סיקור מקיף

“מהפכת ה-AI הג׳נרטיבי גדולה יותר ממהפכת המובייל”

כך אומר אורי גושן, מנכ”ל משותף ב-AI21 Labs. במפגש הסיליקון קלאב שכותרתו “אנשים חכמים מכונות נבונות – האם הגענו לשלב בו צ’טבוטים מחליפים את החשיבה האנושית?”

מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטבית. קרדיט אבי בליזובסקי באמצעות DALEE 2
מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטבית. קרדיט אבי בליזובסקי באמצעות DALEE 2

“מהפכת ה-AI הג׳נרטיבי משפיעה ותשפיע על החיים שלנו לאין שיעור, ואנו מאמינים שהיא אף גדולה יותר ממהפכת המובייל. כמעט ואין כיום מנכ״ל שלא הורה להטמיע AI ג׳נרטיבי בארגון. היא תאפשר לאנשי מקצוע מכל התחומים כמו רפואה, משפט, פיננסים ועוד – להתמקד יותר בליבת העבודה שלהם, ולחסוך מהם פעולות רוטיניות שיכולות להתבצע אוטומטית, ובכך להעצים אותם.” כך אומר אורי גושן, מנכ”ל משותף של חברת AI21 Labs. גושן ישתתף ביום שלישי הקרוב במפגש מועדון הבכירים הסיליקון קלאב. המפגש יתקיים ב-23 במאי ייערך במיקום חדש – אודיטוריום ליאון, בפקולטה לניהול ע”ש קולר, אוניברסיטת תל אביב. נושא המפגש: “אנשים חכמים מכונות נבונות – האם הגענו לשלב בו צ’טבוטים מחליפים את החשיבה האנושית?”

“אנו מברכים על השיח הציבורי המתקיים סביב אתגרי ה-AI. מדובר בדיון חשוב והכרחי. עם זאת, השיח צריך להתקיים מעבר לתעשייה ולכלול ממשלות, אקדמיה, ארגונים חברתיים, אנשי מדעי הרוח, ועוד. אתגרי הרגולציה לתחום גדולים, בעיקר לנוכח הפער בין קצב התקדמות הטכנולוגיה לבין היכולת להדביק אותה מבחינה רגולטורית. לכן, בתקופה הנוכחית ועד לאסדרה של התחום, על חברות ה-AI להתנהל באמצעות רגולציה עצמית. באשר לחשש מהתייתרות משרות – זו טעות להסתכל על כלי הבינה המלאכותית בעולמות כתחליף לגורם האנושי – ולכן עבודה מבוססת בינה מלאכותית בלבד היא בהגדרה מוצר פחות טוב. כלי בינה מלאכותית הם עזרים נהדרים המאפשרים לנו להגיע לתוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר, אך בשום שלב אינם מהווים תחליף לעובדים עצמם. לגבי Wordtune – אנו מאמינים שבני האדם היו ותמיד יהיו הכותבים הטובים ביותר על פני כדור הארץ.”

AI21 Labs הוא סטארט אפ בינה מלאכותית שהוקם ב-2017 על ידי פרופ׳ אמנון שעשוע, פרופ׳ יואב שוהם ואורי גושן,  ועוסק בפיתוח מודלים מקיפים ומתקדמים לעיבוד שפה טבעית. הוא מהבודדים בעולם שעוסק הן בבניית מודלי שפה מתקדמים, והן בפיתוח אפליקציות. כמו כן, הוא הסטארטאפ היחיד בישראל שבונה מודלי שפה מאפס. 

המוצר הראשון של החברה, Wordtune, זוכה להצלחה מסחרית עם מיליוני משתמשים פעילים וביקורות נלהבות, ביניהן של גוגל – שבחרה בו לאחד מהתוספים המועדפים שלה. הוא הכלי היחיד בעולם שמצביע על המקור ממנו נלקח המידע שיוצר עבור המשתמש. Wordtune Write הוא כלי המסייע בכתיבה ומסוגל להבין את כוונת הכותב, להציע ניסוחים חלופיים, לקצר או להאריך את טקסט הבסיס, לשנות את הניסוח בהתאם לסגנון המבוקש (למשל רשמי) או לקהל היעד אליו מיועד הטקסט, לתקן טעויות כתיבה ודקדוק, להציע בדיחות, עובדות היסטוריות ועוד. Wordtune Read מנתח ומסכם מסמכים בתוך מספר שניות, לרבות סיכום לפי נושאים ספציפיים בטקסט, ומאפשר למשתמשים לקרוא טקסט ארוך ומורכב בצורה מהירה ויעילה. 

לאחרונה השיקה החברה מודל עיבוד שפה טבעית מתקדם בשם Jurassic-2 שמצטרף ל-AI21 Studio, פלטפורמת המפתחים של החברה. אמזון בחרה במודלי השפה של AI21 Labs עבור AWS כמענה לתחרות מול מיקרוסופט ו-OpenAI.

בשנה האחרונה הכפילה החברה את כוח האדם שלה, וכ-200 עובדיה ממוקמים במשרדים בתל אביב. בשנה הקרובה תגייס לעשרות משרות בתחומי הפיתוח, ניהול מוצר, UI/UX ושיווק. 

אוֹרי גושן, מייסד ומנכ״ל שותף של AI21 Labs, בעל למעלה מ-15 שנות ניסיון בתפקידי ניהול טכנולוגיה ומוצר, כאשר את דרכו החל ביחידת 8200, שם הוביל צוותי פיתוח ופרויקטים ביטחוניים פורצי דרך. לאחר מכן שימש כמנהל מוצר בחברת Fring שנרכשה על ידי Genband, והוביל את פיתוח אפליקציית ה-VoIP והעברת ההודעות הראשונה אי פעם עבור אייפון ואנדרואיד. לאחר מכן ייסד את הסטארט-אפ CrowdX, שנמכר ב-2016 ל-CellWize. בשנת 2023 נבחר לרשימת הישראלים המשפיעים בתחום הבינה המלאכותית על ידי tech12. 

פרופ׳ יואב שוהם, מייסד ומנכ״ל שותף, הוא פרופסור אמריטוס למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, וממובילי תחום הבינה המלאכותית בעולם. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון, ודוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת ייל. לאחר תקופת פוסט-דוקטורט במכון ויצמן למדע, פרופ׳ שוהם לימד באוניברסיטת סטנפורד עד 2015. שוהם הוא גם יושב הראש המייסד של AI Index באוניברסיטת סטנפורד, שעוקב אחרי פעילויות ופיתוחים בתחום ה-AI. פרופ׳ שוהם הקים מספר חברות סטארט-אפ, ביניהן TradingDynamics שנמכרה ל-Ariba, ושתי חברות נוספות שנרכשו על ידי גוגל: Katango ו-Timeful.

3 תגובות

  1. בתור אחד של מבין כלום בנושא, האם ייתכן שכל ההייפ שמייצרים במדיה סביב בינה מלאכותית היא לצרכי קידום מכירות ותו לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.