך. אופק-שמופק-חדש ועוד המצאות של משרד החינוך הן שיטות להורדת שכר העבודה של המורה, רק ידרדרו עוד יותר את מקצוע המורה.
לטוטומטר,
מורה טוב יכול להגיע גם למשכורת גבוהה יותר בגלל שלאחרונה נכנסה מערכת תגמול למורים מצטיינים. אבל תזכור שאם אתה מלמד לתיכון יש לך עוד לפחות ארבעה חודשי חופש בהם אתה מקבל משכורות ויכול לעבוד גם בדברים אחרים.
חוץ מזה יש עוד המון הטבות, סתם לדוגמה, לכל עובד יש 30 או קצת יותר, ימי מחלה בשנה. כאשר תצא לפנסיה תקבל תשלום עבור ימי המחלה שלא מימשתה (מעל סוף מסויים). זה יוצא כמעט תוספת של חודש משכורת לשנה. לא רע, אה?
הגזמתם בטירוף,
בעל כישורים כאלו לא יפנה להוראה בתת-שכר-מינימום, אלא יהיה מפיק על של סרטונים ביוטיוב, או בעל בלוג טכנולוגי מוביל, או בעל חברת הדרכה שגורף מיליונים.
בפועל, אם הוא מסוגל לנהל את תיבת הגוגל שלו כראוי, ולא להגיע למצב שבו תמונות שלו שיכור ועירום במסיבת מורי השכבה מגיעות לפייסבוק של התלמידים, הוא יכול לראות את עצמו כטכנולוג מוביל בבית הספר.
חלק מהכישורים ישדרגו את ההוראה חלק ישדרגו בקצת מאוד. טכנולוגיה זאת לא הבעיה המרכזית בחינוך. אם ב"אופק חדש" מורה מקבל 5300 ותןך עשר שנים יגיע בתרחיש הטוב ביותר ל9 אז גם אנשים כמוני שפשוט אוהבים ללמד (כסטודנט חייתי משיעורים פרטיים וקיבלתי מלגה על הכנת כיתות קטנות לבגרות) פשוט לא מתקרבים למערכת הציבורית.
יהודה אני ספרתי 29 כישורים ובערך 39 קישורים,
אז אולי זה סוג של ממוצע…
ישנו פער דורי, המורות והמורים אינם דיגיטליים כמו תלמידיהם.
מצד שני, לדעתי אינטלגנציה רגשית, מנהיגות, כריזמה, רגישות, ערכים, אכפתיות, אהבה, חוכמה – הם מה שחשוב אצל מורה. לך תעשה דיגיטציה של זה.
שלושים ושלושה הקישורים?
ספרתי 29
שבת שלום
סבדרמיש יהודה
שלושים ושלוש הקישורים?
ספרתי 29
שבת שלום
סבדרמיש יהודה