סיקור מקיף

הבינה המלאכותית שתסיר את הספקות לגבי מצב הרכב בעת השכרה או לאחר תאונה

חברת RAVIN AI הישראלית פיתחה מערכת המשלבת בינה מלאכותית ולימוד מכונה שבאמצעותה יכול כל אחד לצלם את ה”דפיקות” על פח המכונית, והתוכנה הופכת את הסרטון לנתונים ומנתחת אותם

איור: Ravin AI
איור: Ravin AI

חברת RAVIN AI הישראלית פיתחה מערכת  בשם Inspect Trade  שבאמצעותה יכול כל אחד לצלם את ה”דפיקות” על פח המכונית, והתוכנה הופכת את הסרטון לנתונים ומנתחת אותם ברמה של שמאי. כל מי ששכר רכב והחזיר אותו (בין אם טווח קצר ובין אם בליסינג), וכל מי שעבר תאונה אפילו קלה יודע שפח המכונית הוא איזור רגיש במיוחד.

כשמגיעים  לחברת השכרה או ליסינג, הדבר האחרון שעושים בטרם מסירת הרכב הוא סיור סביבו וסימון פגיעות  באזורים השונים של המכונית, על גבי טופס נייר, שבו צריך לסמן בתרשים כללי של רכב היכן היו פגיעות, כדי לא להאשים בהן את הלקוח החדש.

כלי ה- ‘Inspect Trade’ של Ravin משתמש בראיית מחשב ובבינה מלאכותית מבוססת למידה עמוקה, כמו גם בעשרות תמונות חוץ ופנים של רכבים ונתונים ייחודיים נוספים של הרכב לקבלת ראות של 360 מעלות של כלי הרכב. יכולות אלו מסייעות לסוכני רכב להעריך את השפעת הנזק הפיזי על ערך הרכב ולתמחר את שוויו במדויק ללקוחות. סוכנים יוכלו כעת לבדוק רכבים בקלות בעזרת הטלפון החכם שלהם ללא צורך בהכשרה מראש.

עמר פרי,  מנהלת המוצר בחברת רייבין AI  הציגה  אותו לאחרונה בתערוכת אקומושן שהתקיימה בת”א. “המוצר שלנו מאפשר לבצע סריקה של הרכב בעזרת מכשירי טלפון וליצור דוח מצב של הרכב בתמונות: פרטים על הנזקים, סוג הנזק, גודל הנזק, המיקום שלו על הרכב  ועוד. במכוניות שכורות אנחנו מאפשרים תיעוד של הרכב בזמן נתון כדי לדעת אילו פגמים התווספו במהלך ההשכרה האחרונה. שימוש  נוסף – סוף תקופת הליסינג, כמו בהשכרה מבצעים סריקה נרחבת של הרכב, כדי לבצע את תהליך הקליטה של הרכב בחזרה בחברת הליסינג ואולי אף למוכרו וכמובן מספק דיווח של מצב הרכב כדי לבחון אם יש נזקים החורגים מההסכם.”

“שימוש נוסף הוא בעת רכישת ביטוח רכב: כשאדם קונה את הרכב הוא צריך לתעד את הרכב במצב הנוכחי וחברת הביטוח תוכל לראות אם היו נזקים בזמן החיתום. כמובן המערכת גם עוזרת בשימוש הקלאסי של ביטוח אחרי נזק  או תאונה.  בעזרת האפליקציה ניתן לתעד את מצב הרכב את הנזק ולדווח, ואז החברה יכולה ליישר נזקים קטנים בלי להיכנס לכל התהליך של תביעה, החברה יכולה לנווט את האדם למוסך כלשהו ולשלוח למוסך את כל המידע כך שיהיה מוכן. כל זאת כאמור מחליף דף ועט. מצחיק שבשנת 2022 עדיין עובדים כך בהרבה מקומות.”

אבל יש שני היבטים חשובים שלא נראים לעין, משום שהמשתמש בעצם מצלם סרטון וידאו רגיל בטלפון, אבל המערכת לא סומכת עליו, כי הוא לא בעל מקצוע בתחום הרכב, זה יכול להיות נהג רגיל שנקלע לתאונה והוא רוצה לדווח על הנזק. המערכת שלנו מאפשרת באמצעות הבינה המלאכותית להפיק נתונים עקביים בלי קשר לזהות או הכשרת הצלם.

“האדם מרגיש כאילו הוא מצלם סרטון של הרכב ובעצם הבינה המלאכותית היא זו שאחראית לבחור מבין הסרטון את הזוויות הרלוונטיות ולצלם את הנזק מכמה זוויות.  המערכת יודעת גם לבצע את כל תהליך סיווג הנזקים. לעיתים נראה שיש רק נזק פחחות אבל במקרים רבים הוא מלווה בנזק פנימי שצריך לבדוק מתחת למכסה המנוע. הטכנולוגיה שלנו שחלק ממנה מבוסס על בינה מלאכותית יודעת לאתר מקרים כאלה ומתריעה לאנשי מקצוע על הצורך לבחון הלאה . מעבר לערך הכלכלי לחברות הביטוח גם כמות הסריקות גדלה, העקביות, העובדה שהכל מתועד מונעת אי הסכמות וכמובן גם מונעת הונאות”. אומרת פרי.

מי הלקוחות שלכם?”אנחנו עובדים עם טויוטה – לקסוס בצפון אמריקה, הם משתמשים בזה לבחינת המכוניות בתום תקופת ליסינג. לקוחות נוספים:  Buggy – Rentals for Ubers (NYC), IAS – Auction site (US), Blue Car Rental (Iceland) וחברת הביטוח האירופית KBC Insurance .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.