התגלה “החור השחור המתנדנד” הכי קיצוני – תופעה אקזוטית שניבאה תאוריית הכבידה של איינשטיין

חוקרים מאוניברסיטת קרדיף זיהו תנועת פיתול מוזרה במסלולם של שני חורים שחורים מתנגשים, תופעה אקזוטית שנחזה על ידי תורת הכבידה של איינשטיין

חורים שחורים מתנגשים. <a href="https://depositphotos.com. ">איור: depositphotos.com</a>
חורים שחורים מתנגשים. איור: depositphotos.com

אסטרונומים באוניברסיטת קרדיף זיהו תנועה סיבובית מוזרה במסלולים של שני חורים שחורים מתנגשים. תאוריית הכבידה של איינשטיין ניבאה את התופעה האקזוטית הזאת.

במחקר שלהם מדווח שזאת הפעם הראשונה שהאפקט הזה, הנקרא נקיפה, נראה בחורים שחורים, והסיבוב מהיר פי 10 מיליארד מאשר בתצפיות קודמות. המחקר בהובלת פרופסור מרק האנאם, ד”ר צ’רלי הוי וד”ר ג’ונתן תומפסון התפרסם ב-12 באוקטובר בכתב העת Nature.

הגלאים המתקדמים וירו וליגו מצאו את מערכת החורים השחורים הבינארית באמצעות גלי כבידה בתחילת 2020. אחד החורים השחורים, שלפי ההערכה מסיבי פי 40 בערך מהשמש שלנו, הוא כנראה הכוכב השחור שנמצא באמצעות גלי כבידה שמסתחרר הכי מהר. בנוסף, בניגוד לכל התצפיות הקודמות, החור השחור המסתובב במהירות עיוות את החלל והזמן עד כדי כך שכל המסלול של המערכת הבינארית התנדנד הלוך ושוב.

ליגו – מצפה גלי הכבידה באמצעות אינטרפרומטר לייזר  – הוא מצפה גלי הכבידה הגדול ביותר בעולם, פלא של הנדסה מדויקת הכולל שני אינטרפרומטרי לייזר שמפרידים ביניהם 3,000 ק”מ. ליגו משתמש בתכונות הפיזיקליות של האור ושל המרחב עצמו כדי לגלות ולהבין את המקור של גלי הכבידה.

הצורה הזאת של נקיפה ספציפית לתאוריית היחסות הכללית של איינשטיין. התוצאות האלה מאמתות את קיומה באירוע הפיזיקלי הכי קיצוני שבו אנו יכולים לצפות, ההתנגשות של שני חורים שחורים.

“תמיד חשבנו שחורים שחורים בינאריים יכולים לעשות את זה”, אמר פרופסור מרק האנאם מהמכון לחקר הכבידה של אוניברסיטת קרדיף. “קיווינו למצוא דוגמה מאז הגילויים הראשונים של גלי כבידה. היינו צריכים לחכות חמש שנים ויותר משמונים גילויים נפרדים, אבל סוף-סוף יש לנו אחת”.

דוגמה יותר מעשית של נקיפה היא הנדנוד של סביבון, שעשוי להתנדנד – או לנקוף – כל כמה שניות. לעומת זאת, הנקיפה ביחסות הכללית היא בדרך כלל אפקט כל כך חלש שהיא לא מורגשת. בדוגמה הכי מהירה שנמדדה בעבר מכוכבי נייטרונים מקיפים הנקראים פולסרים בינאריים, עברו יותר מ-75 שנים עד הנקיפה של המסלול. החור השחור הבינארי במחקר הזה, המוכר בשם GW200129 (על שם התאריך בו ניצפה, 29 בינואר 2020), נוקף כמה פעמים בכל שנייה – אפקט שחזק פי 10 מיליארד ממה שנמדד בעבר.

ד”ר ג’ונתן תומפסון, גם הוא מאוניברסיטת קרדיף, הסביר: “זה אפקט שקשה מאוד לזהות. גלי כבידה הם מאוד חלשים וכדי לגלות אותם צריך את ציוד המדידה הכי רגיש בהיסטוריה. הנקיפה היא אפקט חלש אפילו יותר שקבור בתוך האות החלש ממילא, כך שהצטרכנו לעשות ניתוח קפדני כדי לחשוף אותה”.

1. הנה עיקריה של הפיזיקה העצברית
    כבר כמה שנים אני מפיץ את הרעיון שיש לזנוח את רעיון כוח המשיכה של החומר, כיוון שכוח זה לא קיים.
    כמו כן יש לזנוח את הרעיון, שהחומר הוא מושג כמותי.
    הגיע הזמן שהפיזיקה התיאורטית תתחדש, ותגלה מציאות פיזיקלית חדשה.

המצב העגום של הפיזיקה התיאורטית, נובע מאמונה בקיומו של חוק שימור הכמות של החומר, בדמיון לחוק שימור הכמות של אנרגיה.
    האנרגיה היא דבר כמותי, וחל עליה חוק שימור כמותי.
    האנרגיה יכולה להחליף הופעות, אבל הכמות תמיד נשמרת.

ולעומת זאת……
    החומר אינו דבר כמותי, ולכן לא יכול לחול עליו חוק שימור כמותי.
    החומר הוא צורה פיזיקלית, ומושג הכמות לא חל על צורה.
    זהב זה שם של צורה פיזיקלית, הבנויה מצירוף כמויות של אנרגיה וזמן פסיבי.
    הצירוף הזה נקרא חומר, אבל הצירוף הזה אינו דבר כמותי.
    פחמן , מימן, חנקן, עופרת, הם שמות של צורות פיזיקליות, וכל צורה פיזיקלית בנויה מצירוף כמויות מסוים של זמן פסיבי ואנרגיה.
    כל צירוף כזה נקרא חומר, אבל החומר אינו מושג כמותי.
    הזמן הפסיבי והאנרגיה היוצרים את החומר, הם הם מושגים כמותיים.

זמן פסיבי הוא המושג הפיזיקלי החדש, שישנה לחלוטין את הפיזיקה התיאורטית. זמן פסיבי קיים ממש במציאות , בניגוד לזמן האקטיבי הקיים רק בתודעה של האדם, והוא נעלם ברגע שחושבים עליו.
    זמן פסיבי ממלא את המרחב האינסופי, והוא נח מוחלט וקר מוחלט.
    זמן פסיבי הוא התווך המעביר את האור, על ידי תנודות של זמן פסיבי.

כדי להגיע אל הפיזיקה החדשה, יש לזנוח את הרעיון הניוטוני , שקבע כי החומר הוא מושג כמותי, ויש לו כוח משיכה כמותי. ניוטון קבע את הקשר…הרבה חומר – הרבה כוח משיכה, וכל הפיזיקאים שבאו אחריו קיבלו את קביעתו ללא עוררין.
    הפיזיקאים גם קיבלו את הרעיון שהחומר הכמותי בנוי מחלקיקים, כאשר הוא בנוי “מצירוף כמויות של שני דברים רציפים” והם אנרגיה וזמן פסיבי.

היום ברור שהמצב העגום של הפיזיקה התיאורטית, נובע מקבלתה של ההשקפה הניוטונית, וקבלת הרעיון שהחומר בנוי מחלקיקים. ההשקפה העצברית מציעה תיקון, בעזרת מושג פיזיקלי חדש ומהפכני, והוא הזמן הפסיבי.
    החומר הוא צורה פיזיקלית רציפה , הנוצרת מצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    המתעניינים ימצאו ברשת את פרסומי א.עצבר בגיאומטריה ובפיזיקה.

אין מה לתקן בפיזיקה של ניוטון , ויש להחליפה בפיזיקה אחרת.
    יש בעולם רק 5 דברים כמותיים רציפים ( אורך, שטח, נפח, זמן ואנרגיה) ומהם נוצרו המדעים המדויקים גיאומטריה ופיזיקה.
    אורך שטח ונפח יוצרים את הגיאומטריה
    זמן ואנרגיה יוצרים את הפיזיקה.

החומר נוצר מצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    החומר הוא צורה פיזיקלית, ואין טעם לדבר על הרבה חומר או קצת חומר.
    גם אין טעם לדבר על חומר כמותי בעל כוח משיכה כמותי.

פרסומי א.עצבר מציעים פיזיקה חדשה.

ניוטון ואיינשטיין טעו בתפיסת מושג החומר.
    ידיעתו הטבעית של ניוטון גילתה לו, כי היקום שלו בנוי מחומר כמותי שיש לו כוח משיכה כמותי. (הרבה חומר – הרבה כוח משיכה)

ההיסטוריה של המדע הייתה נכתבת מחדש, אם גלילי היה מגלה את חוק שימור האנרגיה. חוק זה היה מונע מניוטון להציג את רעיון כוח המשיכה.
    מדוע ??? כי אם כוח המשיכה קיים- אז חוק שימור האנרגיה לא קיים
    היות שחוק שימור האנרגיה כן קיים – אז כוח המשיכה לא קיים.

חוק שימור האנרגיה נתגלה הרבה אחרי גלילי וניוטון , אבל היה מתאים מאוד לגלילאו – עורך הניסויים – לגלות את חוק שימור האנרגיה.

ידיעתו הטבעית של איינשטיין גילתה לו , כי היקום שלו בנוי מחומר כמותי ואנרגיה כמותית. (החידוש שלו הוא השימוש במושג האנרגיה)
    וידיעתו הטבעית של עצבר גילתה לו, כי היקום שלו בנוי מזמן פסיבי כמותי, ואנרגיה כמותית.

חומר כמותי בכלל לא קיים ביקום העצברי , וחומר נתפס כצורה פיזיקלית,
    צורה פיזיקלית זו נוצרת מצירוף כמויות של אנרגיה וזמן פסיבי.
    בצורה פיזיקלית זו , יש לזמן הפסיבי תכונות מופלאות..
    זמן פסיבי הוא נח מוחלט וקר מוחלט, והוא ממלא את המרחב האינסופי. כוכבי היקום נעים דרכו, והוא לא מפריע לתנועתם.
    זמן פסיבי הוא התווך הנח המעביר את אור השמש.
    זמן פסיבי קיים ממש במציאות הפיזיקלית, בניגוד לזמן האקטיבי המוכר לכולנו, שהוא קיים רק בתודעת האדם.
    זמן פסיבי הוצג לראשונה על ידי עצבר.

כדי להציל את הפיזיקה, צריך להאמין כי המרחב האינסופי שבו נעים הכוכבים אינו ריק, והוא מלא בזמן פסיבי ובאנרגיה. חומר הכוכבים נוצר מצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    כאשר כוכב מסיים את חייו, הוא מתפרק לזמן פסיבי ולאנרגיה, ואלה מתפזרים במרחב האינסופי.

2. לורם וישראל תודה! אכן מהפכני ונועז. זה מה שצריך בימינו. שהכל נהיה מוטרף. גילויים מהפכניים מתחילים באירוע או אמירה שאף אחד לא לוקח ברצינות עד שכן… כמו הברון מינכהאוזן ודון קישוט שיצא נגד רשע… ואולי בכלל כוחות רשע מחוץ למקום שלנו מובילים אותנו לחשוב ההפך על היקום שלנו ועל הכוחות שפועלים בו. הגיע הזמן שנקשיב גם לקול ההיגיון והשכל הישר יש לרבים מאיתנו…

3. עצבר ארצה לשמוע יותר על תגליתך לגבי העדרנכח משיכה לחומר. מתיישב עם התנהגות הגוף בחלל או על כגור אחר כמו ירח . מה שמעלה השאלה מדוע אנו נמשכים לקרקע מנין מגיעה המשיכה האם זהו בריאה או התפתחות של המוח בצורה שונה שנותנת אשליה של כובד למשיכה לחומר או נובע מכך שמוחנו שכידוע חלקו העיקרי לא מופעל כלל רק אחוזים בודדים למעשה לא סיים להתפתח או צומצם על ידי כח עליון או כתוצאה ממצוקה של האדם המתפתח ממצב מוחי קודם שהובילה לצמצום זה כדי לשרוד…

4. איך יודעים התנודות הללו הן דווקא מאירוע הזה?
    ולא מרצף אירועים או אירוע אחר שלא ראינו?

5. הגיאומטריה הופיעה לפני אלפי שנים, ונמסרה לעולם על ידי אוקלידס. גיאומטריה זו נתפסה כמדע המדויק ביותר שאין בו טעויות, – וגם לא ייתכן שיהיו בו טעויות,
    הגיאומטריה נמסרה מדור לדור, והמדענים לא הבחינו שיש בה “טעות טרגית” הנוגעת למעגלים.

הפיזיקה הופיעה לפני 400 שנים, ונמסרה לעולם על ידי ניוטון. שפת הפיזיקה של ניוטון הייתה המתמטיקה, ובעזרתה הושג הסבר מדויק, לכל תנועה שהתרחשה ביקום.
    הפיזיקה של ניוטון נמסרה מדור לדור, והמדענים לא הבחינו שיש בה “טעות טרגית” בנוגע למושג החומר .

טעויות טרגיות אלי תוקנו על ידי עצבר.
    מעגלים אינם דומים זה לזה, ולחומר אין כוח משיכה.

6. הגיאומטריה הופיעה לפני אלפי שנים, ונמסרה לעולם על ידי אוקלידס. גיאומטריה זו נתפסה כמדע המדויק ביותר שאין בו טעויות, – וגם לא ייתכן שיהיו בו טעויות,

טעויות טרגיות אלי תוקנו על ידי עצבר.
    מעגלים אינם דומים זה לזה, ולחומר אין כוח משיכה.