הצד האפל של השביטים

מחקר חדש מגלה כי מערכת השמש מכילה כוכבי שביט כהים, שלא ניתנים לצפייה, אבל יכולים לפגוע בכדור הארץ ללא אזהרה

ריכוז מקורות

כתב העת “נייצ'ר ” מדווח כי לפי מחקר חדש, מערכת השמש משופעת בכוכבי שביט בלתי נראים, ולפיכך רמת הסיכון לקטסטרופה על פני כדור הארץ גבוהה מכפי שהיה נהוג לחשוב. האובייקטים הללו לא נצפו מעולם, אבל לפי האסטרונומים אותם “כוכבי שביט כהים” מספקים הסבר ראוי לכך שאנו מסוגלים לראות רק שבריר קטן מכוכבי השביט שהתיאוריות טוענות כי הם קיימים.
המחקר נערך באוניברסיטת קרדיף בוולס, על ידי האסטרונומים ביל נאפיר וצ'נדרה וויקראמאסינג. לפי האסטרונומים, הרבה שביטים מגיעים מ”ענן אורט”, ענן גדול של גושי קרח המקיף את מערכת השמש מעבר למסלולו של פלוטו ומכיל לפי החישובים כ-3,000 שביטים. מערכת זו קרויה ענן אורט על שם האסטרונום ההולנדי יאן אורט שגילה אותה.
עכשיו מתברר כי לחלק מהעצמים בענן אורט יש “תאומים אפלים”: “לפי המחקר שלנו מתברר כי גם לסדנה (Sedna), הגוף המרוחק ביותר המזוהה במערכת השמש, יש תאום אפל העשוי רובו מפחם”, אומרת וויקראמאסינג. “האובייקטים הללו פשוט יכולים להבליח מהחשכה ולפגוע בנו ללא כל אזהרה”, מוסיף נאפיר. המאמר המלא יתפרסם בגיליון הקרוב של the Royal Astronomical Society1.

ידען האסטרואידים והשביטים