סיקור מקיף

טויוטה חשפה את רכב השטח הירחי בשיתוף עם סוכנות החלל היפנית

חברת הרכב היפנית טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל (JAXA) מציגות את ה”לונאר קרוזר” (“LUNAR CRUISER”), רכב שטח מאויש שעתיד לשמש את סוכנות החלל ביפן במשימות מיוחדות ובפעילות רציפה על אדמת הירח

הלונאר קרוזר, קרדיט TOYOTA
הלונאר קרוזר, קרדיט TOYOTA

חברת הרכב היפנית טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל (JAXA) מציגות את ה”לונאר קרוזר” (“LUNAR CRUISER”), רכב שטח מאויש שעתיד לשמש את סוכנות החלל ביפן במשימות מיוחדות ובפעילות רציפה על אדמת הירח.

רכבים כאלה פעלו בשלוש משימות אפולו האחרונות 15,16,17 ואיפשרו לאסטרונאוטים לגמוע מרחקים גדולים יותר על קרקע הירח. עם זאת, הרכבים הללו היו פתוחים, והאסטרונאוטים ישבו בהם עטויים בחליפות חלל.

הלונאר קרוזר, רכב הנדידה הירחי המאויש מיוצר על ידי חברת טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן שנחתם לפני כשנה. הרכב נמצא כעת בתהליך מחקר משותף של השתיים, ועושה שימוש בטכנולוגיות רכב חשמלי מבוסס תא דלק (FCEV). שיגורו צפוי להיערך במחצית השנייה של עשור 2020. 

ההחלטה על שמו של הרובר (Rover) התקבלה לאחרונה, ונגזרת משמו של ה”לנד קרוזר”, רכב ה-SUV המפורסם של טויוטה. זאת בשל האיכות, האמינות והעמידות המאפיינות את רכב הקרוזר, ומצופות מרכב ירחי בעל תא לחץ המאפשר את שהותו של צוות החלל ללא חליפת חלל. כמו כן תפיסתה של טויוטה את הלנד קרוזר היא כי הוא נועד “להחזיר אנשים הביתה בחיים”, תפיסה הנכונה במיוחד לרובר הירחי האמור להתנייד בסביבה הקשה של הירח.

יוג'ין סרנן נוהג על גבי רכב הנדידה הירחי במהלך משימת אפולו 17 על הירח, 11 בדצמבר 1972. מקור: נאס"א.
יוג’ין סרנן נוהג על גבי רכב הנדידה הירחי במהלך משימת אפולו 17 על הירח, 11 בדצמבר 1972. מקור: נאס”א.

כאמור בשנה שעברה, ב-13 ביוני 2019, חתמו סוכנות החלל היפנית JAXA וחברת טויוטה על הסכם למחקר משותף על רכב נדידה ירחי מאויש בעל תא לחץ, וכיום עובדות יחד כדי לייצר את האב טיפוס של הרכב, תוך בדיקת כל אלמנט טכנולוגי רלוונטי עבורו. עבודתן של השתיים כרוכה בשימוש בסימולציות שמטרתן לאשר את ההספק וביצועי פיזור החום של הרכב בזמן נהיגה, ואת הייצור והערכה של צמיגי האב טיפוס. בנוסף המחקר כולל שימוש במציאות מדומה ודגמים בגודל מלא כדי לבחון את סידור הציוד בתא הנוסעים של הלונאר קרוזר.

כחלק מהמאמצים למצוא שותפים חדשים לצוות יפן (“Team Japan”), צוות בהובלת הסוכנות היפנית לחקר החלל, טויוטה ומיצובישי תעשיות כבדות שהוקם באוגוסט 2019, נועדות סוכנות החלל היפנית וטויוטה עם תעשיות שונות על אודות הנושא “חברה ירחית חלוצה המונעת על ידי רובר מאויש בעל תא צוות לחץ”, וכן על האתגרים הכרוכים ביצירת חברה שכזו. פגישות אלו מתמקדות בשאלה כיצד רכב מסוג זה יהפוך לקרש הקפיצה של חזון החברה שעתידה להתיישב על אדמת הירח.

כמו כן במטרה להשיג את יעדן, תאסופנה טויוטה וסוכנות החלל את הידע, הניסיון והיכולות הטכנולוגיות הדרושות לפרויקט ממגוון של ארגונים ותעשיות, ככל שתיעשה התקדמות בקרב “צוות יפן”. עד לשלב זה הוקמו שלוש קבוצות עבודה ייעודיות לפרויקט ונערך מפגש אחד בנושא הקמה משותפת של חברה על אדמת הירח במסגרתה, השתתפו כ-100 חברות רשומות.

עוד בנושא באתר הידען:

4 תגובות

  1. מן הראוי היה לצפות מהסינים את ההתקדמות הזאת ואת בניית הרובר. אבל ייתכן שהם כבר בונים משהו על המאדים ויתחרו באמריקאים על הירח אין כבר מה לחקור והכל נעשה על ידי האמריקאים בעבר. מה שהיפנים עושים כעת זה להוכיח שגם הם יכולים וכבר הוכח שרוברים רובוטים עושים אותה עבודה בלי סיכון חיי אדם והאמת? בכלל אין צורך בשיגור אסטרונאוטים אם רובוט יכול לעשות אותה עבודה

  2. מכובדי.
    מוכן לערוך נסיעת מבחן עם רכב החלל. בהקדם. שווה ניסיון.

  3. כל עוד הם יודעים להכניס את הדבר הזה לתא המטען של סטראשיפ, ועומדים במגבלות המשקל של הסטארשיפ אל הירח, ויודעים להוריד אותו משם אל אדמת הירח בבטחה, כשהגלגלים כלפי מטה, אין שום בעיה.

    אם יעשו את זה כמו שצריך, ייתכן אפילו שנאס”א תעדיף לרכוש כמה כאלו.

  4. שימו לב להפרש העצום במשקל, כמות הדלק העצומה הנדרשת להבאת הלונר קרוזר לירח הופך אצ כל העניין ללא פרקטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.