מכונת אספרסו וסעודה לחג ההודיה בין הדברים שהביאו חברי הצוות החדש לתחנת החלל הבינלאומית

את מכונת הקפה הביאה האסטרונאוטית האיטלקיה סמנתה קריסטפורטי. נאס”א משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בהארכת משך חיי המדף של המזון המיועד למשימות חלל ארוכות כגון מסע מאויש למאדים וכדי להקטין את גודל האריזות. הסוכנות גם משתמשת בתחנת החלל הבינלאומית כמעבדה ללימוד גידול צמחים כגון חסה בחלל

סמנתה קריסטופורטי מחזיקה את חליפת החלל מדגם סוקול שתשמש אותה כחברת הצוות ה-42 של תחנת החלל הבינלאומית
בעוד מרבית האמריקנים צולים תרנגולי הודו ומרוקנים מכלים של רוטב אוכמניות יפתחו חברי הצוות של תחנת החלל שקים של מזון מוקפא, מאודה ומיוצב מהבחינה התרמית.

התפריט שלהם כולל פריטים מסורתיים של החג עם שינויים קלים לצורך התאמתם לחלל – הודו מעושן שעבר הקרנה, ממתק המורכב מאפונה ירוקה ופטריות. כן יוגש בארוחה לחם תירס המשמש את נאס”א מזמן, שרק צריך להוסיף לו מיים. הקינוח יהיה מאפה מיוצב המכיל דובדבנים ואוכמניות.

חברי הצוות כוללים את המפקד בארי (בוץ’) וילמור מנאס”א, מהנדסי הטיסה טרי וירטס מנאס”א, אנטון שקאפלרוב, אלכסנדר סמוקוטאייב וילנה סרובה מסוכנות החלל הרוסית וכן האסטרונאוטית האיטלקית סמנתה קריסטופורטי, המייצגת את סוכנות החלל האירופית.

נאס”א משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בהארכת משך חיי המדף של המזון המיועד למשימות חלל ארוכות כגון מסע מאויש למאדים וכדי להקטין את גודל האריזות. הסוכנות גם משתמשת בתחנת החלל הבינלאומית כמעבדה ללימוד גידול צמחים כגון חסה בחלל.

אסטרונאוטים שישהו בעתיד בתחנת החלל יוכלו להנות מעוד מאכל של החג – תפוחי אדמה מתוקים (בטטות). צמח זה יהיה אחד מהצמחים שנבחרו לגידול במשימות בחלל העמוק. הוא מספק מקור אנרגיה חשוב – פחמימות, כמו גם בטא קרוטן.

תפוח האדמה המתוק יוכל להתאים לסביבה מבוקרת שבה יאירו אותו באור שמש מלאכותי. הוא גם מתאים לגידול משלב החוטר. קצה החוטר הוא החלק הרגיש. הוא חש בהורמונים בכל רחבי הצמח ומעודד את התפתחות השורשים, החשובה מכיוון שהשורשים הם אלו ההופכים לתפוחי אדמה מתוקים. החוטרים, אם אוספים אותם בגיל צעיר הם עדינים וניתן להוסיפם לסלט ולשפר את התועלת מהצמח.

עוד כולל המטען שלהם 15 קופסאות קווייאר במשקל 30 גרם כל אחת, פירות (תפוחים, תפוזים ועגבניות), חלב קפוא ומיובש, ותה. כמו כן מכיל מטענה האישי של האסטרונאוטית האיטלקיה מכונת אספרסו מיוחדת שתוכננה לעבוד בתנאי הכבידה הנמוכה בתחנת החלל.

מדענים מאמינים כי מרבית פריטי המזון במערכת המזון במשימות ארוכות יזכירו את אלו שמשתמשים בהם בתחנת החלל. שיטות עיבוד ואריזה מתקדמות יידרשו כדי לספק חיי מדף ארוכים ולשפר את התזונה במשימות ארוכות. מזון מאוחסן וצמחים לסלט ישמשו בשלבים הראשונים של השהות בכוכבי לכת אחרים עד לבניית מבנה קבע למגורים.

סמנתה קריסטופורטי האסטרונאוטית האיטלקיה נבחרה למשימה לפני שנתיים ונסעה ברחבי העולם כדי להתאמן בכל המרכיבים של התחנה – אחד המבנים המורכבים ביותר שנבנו אי פעם. היא למדה כיצד לשלוט בזרוע הרובוטית של התחנה, כיצד לטפל במצבי חרום וכיצד לבצע את כל הניסויים המדעיים עבור מדענים בכדור הארץ.
סמנתה קריסטופורטי מחזיקה את חליפת החלל מדגם סוקול שתשמש אותה

המכשולים האחרונים בדרך לטיסה היו המבחנים האחרונים להכשרה בהטסת הסויוז שתיקח אותם לחלל ובידוד של שבועיים כדי למנוע העלאת נוסעים בלתי רצויים לתחנה (חיידקים).

1. לא בדקתי מי היצרן, בעיקרון, מספר הכתבות שבהן מופיעים שמות מותגים הוא זניח ביחס לכמות ששולחים אלי, ורק מה שאין ברירה ויש לכתבה ערך תוכני שאי אפשר לותר עליו. רוצים לפרסם גוף מסחרי – שיפנו למנהל השיווק. הוא יתן להם הצעת מחיר הוגנת אבל לא אפס.

בדיקה קצרה מראה שנספרסו אינו היצרן של מכונת הקפה שבתחנת החלל.
    וטוב שאתה מאשים מישהו בשוחד …. גם לא בודק וגם משמיץ.

אתה קצת מגעיל, לא?