לוסי של נאס”א במצב שיוט – המערך הסולרי הבעייתי פתוח בין 75% ל-95%

לוסי תחקור את האסטרואידים הטרויאנים של צדק - שחושבים שהם "מאובנים של היווצרות פלנטות". קרדיט: NASA’s Goddard Space Flight Center
לוסי תחקור את האסטרואידים הטרויאנים של צדק – שחושבים שהם “מאובנים של היווצרות פלנטות”. קרדיט: NASA’s Goddard Space Flight Center

החללית לוסי נשארת במצב שיוט, שהוא מצב הטיסה הרגיל של טיסות יוצאות ומאפשר לחללית מידה רבה של אוטונומיה. החללית ביצעה בהצלחה כמה תמרונים מתוכננים קטנים, שלא השפיעו לרעה על המערך הסולרי האחד שלא נפתח במלואו. ב-29 באוקטובר נאס”א תתאים את הפוזיציה של לוסי כדי שתפנה לכיוון הארץ כהכנה לבדיקת מכשירים.

לוסי שוגרה ב-17 באוקטובר 2021 למשימה שלה לחקר האסטרואידים הטרויאנים של צדק כדי לקבל תובנות חדשות על היווצרות מערכת השמש לפני 4.5 מיליארד שנים,

ההתאמה האחרונה של הפוזיציה של החללית הייתה ב-26 באוקטובר כדי לאפשר לצוות למדוד את כמות הזרם החשמלי שנע במערך הסולרי שנפתח חלקית ובכך להבין כמה המערך הזה קרוב למצב של סגירה מלאה. ניתוח מראה שהמערך פתוח בין 75% עד 95%. הוא מוחזק כעת במקומו על ידי חבל שתוכנן במיוחד כדי לעזור בפרישת המערכים בזמן הפתיחה.

צוות תגובה למצבים חריגים ממשיך לפעול כדי לקבוע מה גרם למערך הסולרי לא להיפתח במלואו. נאס”א ו-SwRI מעריכות מגוון של אפשרויות, כולל האפשרות להשאיר את המערך במצבו הנוכחי. כל ניסיון לפתוח מחדש את המערך באופן בטוח לא יתרחש לפני 16 בנובמבר.

כל שאר המערכות מתפקדות באופן רגיל.