סיקור מקיף

האנדוור המריאה – רמון ימריא בטיסה הבאה, ב-16 בינואר

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/endevour241102.html

לאחר עיכובים רבים המריאה האנדוור בדרכה לתחנת החלל הבינלאומית אור ליום ראשון שעון ישראל. היא נושאת עימה צוות מחליף לצוות השוהה למעלה מחמישה חודשים בתחנה וכן תוספת לשלד התחנה – רכיב שעלותו 390 מיליון דולרים.
בתחילה עוכב השיגור לפני כשבועיים עקב דליפת חמצן, לאחר מכן התגלתה תקלה בזרוע הרובוטית עימה הם אמורים להרכיב את תחנת החלל הבינלאומית, ולבסוף – מזג אוויר גרוע באתרי נחיתת החרום שנאס”א מכינה לכל מעבורת לפני כל שיגור.

השיגור התרחש בשעה 19:50 במוצ”ש שעון החוף המזרחי (02:50 – אור ליום ראשון, שעון ישראל). המעבורת תשהה בחלל 11 יום ותביא אספקה, ציוד וצוות חדש להחלפת שלושת אנשי הצוות הגרים כיום בתחנה.
ששת האמריקנים והרוסי על מעבורת החלל מתוכננים להגיע לתחנה במהלך יום שני. שלושה מהם: קנת בוורסוקס, דונלד פטיט וניקולי בודארין יגורו בתחנת החלל בארבעת החודשים הבאים. הם יחליפו את ולרי קורזון, סרגיי טרשצ'ב ופגי ויטסון השוהים במעבורת מאז יוני – חודש אחד מעל המתוכנן.
שניים אחרים מחברי הצוות, מייק לופז-אלגריה, וג'ון הרינגון שהוא גם האינדיאני האמריקני הראשון בחלל יבצעו שלוש הליכות חלל כדי לחבר את הציר החדש השוקל 14 טון ואורכו 14 מטרים. בסופו של דבר יגיע אורך תחנת החלל הבינלאומית לזה של מגרש כדורגל.

זוהי הטיסה האחרונה לפני טיסתו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, שאמור להמריא על סיפון המעבורת קולומביה ב-16 בינואר 2003. נכון לעכשיו העיכובים לא הגיעו עד לכדי הפרעה לטיסה הבאה.


שיגור האנדוור נדחה בגלל גשם בספרד. הסברים בפנים

23/11/2002

לא הולך לצוות האנדוור, ועוד יותר מזה, לצוות תחנת החלל הבינלאומית שכבר שבעים מהחלל ומבקשים לחזור לכדור הארץ. אתמול בערב לפי שעון החוף המזרחי של ארה”ב (היום לפנות בבוקר שעון ישראל) היתה אמורה סוף סוף המעבורת אנדוור להמריא לתחנת החלל הבינלאומית.
כזכור התגלו בה שתי תקלות גדולות – דליפת חמצן מתא הצוות ותקלה בזרוע הרובוטית עמה אמורים האסטרונאוטים לסייע בעבודות בניית תחנת החלל. כעת נוסף גם איום טבעי – גשם בספרד. מה הקשר בין גשם בספרד למעבורת החלל? ובכן, כחלק מההכנות לטיסת מעבורת עומדים כמה שדות תעופה בדרום אירופה ובצפון אפריקה בכוננות, למקרה שהמעבורת תצבור גובה בתוך האטמוספירה, אך לא תצא ממנה ולא תצליח להגיע למסלול.
מסלול המעבורת הנוכחית מביא אותה כנראה מעל ספרד ואולם המעבורת רגישה בנחיתתה למזג אוויר עוד יותר ממטוס רגיל כי היא למעשה דאון ויכולת התמרון שלה מוגבלת מאוד. רוח עשויה להסיט אותה מהמסלול לעבר התרסקות.

הזרוע הרובוטית תוקנה – אנדוור מתוכננת לשיגור היום

22/11/2002
לאחר שהושלמו הבדיקות הסופיות אישרה נאס”א למעבורת החלל אנדוור להשלים ההכנות לשיגור היום, שישי. גורמים בנאס”א אמרו כי הזרוע הרובוטית של החללית תקינה והיא תהיה בטוחה לשימוש בהרכבת תחנת החלל הבינלאומית.
מרכז הבקרה דיווח את החדשות הטובות לשלושת הדיירים החדשים של תחנת החלל הבינלאומית, אליה יגיעו על סיפון האנדוור. המדובר במפקד רוסי ובשני אסטרונאוטים אמריקנים, ולשלושת אנשי הצוות הנוכחי המונה מפקדת אמריקנית ושני קוסמונאוטים רוסיים. פגי וויטסון, מפקדת הצוות הנוכחי של התחנה, שאמור לחזור לכדור הארץ, הביעה את שמחתה.
כזכור, הטיסה מעוכבת מזה כשבועיים, תחילה בשל דליפת חמצן מתא הנוסעים, ולאחר מכן בשל שיגורו של הטיל דלתא 4 של בואינג מכיף קנוורל. אי לכך התארכה גם שהות הצוות הנוכחי בחלל עוד יותר, לאחר כל העיכובים שחלו בשל התקלה בצינורות הדלק שבעטיה הושבת כל צי המעבורות של ארה”ב.

שיגור הטיל החדש דלתא 4 עבר בהצלחה * העלה לחלל לווין תקשורת

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~379116567~~~88&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.