סיקור מקיף

ארבעה אסטרונאוטים והמעבורת אטלנטיס יעמדו בכוננות חרום בעת שיגור דיסקוורי

אבי בליזובסקי

https://www.hayadan.org.il/rtf210305.html

צוות משימה בן ארבעה אסטרונאוטים יוצב הכן למקרה של בעיות בדיסקוורי.
“זה מקום שאיננו רוצים להגיע אליו. אנחנו מתאמנים למשימה שאנחנו מקווים שלעולם לא תמריא” אמר מפקד הצוות, קולונל סטיב לינדסי.
משימת ההצלה הדורשת אישור הנשיא מלאה גם היא במורכבויות. יהיה צורך לבצע שיגור מעבורת שניה ללא אפשרות לבצע בדיקות שגרתיות, ויתכן שיהיה בכך סיכון של מעבורת החילוץ –אטלנטיס ושל צוותה
האסטרונאוטים על סיפון המעבורת הראשונה, אטנלטיס יתאספו בתחנת החלל הבינלואמית המתוכננת לאכסן שלושה אנשים, וישהו בה תשעה, וכולם מקווים שמערכת ייצור החמצן של התחנה הידועה בקלקוליה התכופים תבצע את מלאכתה. דיסקוורי תוסט מהתחנה למסלול התרסקות בים כדי לפנות מקום לאטלנטיס על סיפון תחנת החלל. אם הכל יילך כשורה תחזור אטלנטיס לכדור הארץ כשעל סיפונה 11 בני אדם. ואפילו אם נאס”א תצליח לבצע את חזון הבלהות הזה, משמעות הדבר הפסקת תוכנית המעבורות חמש שנים לפני זמן המתוכנן

מעולם לא ביצעה נאס”א או למעשה אף סוכנות חלל, טיסת חרום לחלל כדי להציל צוות של ספינה אחרת. בבסיס החלל קנדי מתכוננים מאות בני אדם סביב השעון לאפשרות הזו. דיסקוורי אינה יכולה להמריא עד שאטנלטיס לא תהיה מוכנה חודש לאחר מכן. זו המלצה שתוקפה בינתיים לשתי הטיסות הבאות והיא נעשית למרות שועדת החקירה לאסון קולומביה לא דרשה זאת מנאס”א.

לידיעה באתר החדשות של יאהו

עבודות חיווט מעכבות העברת דיסקוורי למתקן הרכבת מכלי הדלק החיצוניים

בעיות חיווט מעכבות את תוכניתה של נאס”א להסיע את מעבורת החלל דיסקוורי למבנה ההרכבה הענק של המעבורת (VAB) בפלורידה.
בסי.אן.אן נמסר מפי בכירים בנאס”א כי הם תכננו לגלול את דיסקוורי מחוץ למתקן שבו היא מאוחסנת (OPF) לתוך ה-VAB בשבוע הבא, שם כבר ממתינים לה מכל הדלק הנוזלי החיצוני ושני המאיצים הפועלים בדלק מוצק. ואולם בדו”ח סטטוס שפורסם ביום שישי האחרון, הודיעו בכירי נאס”א כי דרושה עבודה נוספת כדי לפתור בעיות חיווט בסיפון המטען של דיסקוורי ובדלתות של כן הנסע. כעת נדחתה הגלילה לתחילת אפריל.
מהנדסי נאס”א גילו בעיות חיווט בדיסקוורי ובאנדוור. התופסנים המקיפים את החוטים היו משופשפים והדבר הוביל את הטכנאים לבחון את כל החיווט של דיסקוורי. הבדיקות הללו הסתיימו והמהנדסים מבקשים להסיר כמה ממגשי החיווט בדיסקוורי ולהתקין שרוולי הגנה בימים הקרובים. ואולם בנאס”א מוסרים כי למרות הבעיות הללו, מתוכננת טיסה 114 לצאת בחלון השיגורים שיועד לה. נדרשים שבעה ימים כדי לחבר את דיסקוורי למכל הדלק החיצוני ולמאיצי הדלק המוצק מהרגע שהמעבורת מגיעה ל-VAB.
בכירי נאס”א כבר התבטאו כי המשימות ימדדו בעמידה במשימה המתוכננת ולא בלוח זמנים. שני אבני הדרך הבאים של המשימה הם הגלילה ל—VAB ואחר כך לכן השיגור. אבן דרך נוספת היא סגירתו של רפאלו, מכל מטען על סיפון המעבורת המיועד להעברה לתחנת החלל הבינלאומית. סגירת תא המטען מתוכננת כעת לאמצע אפריל.
לידיעה בסי.אן.אן
ידען השיבה לחלל

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~113474044~~~188&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.