סיקור מקיף

לאחר השיגור המוצלח של דיסקברי מצפים שם למבצע חלק * ההגעה לתחנת החלל ביום חמישי

חמשת הגברים ושתי הנשים שעל סיפון הדיסקברי המריאו לטיסה ה-115 של מעבורת חלל מאז תחילת השיגורים ב-1981. הם נושאים כמעט 13 טונות של ציוד ואספקה לתחנת החלל הבינלאומית, ואחד מחברי הצוות, הגרמני תומס רייטר ישאר בתחנת החלל הבינלאומית כשכל חבריו יחזרו בעוד פחות משבועיים לכדור הארץ.

בנוסף לשירות תחנת החלל הבינלאומית יבצעו האסטרונואטים ניסויים במערכות הבטיחות שפותחו לאחר אסון קולומביה.
נאס”א תכננה מחדש את מכל הדלק החיצוני כדי לנסות למזער אבדן קצף בידוד, אך היא מודה כי כמה נשירות כאלה הן בלתי נמנעות במהלך שמונה וחצי הדקות שבין השיגור להגעה למסלול.

המהנדסים יחכו לניתוח התמונות מהשיגור כדי לעמוד על שלמותה המבנית של דיסקברי. כאשר המעבורת תתקרב לתחנת החלל הבינלאומית ביום חמישי, היא תבצע היפוך כך שאנשי צוות התכנה יוכלו לצלם את פני השטח החיצוניים של המעבורת, ובמיוחד את גחונה במצלמות דיגיטליות בעלות רזולוציה גבוהה.

על משימה STS-121 מפקד סטיבן לינדסי ובנוסף לרייטר כולל צוותו את הטייס מארק קלי ואת האסטרונאוטים מייקל פוסום, ליסה נובאק, סטפני וילסון ופירס סלרס. סלרס, יליד בריטניה, יוביל שתיים או שלוש הליכות בחלל, בהתאם לאורכה של המשימה. לפחות אחת מהליכות החלל הללו יוקדשו לניסוי החומרים ושיטות התיקונים שיכולים לשמש לתיקון תקלות באיזור המכוסה באריחי בידוד חום במקרה של תקלה בשיגור.

סלרס ופוסום גם מתכננים לנסות את הזרוע הרובוטית באורך 15 המטרים של המעבורת הכוללת גם מצלמות וציוד חישה, כדי לבחון אם הם יציבים דיים כדי לשמש כפלטפורמת עבודה במקרה שהאסטרונאוטים יידרשו לבצע תיקונים בקרקעית המעבורת.

המעבורת אמורה לנחות בחזרה במרכז החלל קנדי ב-16 ביולי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.