שיתוף פעולה למען העגבניות

איווג’ין, חברה בת של קומפיוג'ן, והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, חתמו על הסכם שיתוף פעולה לשיפור טעם וארומה של גידולי עגבניות

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/evogene0505.html

חברת הביוטכנולוגיה Evogene, חברה בת של קומפיוג'ן, חלוצה בפיתוח שיטות ביו-טכנולוגיות לטיפוח צמחים, וחברת BonTom, קבוצת מחקר וגידול של הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים, הודיעו היום כי נכנסו להסכם שיתוף פעולה לפיתוח זני עגבניות בעלי טעם וארומה משופרים.

במהלך השנים, כתוצאה ממאמצים לשפר את תנובת העגבניות, הטעם המקורי והארומה של העגבניה נפגעו. מאמצים רבים הושקעו על מנת לשפר תכונות אלו ולהגיע שוב לטעם ולארומה של פעם, זאת מבלי לאבד את הפרודוקטיביות הגבוהה, אבל ההצלחה עד כה היתה צנועה.

שיתוף הפעולה החדש יחבר את היכולות של Evogene בגנומיקה חישובית, יחד עם המאגר העשיר של קווי עגבניות השייך ל BonTom והידע הגנטי של קבוצת הטיפוח של הפקולטה לחקלאות.
Evogene תבודד סדרות של גנים הקשורים לטעם ולארומה של העגבניה, על בסיס המאגרים הגנומים הבלעדיים שלה, ואלו ישמשו כסמנים ביולוגים בתהליך הטיפוח הטבעי שיבוצע ע”י הפקולטה לחקלאות. השותפים לפרויקט ישתמשו בסמנים ובידע החדש שיפותח ככלים לשיפור הטעם והארומה בעגבניה.

ד”ר חגי קרחי, מחברת איווג'ין, אומר: “הגישה למאגר קווי העגבניות הרחב של BonTom, כמו גם ניסיון רב שנים בטיפוח עגבניות של הפקולטה לחקלאות, הינה השילוב המושלם ליצירת ערך מהיר ופיתוח מוצרים חדשים באמצעות מאגר הגנים והסמנים הביולוגים שלנו”.

ידען הגנום -צמחים