נאס”א שוקלת לשלוח משימה רובוטית להאבל

Universe Today

כתובת ישירה לדף זה:

נאס”א הודיעה ביום שלישי, כי היא שוקלת באופן רשמי לשלוח משימה רובוטית להציל את טלסקופ החלל האבל במקום להוציא אותו ממסלולו בעוד כמה שנים. הסוכנות פנתה לקהילת החלל בבקשה להצעות לרובוטים, שיהיה ניתן לשלוט בהם מן הקרקע ויוכלו לבצע שדרוגים מורכבים ותיקונים, שעד כה היה צורך באסטרונאוטים כדי לבצעם. עם זאת, עליהם לפעול במהרה, שכן טלסקופ החלל אמור להתחיל לזייף בעבודתו בסביבות שנת 2007.

מנהל נאס”א, שון או'קיף, הודיע על החלטת סוכנות החלל האמריקאית להמשיך לחפש אחר משימה רובוטית ברת יישום לטלסקופ החלל האבל (HST – Hubble Space Telescope). נאס”א החלה במימוש משימה כזאת עם פרסום בקשה להצעות עבודה. תאריך הגשת ההצעות נקבע ל-16 ביולי 2004.

“זהו הצעד הראשון בתהליך הארוך של פיתוח האפשרויות הטובות ביותר להצלת האבל,” אמר המנהל או'קיף. “לוח הזמנים שלנו לחוץ כדי שנספיק לשלוח להאבל משימת שירות עד לסוף שנת 2007. עלינו לפעול במהירות כדי לבדוק עד תום את האפשרויות.”

למרות שהמטרה הראשית של משלחת רובוטית שכזו היא התקנת מכשיר להסטה ממסלול על ההאבל, נאס”א בודקת את האפשרות של ביצוע משימות נוספות על הטלסקופ. בין המשימות הללו ניתן למצוא התקנת סוללות חדשות, ג'ירוסקופים חדשים ואולי גם מכשירים מדעיים, שישפרו את יכולתו של הטלסקופ לחדור אל מעמקי היקום. ההחלטה הסופית לגבי משימות רובוטיות מסוימות תעשה, לאחר שכל ההצעות תיבדקנה ביסודיות.

תרגום: דיקלה אורן