שיגור מוצלח של אסטרונאוט וקוסמונאוט שישהו שנה בתחנת החלל

האסטרונאוט האמריקני סקוט קלי ועמיתו הקוסמונאוט מיכאיל קוריננקו מסוכנות החלל הפדרלית הרוסית – רוסקוסמוס יחיו ויעבדו במשך שנה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית. הם עצמם יהוו מושא של ניסויים כהכנה לטיסות לחלל העמוק

שיגור אנשי הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית על גבי טיל סויוז מבייקונור שבקזחסטן, 27 במארס 2014. צילום מסך מתוך הטלוויזיה של נאס"א
שיגור אנשי הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומיתצ על גבי טיל סויוז מבייקונור שבקזחסטן, 27 במארס 2014. צילום מסך מתוך הטלוויזיה של נאס”א
שניים משלושת האסטרונאוטים של הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית דקות אחדות לאחר שיגורם מבייקונור שבקזחסטן, 27 במארס 2014. צילום מסך מתוך הטלוויזיה של נאס"א
שניים משלושת האסטרונאוטים של הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית דקות אחדות לאחר שיגורם מבייקונור שבקזחסטן, 27 במארס 2014. צילום מסך מתוך הטלוויזיה של נאס”א

27/3/15 עדכון 22:45

חללית מדגם סויוז המריאה על גבי משגר הנושא את אותו השם, הערב בשעה 10:43. בתוכה שני אנשי הצוות ה-43 של תחנת החלל סקוט קלי ומיכאיל קוריננקו שלראשונה בתולדות התחנה ישהו בה שנה שלמה. לפי הדיווחים בשידור החי בטלוויזיה של נאס”א השיגור עבר חלק לחלוטין. ההתחברות לתחנה צפויה לסביבות השעה חמש בבוקר שעון ישראל.

26/3/15

הצוות הראשון שישהה שנה שלמה בתחנת החלל ימריא מחר, שישי, 27 במארס.

האסטרונאוט האמריקני סקוט קלי ועמיתו הקוסמונאוט מיכאיל קוריננקו מסוכנות החלל הפדרלית הרוסית – רוסקוסמוס יחיו ויעבדו במשך שנה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית. יחד עימם ימריא גם הקוסמונאוט גנדי פדאלקה. השלושה יהפכו לחלק מהצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומית.
השלושה ימריאו לחלל בחללית סויוז ממרכז החלל בייקונור שבקזחסטן, ויעגנו בתחנת החלל לאחר ארבע הקפות של כדור הארץ – כשש שעות.
בתחנה כבר ממתינים להם מפקד הצוות ה-43, טרי ויטריס מנאס”א ועמיתיו אנטון שקפלרוב הרוסי וסמנתה קריסטופורטי האיטלקיה המייצגת את סוכנות החלל הבינלאומית.
קלי וקורוננקו יבלו שנה בתחנה כדי להבין טוב יותר כיצד מגיב גוף האדם ומסתגל לסביבה הקשה של החלל. הנתונים הרפואיים של השניים ישמשו כדי להעריך האם יש דרכים להפחית את הסיכון במשימות ארוכות לאסטרואיד ובסופו של דבר גם למאדים.
חברי הצוות יסייעו במאות ניסויים בביולוגיה, ביוטכנולוגיה, מדעים פיזיקליים ומדעי כדור הארץ. נתונים ודוגמאות יאספו במהלך השנה עבור סדרת מחקרים ובהם תיערך השוואה בין מצבו הגופני של סקוט קלי לזה של אחיו התאום הזהה, האסטרונאוט לשעבר מרק קלי. בכך מקווים בנאס”א לגלות מהם השינויים שחלים אצל התאום שנמצא בחלל לעומת אחיו על כדור הארץ (לא, אין הכוונה כאן לניסוי תורתו של איינשטיין, תחנת החלל לא מספיק מהירה לשם כך).
פדאלקה ישהה בתחנה שישה חודשים במהלכם יהפוך למפקד הראשון שפיקד ארבע פעמים על התחנה ובעל שיא השהות המצטברת בחלל.

חברי הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומי נוטלים הפוגה באימונים לצילום קבוצתי. משמאל סקוט קלי מנאס"א גנדי פדאלקה ומיכאיל קוריננקו מסוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס. קלי וקוריננקו יבלו שנה שלמה בתחנת החלל. צילום: Image Credit: Roscosmos/GCTC
חברי הצוות ה-43 של תחנת החלל הבינלאומי נוטלים הפוגה באימונים לצילום קבוצתי. משמאל סקוט קלי מנאס”א גנדי פדאלקה ומיכאיל קוריננקו מסוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס. קלי וקוריננקו יבלו שנה שלמה בתחנת החלל. צילום: Image Credit: Roscosmos/GCTC

“נכון להיום בני אדם אינם יכולים לטוס למאדים בפחות משנה כך שחקר התנהגות הגוף בחוסר משקל לתקופה ארוכה, היא מפתח לשיגור בטוח של בני אדם לחלל העמוק” אומרים בנאס”א.

1. גם עם עוד60 שנים הייה מסע מאוייש למאדים זה יקרה.לתעשית החלל מצטרפים שחקנים חדשים כמו סין והודו.ובמאמץ משותף של כמה מדינות זה יקרה.

2. על שליחת אנשים למאדים מדברים כבר 30 שנה וכל הזמן זה “ב-20 שנה הבאות” וגם “בטח יתגלו עוד המצאות חדשות שיעזרו לנו”.

3. אני משער כי,הטיסה למאדים תהייה בספינת חלל.אולי משהוא בגודל של תחנת החלל הבין לאומית. זו לא תהייה משימה מהירה,”לרשוםv וגמרנו”. כלומר בטיחות מקסימלית ,יותר לאט,ויותר יקר.(רווח מידי הייה מכמות אדירה של פטנטים והמצאות,שיתגלו). חלק מהאנשים ישארו במקום לבנות בסיס מחקר/מחייה/הספקה.וחלק יחזרו מייד, כשבשנים הבאות יחליפו את המייסדים.הדרך הארוכה למאדים מחייבת, מספר אנשים זוגי(4),+ אופציה לפרטיות- גודל.