מאובנים חושפים עבר חם יותר בבריטניה

ציור אמן – היפופוטמים מסיירים בנורפולק העתיקה

עצמות מאובנות של שני היפופוטמים עתיקים נתגלו בנורפולק. גילם מעורך ב-450 לאף שנים. הם התגלו במכרה ביחד עם שרידים של סוסים, צבועים, דגים ומגוון שרידים של מכרסמים. החוקרים מאמינים כי המאובנים פותחים חלון חדש לעברה של בריטניה בראשית תקופת הפליסטוקן האמצעי, כאשר הטמפרטורות הממוצעות היו גבוהות ב-2 מעלות צלזיוס.
הגילוי נעשה בידי מדענים מהמוזיאון הלאומי להסטוריה של הטבע ואוניברסיטת המלכה מרי בלונדון. “האתר נחקר לראשונה בידי גיאולוגים חובבים מקומיים שהגיעו לשרידים והבינו שהם כוללים משהו מרגש במיוחד. אמר הפלאונתולוג סיימון פארטיף Parfitt מהמוזיאון הלאומי למדע.
האיזור נמצא כ-25 קילומטרים מהחוף. החוקרים לא חושפים את המיקום המדויק משום שהוא אינו בטוח למבקרים.
המאובנים נמצאים בעומק של 10-15 מטרים מתחת לפני האדמה. הם מכוסים בידי שרידים של סחופת קרחונים. לפי הידע עד כה, גיל השכבה הוא פחות מחצי מיליון שנים. טבעם של של הממצאים מעיד על כך שהם עשויים להיות בני 50 אלף עד 200 אלף שנים יותר. ההיפיפוטמים שהתגלו שקלו 6-7 טון – כמחצית ממשקלם של ההיפופוטמים של ימנו. הייתה להם עין מפורסמת ששימש כפריסקופ כאשר הם טבלו במים. ככל הנראה ההיפיפוטמים הללו מתו בנסיבות טבעיות ועצמותיהם מראות עדויות לכך שכורסמו בידי צבועים. ההיפופוטמים הסתובבו כאן בזמנים שבהם נורפולק איכלסה תמהיל של צמחים ובעלי חיים מוכרים ואקזוטיים שכיום נמצאים אך ורק בסוואנה האפריקנית.
מירוץ המאובנים

“נראה שטמפרטורה הממוצעת היתה חמה ב-2 מעלות יותר מאשר היום” אמר פארטיף.”הנוף היה נראה אז די מוכר – נהר רחב ומישור מוצף רחב. ואולם כמה מבעלי החיים היו שונים בהרבה ממה שאנחנו מורגלים. אמר. החשיבות של האתר החדש היא היא שאנו סבורים שהוא שומר את הנתונים של תקופה חמה לא מוכרת. אנחנו יודעים מהמחקרים של כיפת הקרח והאוקאינוסים העמוקים כי האקלים השתנה תכופות. כל 40 אלף שנים בערך היה שלב קר ואז נהיה שוב חם, וזאת כנראה ברצועות של 10,000 שנה בפאזל שלא ידענו עליהם עד כה.
כמה מהמאובנים שנאספו עד כה נמצאים בתצוגה במוזיאון להסטוריה של הטבע בלונדון כחלק מפסטיבל המאובנים. החוקרים נמצאים במירוץ להציל את המאובנים, משום שהאיזור עומד בפני פיתוח בחודשים הקרובים.

ידען האבולוציה – מאובנים