סיקור מקיף

מאגד אווטאר הדגים נסיעה של רכב אוטונומי בעל אמצעי חישה מלאים

המאגד פועל במימון רשות החדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה ומשלב חברות מתחומים משלימים *

ניסוי מכונית אוטונומית מרובת חיישנים. צילום: עמרי רפטוב
ניסוי מכונית אוטונומית מרובת חיישנים. צילום: עמרי רפטוב

במשך שלוש השנים האחרונות מאגד אווטאר לטכנולוגיות המשמשות לקבלת החלטות ברכב האוטונומי, פעל על מנת לפתח יכולות לבניית תמונת עולם מפורטת ומדויקת לטובת קבלת החלטות ניהוג רכב אוטונומי על ידי היתוך מידע סינרגטי מחיישנים שונים, ועל גבי מערכת משובצת מחשב יעילה המשולבת באלגוריתמיקה חדשנית.

במאגד שמומן על ידי רשות החדשנות  ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה משתתפות 7 חברות הייטק מובילות ו-7 גופי אקדמיה מובילים בישראל: חברות היי-טק מובילות בתחום האוטו-טק, כגון Cognata, ספקית עולמית מובילה של סימולציה לרכב בקנה מידה גדול לשוקי ADAS ושוקי הרכב האוטונומיים | אלביט מערכות, מובילה עולמית בפיתוח כלים אוטונומיים מתקדמים לשימושים יבשתיים, ימיים ואוויריים, ומפתחת מערכות מורכבות מבוססות ראייה ממוחשבת | ויה ויז׳ן (לדרטק ישראל), המפתחת פתרונות חישה סביבתית עבור רכבים אוטונומיים ומערכות תמיכה מתקדמות לנהג | חברת Opsys, המפתחת LiDAR ייחודי ומתקדם ללא חלקים נעים לתעשיית הרכב | חברת עין שלישית מערכות, הפועלת בתחום הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת, ועוסקת בייצור ושיווק מערכות אלקטרואופטיות | חברת סיוה די. אס. פי. בע”מ, חברה ישראלית ציבורית, אשר מספקת טכנולוגיה לעיבוד אותות ומעבדי AI המיועדים לשווקים כגון שוק הרכב, הסלולר, האלקטרוניקה, וה- IoT | ורפאל, המפתחת ומייצרת מערכות בחזית הצורך המבצעי ובקדמת הטכנולוגיה עבור צה”ל ומערכת הביטחון ומהווה נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל.

בנוסף, חברים במאגד חוקרים מובילים מהמוסדות האקדמאיים המרכזיים בישראל: הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת אריאל ומכון וייצמן.

במהלך יום ההדגמה הוצגו:

  1. הדגמה של מערכות חישה (מצלמות, מצלמה טרמית, לידאר) המותקנות על גבי רכב ניסוי של מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל.
  2. הדגמה של יכולות perception וניהוג בזמן אמת על גבי סימולטור במגוון תרחישים מאתגרים.
  3. הדגמה של מערכות ניהוג אוטונומיות המותקנות על גבי רכב ניסוי. הרכב יבצע ניהוג במגוון תרחישים בזמן אמת על גבי משטח ניסויים פיזי בהיכל שלמה בתל אביב.

מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל מקדמת שיתופי פעולה בין שלוש חברות הרכב הבינלאומיות לבין האקוסיסטם הישראלי. משימת המעבדה היא לאתר ולבחון טכנולוגיות ישראליות לצורך שילובן ברכבי ושירותי העתיד של שלוש החברות.

במסגרת מאגד אוואטר, הותקנו על אחד מרכבי הניסוי של מעבדת החדשנות סנסורים ומערכות מחשוב שונות שפותחו על ידי חברות המאגד. לאחר ההדגמה, רכב הניסוי עם כל המערכות שהותקנו עליו, יועבר למעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב, שם תיערך בחינה לחלק מהטכנולוגיות.

מטרת מאגד אווטאר היא יצירת מסגרת להתארגנות תוך שיתוף פעולה בגיבוש ובביצוע תכניות המו”פ התקופתיות של החברים וריכוז גופים תעשייתים ומוסדות מחקר שיבצעו מחקר ופיתוח של טכנולוגיות גנריות לניהוג רכב אוטונומי בסביבה אורבנית. המאגד פועל ליצירת מסגרת לפיתוח טכנולוגיות גנריות מתקדמות וחיוניות שאינן ניתנות להשגה ממקורות בחו”ל בתנאים מסחריים סבירים, הכוונה משותפת של תוכניות המו”פ הגנרי בהתאם לשיקולים ארוכי טווח של החברים, שיתוף פעולה טכנולוגי מתמשך בין חברי המאגד, וייצוג משותף של חברי המאגד בפני הרשויות ובפני גופים או גורמים אחרים לשם ביצוע תכניות המו”פ התקופתיות.

אביב זאבי, סמנכ”ל תשתית חדשנות ברשות החדשנות: “רשות החדשנות רואה ערך גדול בהעצמה ואינטגרציה של השחקנים באקדמיה והתעשייה באקו סיסטם העוסק בחישה, חיבור והדמיה של נתונים ברכב האוטונומי, על מנת לייצר להם ערך מצרפי טכנולוגי וכלכלי. זאת בדיוק מטרתו של המאגד הזה ואנו מצפים שיביא בשורה של ממש בתחום”.

דניאלה גרא מרגליות, סמנכ”לית חדשנות ותחבורה חכמה במשרד התחבורה: “בסיכום 3 שנות פעילות, מאגד אווטאר הדגים מגוון טכנולוגיות לקבלת החלטות ברכב עצמאי. שיתוף הפעולה המוצלח במיוחד של 7 חברות ו-7 גופי מחקר מובילים בישראל, מהווה נדבך נוסף בפועלו של משרד התחבורה לקידום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, להגברת בטיחות משתמשי הדרך ולייעול התנועה.

עוד בנושא באתר הידען:

תגובה אחת

  1. בזבוז כספי ציבור, טסלה נמצאים שנות אור קדימה מכיוון שיש להם איסוף נתונים מצי של 100 אלף רכבים בבטא של FSD. הם אוספים מאות טרה בייטים ביום של צילומים 360 מסביב לרכב תוך כדי נסיעה. שנה הבאה הם יוצאים מבטה וכשזה יקרה אז כל הפרוייקים הקטנים האלו יילכו לטמיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.